Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är kasst, för dom gamla får du egentligen inte använda :(
Och du ska kunna sälja en valp innan du fått stamtavlan men hur gör du det utan köpeavtal ? Bakvänt av SKK

Ja precis....att skicka iväg en hund untan kontrakt är ju extremt nono men utan stamtavla är ok bara köparen skriver under.

Vad är det för tomte du fått prata med :mad:
 
Ja precis....att skicka iväg en hund untan kontrakt är ju extremt nono men utan stamtavla är ok bara köparen skriver under.

Vad är det för tomte du fått prata med :mad:
SKK verkar tycka att man ska skicka efter via post köpeavtal från dom när det gäller vuxna hundar :banghead:
 
Det är kasst, för dom gamla får du egentligen inte använda :(
Och du ska kunna sälja en valp innan du fått stamtavlan men hur gör du det utan köpeavtal ? Bakvänt av SKK
Men vad sjutton... alla jag pratat med innan säger att SKK är såååå smidiga när det kommer till just registrering. Klart det ska strula som fan för mig. På grund av f-ing jäla postnord, och sen tekniken på kansliet! Jag är less!!
 
Ja? Eller vad menar du? (Nu är jag nog trög)
Jag uppfattade dig som att det inte gick att skriva ut köpekontrakt alls...
nej - men @Migo kan inte skriva ut utan inlogg som kommer med stamtavlorna.
Jag kan inte skriva ut eller spara tomma köpeavtal då namn och uppgifter är förtryckta. Så SKK binder ris åt sin egen rygg där med sina krångligheter. Likaså att dom envisas med att skicka med postförskott - betala i förväg så är allt klart om något skulle strula.
 
nej - men @Migo kan inte skriva ut utan inlogg som kommer med stamtavlorna.
Jag kan inte skriva ut eller spara tomma köpeavtal då namn och uppgifter är förtryckta. Så SKK binder ris åt sin egen rygg där med sina krångligheter. Likaså att dom envisas med att skicka med postförskott - betala i förväg så är allt klart om något skulle strula.

Haha, nu är jag dubbeltrög men varför kommer inloggningen med stamtavlorna?
Jag fick mitt när mitt medlemsskap gick igenom.
 
Haha, nu är jag dubbeltrög men varför kommer inloggningen med stamtavlorna?
Jag fick mitt när mitt medlemsskap gick igenom.
Inlogg till köpa hund (där valpkullen finns och köpeavtal) kommer alltid med stamtavlorna och fungerar i 6 månader :)

Var reggar du dina valpar :p
 
Inlogg till köpa hund (där valpkullen finns och köpeavtal) kommer alltid med stamtavlorna och fungerar i 6 månader :)

Var reggar du dina valpar :p

Nä jag fattar verkligen inte för som sagt jag fick min inloggning när jag blev medreggad i kenneln. Kanske åkte jag med på ett bananskal tack vare sambon?
 
Nä jag fattar verkligen inte för som sagt jag fick min inloggning när jag blev medreggad i kenneln. Kanske åkte jag med på ett bananskal tack vare sambon?
Kan du alltså gå in på köpa hund när som på året oavsett valpkull ?
Alltså senaste valpkullen över 6 månader ?
 
Då var utsryket gjort och det visade på parning om 3-4 dagar vilket stämmer exakt med de löprutiner som tiken brukar ha. På torsdag åker sambon och tikägaren till Motala :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 957
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 138
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 675
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 072
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp