Konstiga saker man för sig när man är gravid

Åh spännande att höra om någon annan som har det!

Rennie käkar jag som godis just nu mot halsbränna och det tycker jag inte hjälper. Link ska jag läsa på om jag får äta nu som gravid.

Mysko att det kan komma av olika matvaror! Är det samma mat eller olika hela tiden? Jag tänker så att ni kan undvika eller ta kalkylerade risker. Eller blossar det bara upp hux flux?

Mvh Miks

Jag får också det, av sura godisar... Min favorit givetvis.
 
@Emor och @MikaTela får ni bara små fläckar eller får ni hela tungan? Just nu har jag hela tungan full av "länder". Ingen del av tungan är just nu normal.

Mvh Miks
 
@Miks , jag fick hela tungan om jag minns rätt. Har liksom slutat äta surt godis pga det och därmed sluppit det.
 
@Miks , jag fick hela tungan om jag minns rätt. Har liksom slutat äta surt godis pga det och därmed sluppit det.
Aj aj! Hade jag bara hittat vad det är jag får det av så hade det känts ok. För mej känns det mer som att det är något hormoniellt eller något som hänger ihop med förändrad mineralbalans i kroppen i och med att det bara hänt i samband med graviditet och strax efter. Väldigt skumt!

Mvh Miks
 
@Emor och @MikaTela får ni bara små fläckar eller får ni hela tungan? Just nu har jag hela tungan full av "länder". Ingen del av tungan är just nu normal.

Mvh Miks

Det är olika för mig.
Förr fick jag hela tungan men nu på senare år har jag lyckats lära mig känna det redan när det startar lite grann och då haft möjlighet att häva det.
 
Jag var bara sugen på frukt och grönsaker i början, jag som är godisgalen i vanliga fall! Drack vatten med en hel pressad citron i, mumma! Nu i vecka 40 tycker jag att det hinkas läsk o snask i en rasande fart...:/ vaknade häromnatten o var helt säker på att det fullkomligt stank bensin i sovrummet, vilket det verkligen inte gjorde insåg jag när jag vaknade till lite mer.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 056
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 348
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 130
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag vet att jag inte kan få säkra svar här, men kanske någon hint iaf. Fick en smäll mot huvudet i måndags (häst som stegrade och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 037
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp