Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

asså förlåt, men den tjejen kan fan sätta sig på min knytnäve! vilken jävla dåre!!
(så då fick jag det sagt ändå!!)

helt allvarligt, jag fattar inte att du inte får psykbryt på henne och ber henne fara och flyga!?
vaddå ni betala bensinen? vilket jävla skämt, precis som resten av hela hon! ni tog ju inte betalt för att ni lånade ut släpet till henne, och fine det är ju inga bensinkostnader för er i det fallet men ÄNDÅ..

guuud hon ska va glad att det inte är mig hon kör med sådär!! :devil:
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Men hjälp! Det här är ju helt galet! Ni hade ju såklart inte lånat ut släpet överhuvudtaget om ni vetat att golvet var dåligt! Men samtidigt så kan jag ju förstå henne oxå, det måste ju varit fruktansvärt att inse att "jo min häst har gått igenom golvet på transporten":eek:! Men en sak jag undrar som jag nog har missat/glömt är gick golvet sönder under färd eller precis när hon lastade?
Och att du nu ska behöva betala henne bensin för att köra det till besiktningen för att HON ska få sina pengar är ju helt vansinnigt ni kunde ju iallafall dela på bensinen eller något! Du har ju ändå fått en trasig transport och hon en trasig häst då vore det ju lämpligt att hjälpas åt.

Hoppas det löser sig för er!
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Golvet gick i sönder efter ca 3km. Hon kände tydligen hur han trampat om i transporten.
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

J

Idag ringde bilprovningen och ville att vi skulle komma in med släpet på måndag så de kunde se om det var något de hade missat. Problemet är att vi inte har en bil med drag just nu. Jag ringde tjejen som lånat släpet och hörde om hon kunde följa med dels för att berätta sin historia och för att vi inte har en bil. Det första hon säger är " ja men ni få rbetala bensinen". Självklart gör vi det men det är liksom inte långt till bilprovningen inte ens en mil. Tycker att hon som är så hiad borde ställa upp utan att tveka men hon kunde inte just den tiden.

*Hoppar in hejdlöst i tråden*

Har läst tråden och detta är verkligen olyckligt, men för guds skull, leta upp någon annan som har möjlighet att köra dit transporten, tycker du skall ha så lite med denna människan att göra som möjligt. Inga fler tjänster och gentjänster däremellan nu.

För det andra så behöver väl inte hon dra sin historia hos bilprovningen, de ser ju skadan i vilket fall som helst, en berättelse till detta gör ju varken till eller från för att upptäcka om de har gjort fel eller inte?
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Håller med, hade det varit här i närheten hade jag med glädje hjälpt TS köra in den.
Jag hade fått ett nervbryt utan dess like för längesen om jag vore dig och jag är glad att ha börjat neka folk till att låna min transport. Den sista idioten är ju uppenbarligen inte född!
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Håller med. Risken finns att hon dessutom säger något som bilprovningen "kan utnyttja" och sen vänder det till att det är hennes fel, och ni får inget i ersättning alls.

Var bor du? Kanske finns det en snäll bukefalist som vill hjälpa dig att köra? Det lät ju inte så långt!
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Har följt tråden och vill erbjuda körhjälp till besiktning om det är i närheten av Uppsala. Jag har en v70 som får dra 1500kg. Tycker inte att du ska ta hjälp av hon som lånade släpet!
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Tänkte sätta in en bild på släpet. Men hur gör man?? Trycker på infoga bild sen händer inte så mycket mer.

Tack för erbjudande att köra men fel håll. :):)
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Oj vad avancerat det var att lägga upp en bild.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Eftersom du trots allt är i en konflikt här tycker jag att du ska ligga lågt med information. Även det mest solklara fall kan ställa till bekymmer. Spar bilderna till allt är uppklarat.
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Tråkigt är det när det händer. Men angånde kontroll av golv inne från släpet gör bestikningsteknikena inte detta. Har en sådan i huset och golvet kollas bara under i från. Men då skall dom var noga. Men det borde var någon bättre koll på govlet när man ändå kollar resten på besiktnignen.


Detta kanske kan vara en början till något som gör att kontrollen utökas av transporternas golv.

Hoppas att det löser sig till det bästa.
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Vad jag hört, så är transportägaren skyldig att betala transportkostnader om den själv kör/använder och den går sönder. Därimot om du lånar ut din transport så går det på bilförsäkring.
Så står det när jag hyr transporter (endast långtid). Dock gick en transport sönder p.ga ägarna inte skottat, jag sa att jag ville ha den skottad innan jag åkte men de tyckte jag var fjantig. Så ja blev väl lite irriterad, tänkte nä ja skottar när jag kommer hem då, 1,5 mil.. 400 meter bort gick taket sönder, och jag lagade det tillsammans med pojkvännen då han kan med detta, så det blev inget gräl eller pengar fram och tillbaka men tydligen så är reglerna så.
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Jag finns i hässleholm, har en volvo 855 som får dra lite över 1500kg. Hjälper dig mer än gärna om du bor i närheten att köra till besiktningsstationen!
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Eftersom du fortfarande verkar se henne som en vän så kan det ju vara värt att förklara för henne att de pengar hon bråkar om snart kommer att vara 'lite' pengar jämfört med vad hon kommer att få betala efter att hon dragit hela saken till domstol (eller vad hon nu planerar). En advokat idag går väl på minst 2000 kr i timmen vilket borde vara jobbigt för en som det verkar sanslöst snål person.

För att syna hennes eventuella bluff kan du ju också fråga om vilken advokat hon anlitat. Vill hon inte svara på det så bluffar hon garanterat.
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Så står det när jag hyr transporter (endast långtid). Dock gick en transport sönder p.ga ägarna inte skottat, jag sa att jag ville ha den skottad innan jag åkte men de tyckte jag var fjantig. Så ja blev väl lite irriterad, tänkte nä ja skottar när jag kommer hem då, 1,5 mil.. 400 meter bort gick taket sönder, och jag lagade det tillsammans med pojkvännen då han kan med detta, så det blev inget gräl eller pengar fram och tillbaka men tydligen så är reglerna så.
Vad menar du med skottat? Var transporten inte urskottad invändigt så taket gick sönder? :confused: Var det mycket snö på transporten så är det din sak att skotta den, likväl som det är din sak att sopa ren bilen från snö innan färd. Snö som rasar på andra fodron under färd kan orsaka olyckor och det är bötesstraff på sånt. Du som förare är ansvarig för såväl bil som transport under färd.
 
Sv: Lånar ut hästsläp nu vill hon att vi ska ersätta henne.

Vad menar du med skottat? Var transporten inte urskottad invändigt så taket gick sönder? :confused: Var det mycket snö på transporten så är det din sak att skotta den, likväl som det är din sak att sopa ren bilen från snö innan färd. Snö som rasar på andra fodron under färd kan orsaka olyckor och det är bötesstraff på sånt. Du som förare är ansvarig för såväl bil som transport under färd.

absolut! däremot kan man ju tycka att uthyraren i det fallet kunde varit med och betalt för kostnaderna då hon faktiskt påtalat att hon ville ha den skottad.. men hon har ju inte lagen på sin sida inte.
hade det vart jag som hyrt ut den och stått och insinuerat på att hon var fjantig som ville ha den skottad så hade jag gissningsvis skämts som en hund och betalt allt själv, men det är ju jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp