Kvällsrutiner

Nu har jag ju hästarna hemma (igen) :love: :heart, men när jag stått inackorderat så har jag i regel kommit till stallet mellan 17 och 18, och åkt hem mellan 21 och 22. Dvs spenderat mellan 4 och 5 timmar i stallet på en vanlig dag.

Då har jag visserligen flera hästar (har varierat mellan 2 och 7, men har som mest tränat två hästar per dag, oftast en).
 
På måndagar har vi som står uppstallade en timme då ridhuset är bokat bara för oss kl 19.30-20.30 så ska jag rida då åker jag hemifrån kanske 18.15 (har 30 min med bil dit). Mockar, fixar foder och vatten, fixar i ordning hästen, rider, pysslar om och är hemma ca 21.15. (Annars kan jag åka till stallet runt lunch istället och tex rida ut eller tömköra, tar ca 2-3 timmar beroende på vad jag gör). Varannan tisdag rider medryttaren hoppträning, varannan tisdag rider jag markabetsträning kl 20-21.15. Åker hemifrån kanske 18.45 och är hemma ca 22. På onsdagar går hon lektioner och på torsdagar rider jag dressyrlektion kl 19.20 och åker då hemifrån 18-18.15 och är hemma runt 21. På fredagar rider medryttaren.

Helgerna är mer varierade.
 
Jag börjar ca 8 och slutar 1600 eller 1630. Åker direkt från jobbet till stallet. Är där ca 17 och åker hem 1930-2000 någonstans.

Varannan tisdag har jag hoppträning, då brukar jag komma hem senare, närmare 21.

Försöker lägga ett eller två kortare pass på kvällstid (tex tömkörning brukar ta kortare tid än ett ridpass) för att komma hem lite tidigare. Så kan jag rida pass som tar längre tid (tex hoppning, uteritter) på helgerna.
 
Då jag pluggar heltid igen så försöker jag ta hästen vid lunch tid alltså runt 12 brukar vara klar runt klockan 14 då och jag fortsätta plugga resten av eftermiddagen/kvällen hemma. Läser på distans är oftast i stallet alla dagar utom tisdagar då jag sitter på lärcentrum hela eftermiddagarna och de tar en timme dit och en timme hem.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 806
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 187
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 058
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp