Bukefalos 28 år!

Korkad man går bakom ryggen på familj

Jag hade blivit hysterisk om hela släkten hade rörts in i soppan. Jeez. Även om jag förstår att kvinnan är ledsen. Det bara låter så dramatiskt med kusiner och mostrar och allt. Om jag/min man hade varit otrogna hade jag då verkligen inte tyckt att någon annan i hela världen har med den saken att göra. Varken mina barn eller mina kusiner.
 
Är det vanligt att mamman till den vars man varit otrogen tar väldigt illa vid sig? Alltså att hon blir nästintill dålig/blir depprimerad/chokad? Min kusin är nämligen orolig för hur min moster klarar av det :crazy:. Jag sa att hon skulle fokusera på sitt att moster klarar sig att vi (mamma och jag och min andra kusin) tar hand om henne.

Edit: hennes mamma alltså, min moster.

Ja, det får nog anses som en väldigt vanlig reaktion. Reaktioner är naturligtvis individuella och det finns inga rätt eller fel reaktioner. Men den reaktionen du beskriver är som sagt inte ovanlig. Talar jag för egen del så sitter mycket av reaktionen i just chock, och en lång rad frågor. Inklusive den mycket obehagliga "var någonting sant?". Det är inte roligt när man plötsligt inte vet om man kan lita på eller tro på någonting som varit ens liv de senaste x åren. Kan personen ljugit om ditt, så kan ju personen ljugit om allt annat. Alla ord, alla handlingar, allt skärskådas - utan svar givetvis. Mycket påfrestande.
 
Men ville TS att hela buke skulle fördöma mannens handlande?
Eller ville hon kanske bara vräka ur sig sin frustration? Och, även om det kan finnas olika orsaker till otrohet, så vet jag inte varför alla dessa ska dras upp varenda gång. Nu handlar TS trådstart om att kvinnan, som är hennes släkting, har blivit utsatt för otrohet och mår dåligt av det. Spelar verkligen orsaken till otroheten någon roll? Mår hon mindre dåligt beroende på orsaken?
precis :bow:. Sen i efterhand har jag förstått att det är stötande att starta trådar om otrohet. Tänkte inte alls på det imorse. Ville bara få ur mig mina känslor samt kanske höra av de med liknande erfarenheter. Nu har jag ändå smällt allting och efter att ha lyssnat, stöttat och kommit med goda (?) råd så insikten föll väll inte helt förren flera timmar senare eller jag vet inte. Men mig är det absolut inge synd om bara det att jag verkligen vill finnas där för henne och barnen. Sen är jag ändå lite chokad. Just för att jag har väldigt lite tilltro till förhållanden överlag. Tänker att 90 % tar slut förr eller senare. (om inte ännu fler?). Men just de två var verkligen ett par PAR med stora bokstäver. Men ja visst livet förändras. Folk förändras. Den man litar på mest kan ha stora lögner. Nu känner jag mig däremot väldigt lugn och inte arg på nån. Lite ledsen möjligen. Tänker ändå positivt
 
Det var värst vad du spekulerar. Hur deras relation såg ut är heller inte intressant i sammanhanget; det intressanta är att de hade en relation. Det har de inte längre. Hans fel.

En relation i taget. Så enkelt.
Nu är ovanstående bara ett exempel men jag måste säga att jag funderat på det här idag och jag fascineras av dem på Bukefalos som är så tvärsäkra på vad man ska göra, hur man ska bete sig och vems fel allting är.

Jag tycker inte att jag är en dålig människa men jag har absolut gjort saker jag inte är stolt över. Saker jag önskar att jag gjort annorlunda men som jag då faktiskt inte var kapabel att hantera på något annat vis än vad jag gjorde. Som tur är har jag vänner som är förstående, som inte dömer och som inte anser att världen är svartvit jämt, som jag har kunnat tala med och resonera med. För min del har jag aldrig velat göra någon illa men jag har handlat utan att ha tänkt och sedan inte kunnat stoppa händelsförloppet. Haft ångest medan jag varit mitt i allting och inte kunnat tänka klart, se den enkla lösningen som faktiskt fanns.

För vissa är det uppenbarligen lätt att bara låta bli att vara otrogen (vad man nu räknar som det) och istället bara direkt, innan något fel har begåtts, snabbt avsluta sin relation. Att agera fullkomligt korrekt och rationellt hela tiden. För vissa av oss är det inte så lätt. Vi är inte dåliga människor för det, vi är mänskliga och försöker så jädra gott vi kan.

Nu blev det här lite väl privat för min smak men jag har verkligen svårt att förstå alla som så tvärsäkert kan säga hur man ska göra och om man inte gör så är man korkad, oempatisk, elak, självisk och en dålig människa. I min värld är det inte så enkelt alls.
 
För vissa är det uppenbarligen lätt att bara låta bli att vara otrogen (vad man nu räknar som det) och istället bara direkt, innan något fel har begåtts, snabbt avsluta sin relation. Att agera fullkomligt korrekt och rationellt hela tiden. För vissa av oss är det inte så lätt. Vi är inte dåliga människor för det, vi är mänskliga och försöker så jädra gott vi kan.

Men då har du ändå en tanke om att göra rätt, du ser inte ett snedsteg som något nonchalerbart! Det är ju absolut värt något tycker jag! Vi försöker alla göra så rätt vi kan och ibland blir det bra och ibland blir det helt enkelt pannkaka av alltihopa ;)

Det är värre med de som inte bryr sig!

Själv är jag extrem, jag kan knappt prata med en ny kille innan jag gör slut med den gamla men det är något jag måste jobba på, lite självdistans skadar nog inte, ha ha... :D
 
@buschiq Fast många gånger vet ju ingen på Bukefalos hur personen i fråga ens tänker? Istället kastar alla snabbt ur sig hur hemsk och elak och vidrig man är om man är otrogen och se för fan till att han testar sig för folk som knullar runt kan ha vilka sjukdomar som helst och blablablaba. Det visar ju den här tråden - där någon på fullaste allvar säger att detta rör barnen för att mannen KAN ha smittat MAMMAN med någon sjukdom. Det är helt absurt - och samma visa varje gång.

Uttalanden som "man ser till att avsluta en relation innan man går in en annan" är så jävla intressanta tycker jag för det är SÅ uppenbart att det handlar om att alla gör så i de bästa av världar, där vi alla är rationella, felfria och perfekta. Men världen ser inte ut så. Så hur mycket man än vill proklamera på Buke att man MINSANN ska göra si eller så så ser faktiskt världen annorlunda ut. Folk gör fel, folk gör saker de ångrar, folk är lite småfega. Det betyder inte att de är dåliga människor på något vis.
 
@mandalaki, hur ska jag veta det? Folk som tycker att det inte betyder något, att det inte spelar någon roll?
Jag såg min kommentar till Niphredil som något positivt, att ibland blir det inte som man tänkt sig trots goda intentioner...

@niphredil Jag håller med om att det är riktigt svårt att sätta sig in i en situation innan man varit i den. Alla utgår från sina egna erfarenheter, precis som jag! Jag har alltid varit extrem på att göra slut med folk, minsta dåliga samvete jag haft så har jag brutit, och det är inte bra på något vis! Hur mycket hade jag inte lärt mig på att stanna kvar och ta fighten?

I alla fall, jag personligen vill ha en man jag kan lita på. Jag vill kunna lita på att han är där han säger, inte springer på barer eller finns på dejtingsidor. Sen får han ha vilket utsvävat privatliv med sina vänner han vill, det bortser jag gärna från.
Mitt ex skötte inte sina dejtingkontakter så snyggt om man säger så ;)
 
@mandalaki, hur ska jag veta det? Folk som tycker att det inte betyder något, att det inte spelar någon roll?
Jag såg min kommentar till Niphredil som något positivt, att ibland blir det inte som man tänkt sig trots goda intentioner...

Eftersom du skrev att niffe inte såg otrohet som nonchalerbart så lät det ju som om du visste folk som tyckte att det var det.

Nej, ibland blir det inte som man tänkt sig trots goda intentioner. Det tror jag gäller för ungefär 100 procent av alla som någonsin varit otrogna. De har haft lika goda intentioner som du, jag, niffe, vemsomhelst. Ändå händer det.
 
Grunden till min separatio n var otrohet.
Jag berättade för min man vad jag behövde, fick de inte utan träffade en annan man som gav mej det!
Vi gick hos familjerådgivningen, försökte lösa de för barnen skull.
Jag var skitstöveln.

Nu är det snart 3 år sen, och sanningen kommer alltid fram. Min exman hade vart otrogen mot mej, ljugit otroligt mycket. Hållt upp en fasad. Men den historian kom aldrig fram då!

Men att komma över det här har tagit år. Men nu är jag faktiskt glad att de hände.
 
Eftersom du skrev att niffe inte såg otrohet som nonchalerbart så lät det ju som om du visste folk som tyckte att det var det.

Nej, ibland blir det inte som man tänkt sig trots goda intentioner. Det tror jag gäller för ungefär 100 procent av alla som någonsin varit otrogna. De har haft lika goda intentioner som du, jag, niffe, vemsomhelst. Ändå händer det.

Jag uttryckte mig kanske lite dumt, det händer har jag märkt ;)
Men visst finns det folk (någon, någonstans) som tycker att en otrohet inte är något att tänka två gånger över. Precis som det finns folk som reagerar stenhårt, som jag gör mot mig själv.

Jag har varit mycket mer överseende med vad mitt ex gjort än vad jag själv gjort en gång i tiden (före honom) men det är ju mitt eget personliga val.
 
Jag berättade för min man vad jag behövde, fick de inte utan träffade en annan man som gav mej det!
Vi gick hos familjerådgivningen, försökte lösa de för barnen skull.

Men det är ju en rätt stor skillnad om man jämför med vad TS säger att kvinnan i hennes fall utsattes för. Du var ju stark och sa vad du behövde och han kunde inte svara upp.
I min snäva bok hade jag nog sagt upp allt, men jag tycker att du var stark som försökte ändå! Gick det inte var det inte bara ditt fel, det var ett gemensamt problem som inte gick att lösa ensamt.
 
@buschiq Alltså otrohet är förfärligt och felaktigt men om Niffe gjort snedsteg så är det okej, och om jerseyko gjort snedsteg så är det också okej. Det börjar likna "Jag gillar inte invandrare men dig Muhammed gillar jag för du är ju min kompis" :p

Det kanske faktiskt är så att nästan alla som är otrogna har en förklaring? Som t ex niffe och jerseyko har.
 
Det kanske faktiskt är så att nästan alla som är otrogna har en förklaring? Som t ex niffe och jerseyko har.
Jo, precis. Så brukar det väl vara. Min förklaring är ju för övrigt mest bara allmän förvirring, ångest, att vilja men veta att jag inte borde, att veta vad som är rätt men inte förmå att göra det etc etc. Förmodligen samma som väldigt många som är otrogna.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 116
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 629
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 631
Senast: Got2Be
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 528
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp