Bukefalos 28 år!

Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

För stabilare fläta: gör den ovanpå mankammen och ta ny man från båda sidorna - jag brukar dela manen på mitten först.
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Ardennerfläta brukar jag göra på min stora om vi ska iväg :)

110424008.jpg



Problemet med den lilles man är att den är som ull vid hårbotten och ca 3-4 cm rakt ut åt alla håll och SEN kommer riktigt tagel... Svårt att förklara men det är ingen vanlig man som jag är van vid...
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Är det så på sommaren också? Stella fick det på vintern, men jag brukade ta hårgelé + hårspray. :)
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Jga hade honom inte i somras så det kan jag inte svara på :)



Här kommer ett bidrag till julen från oss, god jul!!

julis2_zps48ea4448.jpg
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Sötnosarna! Jag har inte vågat köra med min vagn på ett tag, vi har mycket is under snön. Däremot har jag använt min lilla kälke en del, och snart ska vi dra fram en större som jag renoverat.
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Jag längtar tills nästa år när jag kan påbörja inkörningen med mitt lilla monster (Dvs. tömkörning i grimma,
någon vagn är det inte att tala om förens hon är 2-2,5 år.) Men sitter redan och kikar efter vagnar och selar.
Men tycker att det är svårt att hitta fina saker!
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Och jag som hittar fina saker hela tiden.... Har du kikat på Driveout?
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Ja våra är ju lika gamla, och jag kikar också hela tiden efter grejer, filosoferar på vad man ska ha osv.

Har också tänkt börja tömköra lite i grimma nästa år, just nu får dom mest bara gå i hagen och hanteras inte mycket mer än in/ut-släpp. Men, till sommaren då jag äntligen kan ha dom hemma hoppas jag att jag kan ta igen en massa pyssel och börja så smått med träningen, dom lider ju knappast utav situationen som den är nu.
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Jag har alltid kört för nöjes skull men nu till våren har vi tänkt börja tävla i maraton och då kommer ju alla regler in, däribland pisken som vi måste vänja oss vid något som vi inte behöver för framåtdrivning men hästen tar detta som just framåt när man tar fram den. Det går bra i hållaren och när man håller ut den i dressyrmomentet vid enhandsfattningen men när man viker fram vill han öka. Nån fler som upplevt detta? Bara att träna vidare eller nån som har tips?
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Jag kommer att börja med att tömköra i grimma utan styrning till våren, det fungerade bra på dom andra åringarna. :)
 
Sv: Körfolkets snacktråd!

Idag har jag kört Menthol på motionsslingan bakom Jägersro. Det kom några hispiga travare som tyckte att min ruffsis var det konstigaste de sett, och en galoppör som nästan dog av skräck, men Menthol skötte sig riktigt bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 002
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 752
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp