Bukefalos 28 år!

Lågpris hingstar

Sv: Lågpris hingstar

Ja han är fin! Trevlig uppsyn :)
tack för tipset
Jag får nog ta och fundera en eller två gånger till ifall jag ska betäcka eller ej. Det ramlar ju till slut iväg XXXX antal tusenlappar i övriga kostnader också.
 
Sv: Lågpris hingstar

Varför just Igor Brick? :) -argument-?
Igor Brick har börjat i aveln med bra startprocent och har lämnat flera dugliga hästar. Bl.a. en av Sveriges bästa ston för dagen, Jodas Julia (12,1ak/2,9 mkr). Han har inte bara topp, utan även bredd. BLUP: 118

Skogans Orlov har jag aldrig trott haft några möjligheter att bli en bra avelshingst. Hans första 3-årskull ligger i botten av statistiken. Ingen av hans 14 avkommor vann lopp som 3-åringar på deras 27 starter. Ingen av dessa gick fortare än 1.17 som 3-åringar. BLUP: 112

Super Light är ny i avel och går in med ett lågt förväntat avelsvärde, BLUP: 109. Det är sällan sånna hingstar lyckas. Han har heller inga unghästmeriter som är att tala om, vilket är viktigt för en avelshingst.
 
Sv: Lågpris hingstar

The Bad Boy...hittade jag från förra året, men hittar inte honom på listan?
Nån som vet nåt om denna hingst?
 
Sv: Lågpris hingstar

*KL*

Jag skulle nog hålla mig borta från alla Super Arnie hingstarna de är ju inte direkt något super avels värde på dem.
Super photo kosmos tycker jag är ett riktigt fint alternativ riktigt fin stamm och fin individ.
 
Sv: Lågpris hingstar

Super Arnie? - enligt travsport så är han The Bad Boy efter Speedy Somolli -Speedy Crown och på mamma Geraldine Broline finns visserligen en Arnie Almhurst? är det den linjen man inte ska ha? Vad är det för nåt med Super Arnie?
Svårt det här när man inte känner till hästarna och har inte heller träffat så många avkommor...har ju bara att följa vad som finns och hitta på nätet och en och annan enstaka beskrivning hur avkommorna har blivit. Vill inte ha stirriga hästar.
 
Sv: Lågpris hingstar

;)
hade lite matte.....på några av hingstarna, The Bad Boy, Super Photo Kosmos och Viking Kronos....skillnad på avgifter är ju markant på de 2 första och den sista.
Men, om man tittar lite på bredden så ser det ut så här då enligt uppgifter från Travsport....

TBB 163 färdigreg avk,
genomsnitt 18 starter/avkomma
1,5 segrar/avk
insprunget 100 175:-/avkomma

SPK 190 färdigreg avk,
genomsintt 7,8 starter/avk
0,99 segrar/avk
insprunget 72 553 :-/ avkomma

VK 349 färdigreg avk
genomsnitt 14 starter/avk
2,1 segrar/avk
223 713 :-/avkomma


Linjerna som finns i TBB passar vårt sto tror jag, har avkomma sedan tidigare med Bonefish i, förhoppning att hon kommer till start i vår/sommar.

Ja, det är väl ett spel på lotteri, om man väljer en lågprishingst eller en dyring,
det kan sluta hur som helst och som glad:) amatör så är man ju nöjd med mindre?
 
Sv: Lågpris hingstar

Fast siffrorna blir inte helt rättvisa tycker jag då TBB fick sina första avkommor 2000 och SPK fick sina första 2003. TBB hade väl kanska tufft humör oxå. kanske något att tänka på.
 
Sv: Lågpris hingstar

Nåja, livet är inte alltid rättvist...:D

det borde väl vara 50% från varje förälder som nedärvs...
nä, nu ska vi inte gå in på det.
Lågprishingstar var det tråden handlade om....
och här kan man väl hitta ett och annat guldkorn oxå, om
generna faller på rätt plats:p
 
Sv: Lågpris hingstar

Jag har betäckt mitt sto med Mr Drew nån som har nå erfarenhete av hans avkommor.. Jag vart tipsad att ta han eftersom jag har en ätt hispig " röd" märr och han lämnar tydligen lugna avkommor,, Var lite intresserad av St; Göran men Britta- Stinapå flenmo trodde att det skulle bli helt fel kombo och blanda dom två för hon upplevde han som rätt hispig..
 
Sv: Lågpris hingstar

Hänger mig på här.. har två ston, en e:Giant Force, rätt så stor och bestämt,lite hetsig, och en e: Counts Pride, litten och jättesnäll.
Hade först bestämt mig för att låta dem gå tomma i år, de väntar e: Adams Hall och Gidde Palema. Men funderar lite på en lågpris hingst istället... är dock lite okunnig vad gäller varmblod.
Var inne på Tap In, till båda, men läser ju här att han ger knepiga avkommor.. den lugna och snälla blir kanske liten, hon är nog rätt över 150, den andra kanske för skarp på honom...Hon är nog närmare 160.
Starchip Enterprise och Running Sea är andra hingstar jag har tittat på..


Förslag och synspunkter?
 
Sv: Lågpris hingstar

Säger bara en hingst typ- Tap In:love: tycker det är utan tvekan bästa lågprishingsten alla kategorier:)
 
Sv: Lågpris hingstar

Beboop annonserades idag ut till ett riktigt lågt pris. Om det är fågel eller fisk har jag ingen susning om.
 
Sv: Lågpris hingstar

Såg det med.. men är han godkänd det står 1A i annonsen men han finns inte med i STCs hingstkatalog.. Någon som vet hur det går ihop sig?
 
Sv: Lågpris hingstar

Han är alldeles nyligt köpt tillbaka från Finland om jag förstod det rätt. Stog dock i Sverige säsongen 2005.
 
Sv: Lågpris hingstar

Vem är det? Stavas hans namn så? Hittar inte nåt på nätet? och inte i finska Hippos heller..., vad har den för stam? Nyfiken....
 
Sv: Lågpris hingstar

Chouchou des Dames, 12000 kr vid levande föl. Han har egna unghästmeriter, ett fåtal avkommor varav några gått riktigt bra. Hyfsad exteriört.
Som budgethinsgt tror jag inte han är sämre än någon annan, vad tror ni?
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 853
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 175
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp