Kronofogdens krav: Lämna bort hästen

Mångmiljonbråket om Sveriges mesta OS-häst, Casello, trappas upp.
Ikväll tvingade kronofogden iväg hästen för att testas av en köpare.
Vid ratten - landslagsryttaren Douglas Lindelöw själv.
– Jag ska sova i bussen fem minuter från Casello i natt för att se till hans bästa. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article21952649.ab
 
Jag instämmer.

Men jag tycker snarare att det är du som är naiv att tro att 1) hästen inte kan få det bra hos någon annan än den som haft hästen sedan 3-årsålder. 2) inte inser att 22 miljoner har viss betydelse, oavsett om varan är en häst eller en veteranbil.

DET är naivt.
Nej jag är inte naiv. Jag har såpass stor insyn i tävlingsvärlden och har varit i många stall där hästhållningen inte är särskilt rolig. Visst, stallen är fina men någon hästhållning att prata om nä. Kan du bevisa att Qatar har en trevlig hästhållning som inkluderar ett bra liv för hästen psykiskt med så visst. Dock tvivlar jag på att dom har hagar att prata om ens.

Och jag har inte någonstans skrivit att hästen inte får det bra någonstans annat än hos Lindelöw, citera gärna vart jag skrivit det eller sitter du och hittar på vad jag skriver eller? Sånt du gör.

Och ja, jag tycker det är girigt när dom inte tjänar så mycket mer än det Lindelöw är beredd att ge. Moralen borde finnas där. Hästen och Douglas har vart länge ihop och tagit sig upp tillsammans till en hög nivå, tror knappast att han saknar känslor för hästen och ser den som en vara eller en tävlingsmaskin och tänker att jaja, sånt som händer.
 
Och ja, jag tycker det är girigt när dom inte tjänar så mycket mer än det Lindelöw är beredd att ge. Moralen borde finnas där. Hästen och Douglas har vart länge ihop och tagit sig upp tillsammans till en hög nivå, tror knappast att han saknar känslor för hästen och ser den som en vara eller en tävlingsmaskin och tänker att jaja, sånt som händer.

Hur mycket pengar är det då, du som vet och kan värdera andra människors pengar?

Ger du bort din häst till någon annan om du tycker det är moraliskt riktigt? Eller var går gränsen?

Jag tycker det är naivt att inbilla sig att detta är något annat än affärer för bägge parter, det var därför bolaget bildades från början. SJÄLVKLART kniper det i hjärtat om/när biljetten till OS säljs till någon annan. Det är ett gigantiskt avbräck i karriären.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fjortonde plats för Douglas Lindelöw i söndagens hoppning i Verona, men fortsatt bra med i världscupen som elva i tabellen. – Nu får jag...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dressyrryttaren Patrik Kittel har valt häst till ridsport-EM i Göteborg. Det blir inte OS-hästen Deja, utan mästerskapsdebutanten...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw är tillbaka i världstoppen. I söndagens Världscup i Verona red han in på en fjärdeplats med nya hästen Zacramento. –...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Drömmen om OS är långt borta för Douglas Lindelöw och hans häst Casello. Pengakonflikten kring hästen har intensifierats - under dagen...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp