Bukefalos 28 år!

Lågpris hingstar

Sv: Lågpris hingstar

Vi har 2 st avkommor efter Opal Viking och dom är super fina både exteriört och i temprament. Dom tränar båda två med framgång!! Jag tror att man inte ska stirra sig blind på stammen där...
 
Sv: Lågpris hingstar

Har hört att Buzzin Brian lämnar lite småtokiga avkommor!? Vet inte om det stämmer? Vi har en treåring efter han som ej kvalat ännu, inget självförtroende alls så han har behövt väldigt mycket tid på sig. Minsta lilla fel så låser det sig totalt i skallen och han ger upp, lägger sig ner. Men hoppas det går bra så han kommer till start :) Han har ändrats otroligt under den senaste tiden, kan knappt tro det är samma häst :)
 
Sv: Lågpris hingstar

Jag tvivlar inte på Dumles löpskalle. Han kom ju igen efter svåra skador flera gånger. Det gör bara en häst som älskar att fightas.
MEN stammen känns alldeles för tunn.

För övrigt ;Välkommen!

Jag tycker Dumles stam är riktigt skaplig, kanske lite gammal bara!
Fadern kommer från ett mycket fint möderne, han har själv lämnat 5 svenskfödda miljonärer men inte så bra i övrigt, morfadern Snack Bar kommer också från ett fint möderne som lämnat flera bra hästar bl a Västerbo Paradise, Burgomeister, Delmonico, Gum Ball, Tony Oaks, Stage Entrance m fl.

Mormorsmor har lämnat Charme Asserdal 168 starter och 82 segrar. Mormor har lämnat 8 avkommor alla har startat, 7 har tjänat över 100.000 kr och alla har vunnit lopp (alla utom en födda på 80-talet).

Att han är linjeavlad på Nevele Pride är också ett plus i kanten i mina ögon!
 
Sv: Lågpris hingstar

Vi har 2 st avkommor efter Opal Viking och dom är super fina både exteriört och i temprament. Dom tränar båda två med framgång!! Jag tror att man inte ska stirra sig blind på stammen där...

Det vore väldigt roligt om Opalen lyckades i aveln, hans farfarsfar Madison Avenue gick bort alldeles för tidigt och om vi kan få en hingst som för hans hingstlinje vidare är bara roligt. Det finns ju en chans i Giant Superman att föra den hingstlinjen vidare också. I USA finns Kadabra!

Opalen är linjeavlad genom två helsyskon, intressant. Hans möderne går tillbaka till Jessie Pepper
 
Sv: Lågpris hingstar

Jag "känner" en buzzin brian och jag skulle aldrig tänka mej att betäcka med han själv. Sämre självförtoende på en häst får man leta efter. Väldigt stökig häst. (Avkomman alltså)

Men jag vill gärna höra om det finns någon mer som har S:t Göran-avkommor... funderar själv på att betäcka ett litet sto som är väldigt lik han i typen. Har själv haft ett syskon till S:t Göran som var superbra att ha och göra med men en hårding på banan.
 
Sv: Lågpris hingstar

Jag skall villigt erkänna att stamboken inte är min starka sida.
Men jag gillar verkligen Dumles mamma och mormor.
mamma=135 starter mormor=81 starter

Men han gjorde det, Meaulnas du Corta vann årets Prix d'Amerique och honom har Dumle slagit i dödens på Vincennes i ett av de ruggigaste loppen han någonsin gjort..
 
Sv: Lågpris hingstar

Men han gjorde det, Meaulnas du Corta vann årets Prix d'Amerique och honom har Dumle slagit i dödens på Vincennes i ett av de ruggigaste loppen han någonsin gjort..

Man måste väl dock säg att Meaulnes du Corta har utvecklats till en ganska mycket bättre häst än Dumle nu? ;)



Vad tror ni om Kiss Francais då? Kostar bara 15,000kr vid levande föl och han är ju efter hyperintressante Reve d' Udon, just nu står han på Västerbo men läste ngt om att Ludde har köpt honom till nästa säsong?
 
Sv: Lågpris hingstar

Hej,
var hittar man dessa hingstar, har sökt på namnen som finns här i tråden men det är olika ställen från år till år. Hittade en sida under travhästar.se och hingsthållarna men det är inte årets listor och alla verkar inte vara med.
Finns det någon sida mer där man hittar alla, om var de står, kostar etc?
 
Sv: Lågpris hingstar

Hej,
var hittar man dessa hingstar, har sökt på namnen som finns här i tråden men det är olika ställen från år till år. Hittade en sida under travhästar.se och hingsthållarna men det är inte årets listor och alla verkar inte vara med.
Finns det någon sida mer där man hittar alla, om var de står, kostar etc?
Här hittar du olika listor på hingstarna som finns på svenska marknaden 2009. Några av de senaste hingstarna saknas i vissa listor. Vissa hingstar är inte godkända för 1A.
De är listade utifrån "Alfabetisk ordning", "BLUP-tal", "Mankhöjd", "Total kostnad" och "Ålder på anföräldrarna i 4 gen".
http://www.stallbredbyn.com/index.php?option=com_content&task=view&id=308&Itemid=132

Sedan vet jag att ASVT brukar komma med listor som är indelade för respektive "län" med de hingstar som är uppstallade i Sverige.
http://www.asvt.se/page53590.php (Denna lista är dock inaktuell, från 2008.)
 
Sv: Lågpris hingstar

kl.
hoppas jag gör rätt nu och inte förstör tråden!

Som vanligt nu när det börjar bli vår så funderar jag på att bestäcka mitt sto . SHEWITHTHESTAR

med nedgångar i arbetsmarknaden så verkar det inte bli jobb direkt när jag slutat plugga till sommarn, så (TYVÄRR) kan jag bara kolla på riktigt billiga hingstar.
Efter allt erat snack här i tråden så fastnade jag lite för SKOGANS ORLOV, och sen även för IGOR BRICK . Vad tror ni? Skulle ngn av dessa kunna passa mitt sto?
 
Sv: Lågpris hingstar

kl.
hoppas jag gör rätt nu och inte förstör tråden!

Som vanligt nu när det börjar bli vår så funderar jag på att bestäcka mitt sto . SHEWITHTHESTAR

med nedgångar i arbetsmarknaden så verkar det inte bli jobb direkt när jag slutat plugga till sommarn, så (TYVÄRR) kan jag bara kolla på riktigt billiga hingstar.
Efter allt erat snack här i tråden så fastnade jag lite för SKOGANS ORLOV, och sen även för IGOR BRICK . Vad tror ni? Skulle ngn av dessa kunna passa mitt sto?
Om valet står mellan Skogans Orlov och Igor Brick, så skulle jag välja Igor Brick alla dar i veckan. Varför inte From Above? Jag tror han skulle passa...lite dyrare dock, men prisvärd.
 
Sv: Lågpris hingstar

åhh såg nu vad han kostade... 2000:- + 25000.-. Liite väl mkt pengar för mig medans jag inte ens har ett fast jobb utan måste ta av hårt sparade slantar. :(
Det är därför jag funderar över om jag ska vänta ännu ett år på att betäcka, men stoet är ju nio nu så det börjar bli dags att få sitt första föl tycker jag...
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 853
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 175
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp