Bukefalos 28 år!

Köpa slakthäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köper att du inte tycker att det är fel att ta någons liv, det är helt och hållet din rätt att tycka det. .

Det var verkligen att förenkla sättet att se det hela, vilket gör mig redigt upprörd när du uttrycker dig så.
Jag vill påstå, med dina inlägg som grund, att du inte heller tycker det är fel att ta ”någons liv” eftersom du har skrivit det flertalet gånger att i vissa fall är det ok. Jag antar nämligen att du inte låter dina djur självdö.
Visst är det ett antagande, men här tror jag inte ens jag behöver fråga dig om det är så eller inte.
För om man inte tar ”någons liv” och låter sina djur självdö, så är man riktigt illa ute Djurskyddsmässigt.

Att slänga sig med uttryck som ”ta någons liv” för att få det att låta som om man tar någons liv utan urskiljning och innefattar alla, inklusive människor är fult och likställer alla liv, vilket jag förutsätter att inte ens vegetarianer anser, när det kommer till kritan.

Bara för att man tar ett djurs liv betyder det inte att man gör det lättvindigt eller utan sorg.
 
Om all missuppfattar det så är det uppenbart att du inte uttryckt dig så värst klart. Jag har redan skrivit ett förslag i det du citerar.

Det är rätt uppenbart vad folk uppfattat. Du har ägnat spaltmeter åt att rätta och påpeka att vi inte läst.

Jag har från början uttryckt mig så som du föreslår. Uppenbarligen är det väldigt många på buke som inte klarat av läsförståelsen i skolan.

Hade du läst ordentligt så hade du sett att jag redan har skrivit exakt vad jag menar, därav slutsatsen = du har troligtvis inte läst.
Givetvis måste jag rätta feltolkningar? Hade du låtit bli, när det uppenbart är felaktigt?

Jag frågar dig igen, eftersom du inte verkar förstå min fråga. Vad uppfattade du, @Lobelia, att jag menade? Om det är så uppenbart så får du väldigt gärna förklara det för mig, för jag förstår faktiskt inte..
 
Det var verkligen att förenkla sättet att se det hela, vilket gör mig redigt upprörd när du uttrycker dig så.
Jag vill påstå, med dina inlägg som grund, att du inte heller tycker det är fel att ta ”någons liv” eftersom du har skrivit det flertalet gånger att i vissa fall är det ok. Jag antar nämligen att du inte låter dina djur självdö.
Visst är det ett antagande, men här tror jag inte ens jag behöver fråga dig om det är så eller inte.
För om man inte tar ”någons liv” och låter sina djur självdö, så är man riktigt illa ute Djurskyddsmässigt.

Att slänga sig med uttryck som ”ta någons liv” för att få det att låta som om man tar någons liv utan urskiljning och innefattar alla, inklusive människor är fult och likställer alla liv, vilket jag förutsätter att inte ens vegetarianer anser, när det kommer till kritan.

Bara för att man tar ett djurs liv betyder det inte att man gör det lättvindigt eller utan sorg.

Absolut, jag ber om ursäkt. Jag var lite snabb med telefonen och förenklade det lite väl.
Jag menar givetvis att om du tycker att det är okej att avliva friska hästar så är det helt klart din rätt att tycka det.
Jag trodde att vi solklart diskuterade hästar här, därför syftade jag på hästar.
Huruvida man likställer alla liv är upp till var och en, men de flesta värderar säkerligen liv olika.
 
Nu sätter jag på mig moderatorshatten och säger att det verkar som att diskussionen inte kommer längre?

Frågetecknets innebörd är en undran över om någon har något nytt att tillföra diskussionen.

Det jag har att tillföra är att man får tänka på hur man skriver på ett diskussionsforum, det man själv tycker är självklart blir inte alltid det för andra. Vi alla har säkert varit med om att det vi skrivit missuppfattats för att vi själva inte formulerat oss ordentligt.
 
Jag har från början uttryckt mig så som du föreslår. Uppenbarligen är det väldigt många på buke som inte klarat av läsförståelsen i skolan.

Hade du läst ordentligt så hade du sett att jag redan har skrivit exakt vad jag menar, därav slutsatsen = du har troligtvis inte läst.
Jag frågar dig igen, eftersom du inte verkar förstå min fråga. Vad uppfattade du, @Lobelia, att jag menade? Om det är så uppenbart så får du väldigt gärna förklara det för mig, för jag förstår faktiskt inte..
Jag tror allvarligt att det inte så många som förstår vad du avser, frågar efter eller What ever. Ditt sätt att skriva på får nog ses som, hmmm. Udda.
 
Jag tror allvarligt att det inte så många som förstår vad du avser, frågar efter eller What ever. Ditt sätt att skriva på får nog ses som, hmmm. Udda.

Tror snarare att problemet ligger i att vissa läser in mer i det jag har skrivit. Uppförstorat in i absurdum att jag har en impopulär åsikt. Only on bukefalos.com. En missuppfattar och ett helt gäng hakar på, syns i bra många fler trådar än denna så jag tvivlar starkt på att en person är problemet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 256
Senast: BornAgain
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
33
· Visningar
3 978
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp