Bukefalos 28 år!

Köksprylar man behöver (eller inte, men vill ha ändå)

Modig_Korn

Trådstartare
När man var liten ville man ju bara ha leksaker till födelsedagspresent och julklapp. Och jag trodde inte på folk när de sa att man bara ville ha köksprylar och aparater när man blev vuxen. Men nu sitter jag ändå här och leksaker är inte riktigt min grej längre :D ... Men kan rabbla på i flera minuter över vilka apparater jag vill ha. Så vad tycker ni behövs i ett kök, vad kan ni inte klara er utan? Vad suktar ni efter? Efter tråden på senior om grönsakssvarv känner jag ett behov jag inte visste att jag hade innan :D
 
Ähum.....
Jag har inte så stora habegär efter sådant som går på el. De är mest nödvändigt ont.

Däremot har jag en stark kärlek till min persiljekvarn, till min potatisstöt, min mortel och mina gjutjärnsgrytor!
Plus riktigt bra knivar - somj jag tyvärr varit för snål för att skaffa mer än någon enstaka. Men å andra sidan bryner jag dem stup i ett. Mitt brynstål är svårt att leva utan.
 
Jag har enda sedan jag var yngre och hängde hos farmor och farfar, som hade kabeltv, det ni! Önskat mig en magic bullet, har fått för mig att det bara kan förändra livet till det bättre, i.a.f. om man ska tro Tv shop. ;)

Hade annars också önskat mig lite bra knivar. Annars är jag himla glad i snygga skålar, vaser och uppläggningsfat.
 
Jag har enda sedan jag var yngre och hängde hos farmor och farfar, som hade kabeltv, det ni! Önskat mig en magic bullet, har fått för mig att det bara kan förändra livet till det bättre, i.a.f. om man ska tro Tv shop. ;)
.

Magic bullet har förändrat mitt liv till det bättre. Jag älskar den! SÅ mycket bättre än mixerstavar och sånt.

Själv drömmer jag om en kyl/frys med ismaskin. Ja jag vet att det är onödig och tar massa plats från frysen, men jag vill ha det! Speciellt i sommar när jag vill ha is i allt. Fanns det en liten, smidig, fristående maskin som tillverkade isbitar om man bara hällde i vatten så vore det i toppen på önskelistan.
Jag önskar mig smaker till min soda stream som inte smakar päckel. Skulle vilja ha en mer rejäl kökssax.
En mjölkskummare skulle jag också vilja ha, till när jag gör Chai. Jag har en liten visp och den får väl duga.

Det jag inte klarar mig utan är min micro, min vattenkokare, bra stekpanna. Bra knivar i olika storlekar.
 
Jag är också en sucker för mina fina burkar. Och faten och skålar och grejer från serien picknick (håller just på att buda på fina tallrikar)
 
Jag kan inte vara utan min Vitamix. Jag använder den varje dag och fattar inte vad jag gjorde innan den var min. Levde ett dåligt köksliv, antar jag. O_o
 
Det kan vara så att jag önskar mig en Kitchen aid köksmaskin, en slow cooker och en ismaskin..:o
och det är redan förberett för en quooker :p
 
Vad är det? Fast att jag inte vet vad det är, så låter det som att jag måste ha en sådan.
Fantastisk manick.
Man knölar ner grönt i den. Oregano, mynta, basilika eller just persilja. Vevar och det kommer ut på undersidan i små strimlor. Jag behöver inte hacka.
220995597_e7cbfafa-3916-4b23-bf90-69ddc9e09ab5.jpg

min är tyvärr i plast. Men oundgänglig...
 
Knivar. Man kan aldrig ha för många knivar (eller jo, det kan man väl men jag är inte där ännu ;)).

Relativt små kastruller. Jag lagar oftast mat åt mig själv bara så jag behöver inte så många gigantiska kastruller/grytor.

Bra gjutjärnsgryta och -stekpanna. Har ärvt båda och har ingen aning om hur gamla de är.

En bra matberedare. Min (dåliga) matberedare gick sönder i julas och jag saknar den. Den användes väl inte så jätteofta men när den behövdes så behövdes den verkligen!

Mixer. Trodde aldrig jag skulle använda den speciellt mycket men köpte en riktigt bra när det var superrabatt på ICA. Den har faktiskt jobbat regelbundet.

Mixerstav. Suverän när man gör soppa och såser.
 
Magic bullet har förändrat mitt liv till det bättre. Jag älskar den! SÅ mycket bättre än mixerstavar och sånt.

Själv drömmer jag om en kyl/frys med ismaskin. Ja jag vet att det är onödig och tar massa plats från frysen, men jag vill ha det! Speciellt i sommar när jag vill ha is i allt. Fanns det en liten, smidig, fristående maskin som tillverkade isbitar om man bara hällde i vatten så vore det i toppen på önskelistan.
Jag önskar mig smaker till min soda stream som inte smakar päckel. Skulle vilja ha en mer rejäl kökssax.
En mjölkskummare skulle jag också vilja ha, till när jag gör Chai. Jag har en liten visp och den får väl duga.

Det jag inte klarar mig utan är min micro, min vattenkokare, bra stekpanna. Bra knivar i olika storlekar.
Ja, ismaskin! Sodastreamsmaker håller jag med om, jag älskar smaksatt vatten men det blir aldrig bra med de smaker som finns att köpa.
 
Fantastisk manick.
Man knölar ner grönt i den. Oregano, mynta, basilika eller just persilja. Vevar och det kommer ut på undersidan i små strimlor. Jag behöver inte hacka.
220995597_e7cbfafa-3916-4b23-bf90-69ddc9e09ab5.jpg

min är tyvärr i plast. Men oundgänglig...

Den hamnade direkt på min önskelista!
Jag som inte ens tycker om att laga mat... men när jag väl gör det vill jag ha grönt i
 
Åh, underbar tråd :bump:

Jag har två önskningar just nu:
- En riktigt bra kockkniv (Jag har en globalkniv i mellanstorlek som används till allt förutom att skära bröd med och jag älskar den, men den hade behövt lite avlastning när det kommer till större jobb)
- En rejäl gjutjärnsgryta för långkok och annat härligt (överlever just nu med två kastruller, en teflonpanna och en wok och det fungerar men känns lite snålt)

Det jag inte överlever utan är min stavmixer med alla dess tiotusen tillbehör :love: Som student och ensam i hushållet är den helt perfekt i storlek och jag slipper ha en hel köksmaskin stående i mitt lilla kök.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 865
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 520
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 621
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 665
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp