Bukefalos 28 år!

Korkad man går bakom ryggen på familj

Är det vanligt att mamman till den vars man varit otrogen tar väldigt illa vid sig? Alltså att hon blir nästintill dålig/blir depprimerad/chokad?

Jag tror inte att jag har bilden riktigt klar för mig.

Du säger alltså att kvinnan såg ett sms som avslöjade att hennes man har en 25-årig älskarinna, och då valde kvinnan att göra slut med mannen av det skälet?

Och nu har kvinnan berättat för sin mamma, sina mostrar och sina kusiner att mannen har varit otrogen, vilket hennes mamma inte kan hantera?

Varför har hon överhuvudtaget nämnt sådana detaljer kring skilsmässan för sin mamma? Att prata med sin mamma om sin mans sexliv, känns lite udda för mig.

Är det otroheten eller är det skilsmässan mamman är chockad och deprimerad över? Att en mamma blir lite ledsen över en skilsmässa, kan jag förstå. Man kan bli orolig för barnbarnen och så där. Men otroheten? Det låter helt orimligt att hon skulle vara så skakad av den? (Är hela släkten någon sorts religiösa extremister?)
 
Men visst finns det folk (någon, någonstans) som tycker att en otrohet inte är något att tänka två gånger över.

Ytterligare ett tvärsäkert uttalande. Hur vet du det? Känner du dessa personer? Vad säger det i så fall om din vänkrets jämte dina stenhårda principer?

Det är väldigt mycket du vet om vad som pågår i andra människors huvud, för inte uttalar du dig väl så tvärsäkert utan att vara helt säker på vad du dömer andra?
 
Nja , man behöver väl inte tycka personen är dum för man inte gillar handlingen

Jag avskyr falskhet och därmed otrohet , men jag har flera kompisar som är otrogna men dom blir ju inte dåliga människor för att dom handlar enl mig dumt.
Jag tror inte att jag har bilden riktigt klar för mig.

Du säger alltså att kvinnan såg ett sms som avslöjade att hennes man har en 25-årig älskarinna, och då valde kvinnan att göra slut med mannen av det skälet?

Och nu har kvinnan berättat för sin mamma, sina mostrar och sina kusiner att mannen har varit otrogen, vilket hennes mamma inte kan hantera?

Varför har hon överhuvudtaget nämnt sådana detaljer kring skilsmässan för sin mamma? Att prata med sin mamma om sin mans sexliv, känns lite udda för mig.

Är det otroheten eller är det skilsmässan mamman är chockad och deprimerad över? Att en mamma blir lite ledsen över en skilsmässa, kan jag förstå. Man kan bli orolig för barnbarnen och så där. Men otroheten? Det låter helt orimligt att hon skulle vara så skakad av den? (Är hela släkten någon sorts religiösa extremister?)

Men är det så konstigt att "mamman" får reda på att han varit otrogen med en 25 åring då ??? Resten behöver man väl inte vara Einstein för att förstå ...
 
Ytterligare ett tvärsäkert uttalande. Hur vet du det? Känner du dessa personer? Vad säger det i så fall om din vänkrets jämte dina stenhårda principer?

Det är väldigt mycket du vet om vad som pågår i andra människors huvud, för inte uttalar du dig väl så tvärsäkert utan att vara helt säker på vad du dömer andra?


Men det kan jag också gå i god för ...skulle det vara en utopi ? . Välkommen till Världen ;)
 
Varför har hon överhuvudtaget nämnt sådana detaljer kring skilsmässan för sin mamma? Att prata med sin mamma om sin mans sexliv, känns lite udda för mig.
Jag håller med dig om allt i inlägget men just ovanstående tycker i alla fall inte jag är så jättemärkligt. Jag skulle nog absolut kunna säga till min mamma att "[min sambo] har träffat en ny tjej" eller "[min sambo] har varit otrogen, han låg med en tjej från jobbet". Alltså min mamma är inte religiös eller insnöad eller nåt, hon vet att folk har sex., en sån detalj skulle liksom inte vara ÅH så extremt privat och chockerande för henne. Mest bara att jag nog i det läget, ledsen och förvirrad, hade berättat allt jag visste för henne.
 
Är det otroheten eller är det skilsmässan mamman är chockad och deprimerad över? Att en mamma blir lite ledsen över en skilsmässa, kan jag förstå. Man kan bli orolig för barnbarnen och så där. Men otroheten? Det låter helt orimligt att hon skulle vara så skakad av den? (Är hela släkten någon sorts religiösa extremister?)

Om nu mamman är sådär chockad så får hon väl reda upp det själv, inte belasta dottern eller andra med det. Dottern har säkert fullt upp med sina egna känslor i det här.

Jag får inte sällan läxa upp min mamma när hon vädrar sin oro över min sjukdom. Jag är ledsen mamma, säger jag, jag har fullt upp med min egen oro för det här, jag har inte utrymme för din också.

Så hade jag garanterat sagt även om mamma varit hysterisk över otrohet i mitt förhållande.
 
@buschiq Alltså otrohet är förfärligt och felaktigt men om Niffe gjort snedsteg så är det okej,

Åh, nej självklart hänger det på omständigheterna. Måste man skriva ut något så självklart?
Om x inte givit y uppmärksamhet på x10 månader får x självklart ta steget vidare - även om jag själv föredragit ett samtal.
Om y inte gjort samma sak blir resultatet det samma! Alltid oavsett månader, det är bara ett exempel!

Men vore det inte bättre att säga att "du, det här funkar inte, kan vi inte bryta?"
 
Starka reaktioner från alla!

Otrohet är fel. Alltså att ligga med en 25-åring är aldrig fel om det är "consentual" men att vara otrogen är inte ok.

Däremot vinner ingen på att tjata om vad som -skulle- gjorts eller -borde- gjorts i ett förhållande. Som vän kan man vara där och ta ställning till vad som hände men man måste också fatta att det som händer mellan två personer kan man inte förstå helt.

Vissa människor är egoistiska och bryr sig bara on sina nöjen, men för det mesta är det mycket mer komplicerat än så. Mer än så har jag inte att säga.
 
@martha @niphredil @mandalaki

Jag hade nog vid närmare eftertanke inte ens sagt att anledningen till separationen var att partner hade träffat en annan. Om partner har träffat en annan har hen givetvis haft sex med vederbörande. Det behöver inte sägas. Men jag hade öht inte gått med att prata om anledning till separationen, tror jag. Om partner verkligen har träffat en ny, inte bara haft sex, hade det väl framgått i samtalen.

I TS kusins fall, är det ju oklart om anledningen är att mannen har inlett ett annat förhållande, eller om det är enbart att han haft sex med en annan. I det senare fallet kan jag inte tänka mig att jag hade sagt det till min mamma.

Men jag kan inte på något sätt föreställa mig min mamma bli hysterisk över otrohet, vare sig från min, min mans eller någon annans sida (möjligen om det var min pappa). Däremot skulle hon kunna bli ledsen för min skull om jag skulle skilja mig, men det skulle hon inte belasta mig med. Och jag skulle säga ifrån om hon gjorde det.
 
@Petruska Jag tror ärligt talat inte att jag skulle vara så otroligt genomtänkt med vad jag skulle säga. Det skulle kunna vara flera olika saker, beroende på hur ledsen, upprörd eller arg jag vore. Eller lugn. Jag lägger ingen värdering i hur andra lägger fram det för sina mödrar, heller.
Man kan inte alltid vara sansad och balanserad liksom.

Angående hysteriska mödrar har jag överhuvudtaget inte nämnt något om det så det antar jag var riktat till någon annan.
 
@Petruska Det handlar väl lite om hur grötiga relationer man har. Som karamelldrottningen beskriver det ska en hel släkt mobiliseras kring den här kvinnan, det för åtminstone mina tankar åt ett trist håll.

Själv skulle jag vilja ha praktisk hjälp av mina anhöriga om jag krisade och skulle separera - men det är också allt. Prata och gråta skulle jag göra med väninnekören.
 
@martha @niphredil @mandalaki

Men jag kan inte på något sätt föreställa mig min mamma bli hysterisk över otrohet, vare sig från min, min mans eller någon annans sida (möjligen om det var min pappa).

Vad skönt!
Jag är på väg att gifta mig med mitt ex och både hans föräldrar och mina har fått total spunk om man säger så... Mitt ex förlovade sig med en ny tjej, henne han var otrogen med, det skär rätt rejält hos min släkt. Vad jag i vredesmod berättade om exet hos hans släkt skar nog smula, ha ha... ;) Jätterörigt, absolut!:D
 
He
@Petruska Det handlar väl lite om hur grötiga relationer man har. Som karamelldrottningen beskriver det ska en hel släkt mobiliseras kring den här kvinnan, det för åtminstone mina tankar åt ett trist håll.

Själv skulle jag vilja ha praktisk hjälp av mina anhöriga om jag krisade och skulle separera - men det är också allt. Prata och gråta skulle jag göra med väninnekören.
Hela släkten är nog ändå att ta i.
 
Varför har hon överhuvudtaget nämnt sådana detaljer kring skilsmässan för sin mamma? Att prata med sin mamma om sin mans sexliv, känns lite udda för mig.

När jag storbölande ringde till min mamma och talade om att han var otrogen OCH misshandlat mig vid upptäckten av det, så svarade min mamma efter att hon frågat om jag skulle lämna honom för det? med
- Lite får man kröka rygg här i livet.

Nåja, alla har inte en sån mamma som jag har.
Har man en sån, likadan alltså, så avråder jag från att berätta såna detaljer. Det leder till mer än en separation.
 
@martha @niphredil @mandalaki

Jag hade nog vid närmare eftertanke inte ens sagt att anledningen till separationen var att partner hade träffat en annan. Om partner har träffat en annan har hen givetvis haft sex med vederbörande. Det behöver inte sägas. Men jag hade öht inte gått med att prata om anledning till separationen, tror jag. Om partner verkligen har träffat en ny, inte bara haft sex, hade det väl framgått i samtalen.

I TS kusins fall, är det ju oklart om anledningen är att mannen har inlett ett annat förhållande, eller om det är enbart att han haft sex med en annan. I det senare fallet kan jag inte tänka mig att jag hade sagt det till min mamma.

Men jag kan inte på något sätt föreställa mig min mamma bli hysterisk över otrohet, vare sig från min, min mans eller någon annans sida (möjligen om det var min pappa). Däremot skulle hon kunna bli ledsen för min skull om jag skulle skilja mig, men det skulle hon inte belasta mig med. Och jag skulle säga ifrån om hon gjorde det.
ett förhållande som varat ett tag utan att hon visste.
 
Apropå att tala med sina mödrar - så inser jag att min ena dotter och jag diskuterade ganska frispråkigt anledning till hennes separation - alltså, det har aldrig slagit mig att det skulle vara något märkligt med det? Å andra sidan så har jag aldrig diskuterat frispråkigt på samma vis med mina egna föräldrar, vilket inte heller känns som något märkligt.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 116
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 629
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 629
Senast: Got2Be
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 528
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp