Köksägg?

Jag har tolkat det som om det är liksom "standardägg" i recept. För jag har funderat över det där när jag bakar/lagar mat. Om det står 5 ägg i receptet blir det ju väldig skillnad om jag råkar ha små ägg eller frukostägg. Så då tänker jag att 5 köksägg blir nog alldeles prefekt!

:o
 
Jag har tolkat det som om det är liksom "standardägg" i recept. För jag har funderat över det där när jag bakar/lagar mat. Om det står 5 ägg i receptet blir det ju väldig skillnad om jag råkar ha små ägg eller frukostägg. Så då tänker jag att 5 köksägg blir nog alldeles prefekt!

:o
Fast man ser ju om äggen är stora eller inte?
 
Köksägg har jag läst som budgetägg. En eufemism för billiga vardagsägg, liksom. Inte eko-, inte krav-, inte med extra omega 3 eller allt vad det finns. Billiga ägg från höns som fått billigt foder. Typ. Låter bättre än burägg.
 
Köksägg har jag läst som budgetägg. En eufemism för billiga vardagsägg, liksom. Inte eko-, inte krav-, inte med extra omega 3 eller allt vad det finns. Billiga ägg från höns som fått billigt foder. Typ. Låter bättre än burägg.

Aha. Det är de extra plågade äggen som är köksägg alltså. Tro fasen att marknadsavdelningen som svarade på Lyrisks mail försökte slå knut på sig.
 
Aha. Det är de extra plågade äggen som är köksägg alltså. Tro fasen att marknadsavdelningen som svarade på Lyrisks mail försökte slå knut på sig.
Alltså jag har ingen aning, men eftersom jag är både cynisk och misstänksam var det den slutsats jag drog när de började dyka upp i affären. Varför skulle ett sådant namn annars behövas, liksom?
 
Köksägg har jag läst som budgetägg. En eufemism för billiga vardagsägg, liksom. Inte eko-, inte krav-, inte med extra omega 3 eller allt vad det finns. Billiga ägg från höns som fått billigt foder. Typ. Låter bättre än burägg.

Hur får de in extra Omega-3 i ägg egentligen - genom fodret?
 
Jösses, läst hela tråden och skrattar så tårarna rinner :laugh:....

@Koltrast du är inte cynisk, du är bara en fågel som värnar om dina fågelsystrar :love: - eller var det så att vi fåglar är cyniska av naturen... :angel:
 
Jag har tolkat det som om det är liksom "standardägg" i recept. För jag har funderat över det där när jag bakar/lagar mat. Om det står 5 ägg i receptet blir det ju väldig skillnad om jag råkar ha små ägg eller frukostägg. Så då tänker jag att 5 köksägg blir nog alldeles prefekt!

:o

Nu har jag rest ifrån mina böcker så jag kan inte kolla exakt, men det finns en standardstorlek på ägg som liksom förutsätts i recept. Ur minnet enbart (alltså väldigt svajig pålitlighet!) säger jag att det är...

*drumroll*

... 65g! Tadaaa!
(Fast jag vet inte om det är sant, som sagt. :p Men poängen är att man kan helt enkelt väga sina ägg om man har väldigt avvikande storlek, kanske blir fyra ägg ur paketet fem ägg i receptet. :D)
 
Nu har jag rest ifrån mina böcker så jag kan inte kolla exakt, men det finns en standardstorlek på ägg som liksom förutsätts i recept. Ur minnet enbart (alltså väldigt svajig pålitlighet!) säger jag att det är...

*drumroll*

... 65g! Tadaaa!
Med eller utan skal?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 645
Senast: Qelina
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 845
Senast: cili
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 289
Senast: Puffen
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 662
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp