Bukefalos 28 år!

Kvalitetstid...

KrullTroll

Trådstartare
Jag och min man känner att vi borde och vill vara mer rädd on tiden vi har tillsammans.
Han jobbar heltid på annan ort, hemma tors kväll/natt-sön em/kväll.
Jag pluggar heltid och jobbar extra på nätter (oftast helger) och har två hästar.
Vi är båda väldigt tålmodiga med att den andre är borta mycke hemifrån, vilket är väldigt skönt.
Vi har oxå barn i åldrarna 7-20 som oxå kräver sitt.
Så därför blir det inte mycke tid över till bara oss. Men då och då dyker det upp små stunder och dessa vill vi ta vara på lite extra.
Men fantasin tryter lite.
Vad gör ni i vardagen för att vårda förhållandet lite extra?
Enkla och lätta saker som gör att man inte hamnar i slentrian.
Vi är båda noga med att med ord bekräfta varandra och visar kärlek varje dag flera gånger om. Men sen är det ändå så lätt att hamna i den där soffan framför tv:n som jag "får klåda" av men min man trivs lite för bra i :p
 
Ta en promenad? Käka en lite piffigare middag som ni lagar ihop, trerätters kanske? Spela spel istället för att titta på tv?

Jag & min sambo brukar dricka öl & spela kort på vårt favoritställe, promenera med hundarna, skriva roliga listor på vad vi vill göra med vårt hus, dricka kaffe hos folk etc. En gång la vi pussel, det var faktiskt inte så kul. Vi målar, städar, tvättar... Allt det där blir mysigt när vi gör det ihop tycker jag.

Däremot trivs jag med de där kvällarna när båda är alldeles trötta. Då orkar vi på sin höjd tända lite ljus och så sätter vi på någon film och ligger på varandra & kramas typ. Jag gillar slentrian & vardag. :)