Bukefalos 28 år!

Könsreglerade klädregler

Den käre särbon köper damarbetsbyxor från Engelsons. Hans vältränade akterkastell passar inte i arbetsbyxor för män. Det senaste paret är illröda :D

Då måste han ha en rejäl röv. Jag köpte "unisex" från H&M och det ger världens största gällivare häng. Så kurvig är inte jag att jag ens kan ha dom.
 
Det finns en fördel med att dela upp i herr och dam; att storlekarna blir begripliga, eftersom de är angivna så. Att hitta sågskyddsbyxor för kvinnor var ett elände, så jag köpte herr - efter att ha kollat måtten för midja o längd.
 
Jag har breda fotblad, som Kalle Anka, ungefär, och de enda springskor jag kan använda är herrmodellen. Urtrist eftersom det även där råder könssegregering; ALLA skorna är svarta, orange eller möjligtvis gröna och svarta. (I övrigt kan jag enbart ha Eccoskor av samma anledning...)
 
Jag har breda fotblad, som Kalle Anka, ungefär, och de enda springskor jag kan använda är herrmodellen. Urtrist eftersom det även där råder könssegregering; ALLA skorna är svarta, orange eller möjligtvis gröna och svarta. (I övrigt kan jag enbart ha Eccoskor av samma anledning...)

Samma problem men motsatt :p
Jag har smala fötter i storlek 37-38. Således är det dam- och barnskor som gäller. Himla bra förutom att jag på mitt jobb måste ha helsvarta skor :arghh:
 
Arbetskläder i dammodell är svåra att hitta har jag märkt, särskilt i piratmodell. Hittade ETT par svarta, de andra som finns finns i rött och rosa, med blommor, rosa sömmar etc. De jag hittade i dam är breda över höfterna, men JÄTTEsmala i midja, jag som är smal runt midjan inte kan knäppa dem, de är rejält höga i midjan. Gav upp letandet och fick samma modell som mina manliga kollegor har, i minsta herrstorleken som fanns, 44 (motsvarar ca 38, jag har normalt 36) men de funkar sådär, de är så breda i midjan att de utan skärpet hårt åtdraget halkar av mig, med skärp så glider de "bara" ner och fastnar på höftbenen och orsakar blåmärken och skavsår :eek:. Blir inte bättre av att jag har fickorna fulla med grejer som gör att byxorna är rejält tunga

Våra arbetsbyxor finns i två modeller dam och unisex. Dam modellen har så fruktansvärt lågt skuren midja att det knappt går att böja sig ner utan att visa trosorna hur ska man kunna arbeta i sådana :confused:
Vilket gör att de flesta tjejer väljer unisex modellen i stället
Killarna väljer aldrig dam modellen utav princip ;) även om de kanske skulle passa bättre
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har breda fotblad, som Kalle Anka, ungefär, och de enda springskor jag kan använda är herrmodellen. Urtrist eftersom det även där råder könssegregering; ALLA skorna är svarta, orange eller möjligtvis gröna och svarta. (I övrigt kan jag enbart ha Eccoskor av samma anledning...)
Och jag älskar det faktum att jag måste köpa herrmodellen av just löparskor. Jag slipper ha rosa eller lila skor. :D

Däremot är det minde kul att behöva köpa andra skor på herravdelningen. Damskor göra normalt upp till 41. Jag drar 42, ibland 43.
 
Jag har breda fotblad, som Kalle Anka, ungefär, och de enda springskor jag kan använda är herrmodellen. Urtrist eftersom det även där råder könssegregering; ALLA skorna är svarta, orange eller möjligtvis gröna och svarta. (I övrigt kan jag enbart ha Eccoskor av samma anledning...)
Min sambo tycker också att det där med skor är orättvist. Han är en notorisk skoshoppare (jag vill inte veta hur många par han har...) och det är ofta som han tittar på sneakers på nätet och hittar snygga skor som han vill ha, bara för att upptäcka att de är damskor och således bara finns upp till stl 41 eller max 42. :p Löparskor hade han också svårt att hitta eftersom de är, som du säger, tämligen färglösa. Till slut hittade han några med röda detaljer iaf som passade hans fötter.
 
Jag har bara stött på damhandväska i flygbolags bagageinfo, @Petruska . Och då har det, om jag inte minns alldeles fel, stått något i stil med att väskan ska vara jämförbar med en sådan i storleken. Vad nu det innebär för storlek? :p Kuvertväska? Shoppingbag? :D
 
Jag har bara stött på damhandväska i flygbolags bagageinfo, @Petruska . Och då har det, om jag inte minns alldeles fel, stått något i stil med att väskan ska vara jämförbar med en sådan i storleken. Vad nu det innebär för storlek? :p Kuvertväska? Shoppingbag? :D
Eller den där nya designade Ikea-plastpåsen! Hade ju vart rätt kul om en kom med en sådan kasse på flyget.
 
Det här med idrottskläder hade jag en lång fundering på härom kvällen!

Om man utgår från att idrottarna väljer de kläder som ger dem bäst förmåga att hoppa/kasta/springa optimalt. Varför väljer alltid de kvinnliga idrottarna mer avklätt? Varför är trosor och topp optimalt för Angelica Bengtsson medan knäbyxor och linne (om än tighta) är det för Armand Duplantis? De gör ju samma sak?

Kan väl ha att göra med om låren går ihop uppetill, då skaver det utan kläder emellan.
Jag föredrar alltid korta shorts pga rörligheten men går jag upp i vikt så benen går ihop måste jag ha byxor som går över låren annars får jag köttsår.

Sen är det ju självklart mode och som någon sa mer hud mer sponsorer.
 
Jag tror inte det är särskilt ofta sponsorerna ställer krav på att man ska vara avklädd men visst personligheter säljer och nakenhet kan vara en del av det. Vet inte riktigt hur ni tänkt komma runt det och man måste inte vara sponsrad om man inte vill.
 
Från OS i Rio.

sub-buzz-23394-1470621194-1.jpg
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 481
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 048
Senast: Badger
·
Samhälle Jämställdhetsbonus är borta sen länge och pappadagar kan jag inte se att de sagt att det ska bort, däremot ska familjerna själva kunna...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
11 627
Senast: A_NN_A
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 160
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp