Bukefalos 28 år!

Låt oss prata om posten

PostMord misslyckas varje gång här. Såpass att det är en stående nyhet i lokalblaskan och varit senaste 1,5 åren.

Då bor jag ändå i en Sthlms förort, nästan exakt mitt emellan Sthlm och Stälje. Hos oss kommer posten i bästa fall 2 gånger/vecka, i sämsta fall ingen. Posten (vår och andras) hamnar ofta i fel brevlåda. Det har lyckligtvis inte drabbat oss (än iaf), men andra har inte fått sina räkningar i tid, så de fått dyra påminnelseavgifter. Vissa har t.om. blivit skickade till Kronofogden, fast de inte ens fått den första fakturan (och inte påminnelseavgiften heller). Om posten väl kommer så är det mellan kl. 18-21.30 dessutom.

För några år sedan, det måste ha varit under 00-talets sista år om jag inte missminner mig, brukade brevbärarna t.om. beklaga sig om de kom efter kl. 14 eller om post kommit fel mer än typ 1 gång/kvartalet. Men den tiden är förbi sedan länge... :(

Ursäkta, men det här har jag väldigt svårt att tro på. Mig veterligen finns det inga brevbärare som jobbar så sent. Utdelning sker normalt fram till 17 och inte senare om det inte är t.ex. snöstorm eller bilhaveri. Postnord ska ha utdelning dagligen om mottagaren har post.

På stora orter finns fler företag än postnord som levererar brev.
 
Meddela brevbäraren att du inte vill ha det så utan hellre hämtar på servicestället?

Har påtalat detta flera gånger men det är tydligen inte möjligt att lösa. Orkar inte tjafsa mera med Postnord utan undviker istället deras tjänster om det går. Tanken är väl annars att det lämnas en avi om breven är för stora och får hämta ut på servicestället.

I allmänhet förstår jag att brevbärare inte har det lätt men jag har tröttnat på att ha överseende med hur illa distriktet jag bor i sköts.
 
:rofl:

Så jäkla typiskt att mitt köksfönster har utsikt mot innergården och inte gatan. Får helt enkelt hänga vid titthålet mellan 14 och 16 varje dag.Tror du att en kan vabba (Vakt Av Brevlåda) de timmarna :idea:?

Haha får ta ett snack med F-kassan. När hon frågar anledning till vabben -" Ja den där jävla brevbäraren fuskar med paket utlämningen så jag ska ta han på bar gärning!!!" Handledare i tfn - ":confused::confused::confused::confused::confused::eek::eek::eek:O_oO_o"


Hahah den minen hade jag velat se :rofl::rofl::rofl:
 
Ursäkta, men det här har jag väldigt svårt att tro på. Mig veterligen finns det inga brevbärare som jobbar så sent. Utdelning sker normalt fram till 17 och inte senare om det inte är t.ex. snöstorm eller bilhaveri. Postnord ska ha utdelning dagligen om mottagaren har post.

På stora orter finns fler företag än postnord som levererar brev.

Ortens brevbärare har skrivit i våran orts Facebook grupp om dennes miserabla arbetsförhållanden, så jo det är sant. Denna person har t.om. sovit över på jobbet ibland. :cry: Givetvis är facket inblandade, men tycks verkningslösa.
 
Har påtalat detta flera gånger men det är tydligen inte möjligt att lösa. Orkar inte tjafsa mera med Postnord utan undviker istället deras tjänster om det går. Tanken är väl annars att det lämnas en avi om breven är för stora och får hämta ut på servicestället.

I allmänhet förstår jag att brevbärare inte har det lätt men jag har tröttnat på att ha överseende med hur illa distriktet jag bor i sköts.

Ah, då är det ju skit såklart. Som jag nämnt tidigare kan det vara lite damned if you do, damned if you don't. Ena kunden kan sura för att saker skickas till servicestället och inte ställs utanför dörren medan nästa kan bli arg för tvärtom. Men har du påtalat är det ju bara dåligt.
 
Brev(-paket) kanske är mer rätt? :angel:

Antagligen. Jag brukar fatta vilket folk menar (för det blir ofta rörigt iom att postnord i sina sms kan skriva "du har paket att hämta" när det egentligen är brev, och många tror att allt som inte är platt är paket osv) men jag blev nog lite för bokstavlig när det var i en tråd om just posten :o
 
Senaste nytt, det tog 6 vardagar att få paketet ut med lantbrevbäraren. Det ska ta 1 dag. Den 5e dagen var jag på ica och frågade, där hade de ingen aning om var paketet fanns, sa att det kanske skickats tillbaka. :rage::arghh:

Dagen efter låg det på trappan.
 
Jag har lantbrevbärare och är väldigt nöjd med hur det sköts här. I förrgår beställde jag varor från två olika hemsidor - ett paket kom igår (!) och ett idag.
 
Hemma hos mej är det olika från gång till gång. Ena gången går brevet/paketet ner i lådan, medan det nästa gång är för stort. Samma brevbärare och samma standardstorlek på paketet (dvd-film).

Känns lite som att allt beror på hur postbilens position i förhållande till lådan blir.
 
Får väl sälla mig till raden av missnöjda kunder.. :mad: Postnord klarar tydligen inte att en siffra är fel på postnumret... Råkade skriva 640 60 istället för 642 60 ; har beställt en vara till en 80-årig dam via nätet på Elgiganten. Då hamnade varan i Åkers Styckebruk istället för i Malmköping... Lite långt att gå för den äldre damen.

Åkers Styckebruk har för övrigt postnummer 647 05 till 647 95. Jag tycker det skiljer lite väl mycket! Och det står Malmköping på bekräftelsen.

Trist! Jag bor inte i närheten överhuvudtaget, och postnord byter minsann inte utlämningsställe.
 
Får väl sälla mig till raden av missnöjda kunder.. :mad: Postnord klarar tydligen inte att en siffra är fel på postnumret... Råkade skriva 640 60 istället för 642 60 ; har beställt en vara till en 80-årig dam via nätet på Elgiganten. Då hamnade varan i Åkers Styckebruk istället för i Malmköping... Lite långt att gå för den äldre damen.

Åkers Styckebruk har för övrigt postnummer 647 05 till 647 95. Jag tycker det skiljer lite väl mycket! Och det står Malmköping på bekräftelsen.

Trist! Jag bor inte i närheten överhuvudtaget, och postnord byter minsann inte utlämningsställe.
Vad tror du postnumren är till för? Om du ringer till nån och tror att nåt liknande nummer ska komma rätt. Massor med post sorteras med maskiner och avläsare, hur ska de veta vad du egentligen menade?
 
Vad tror du postnumren är till för? Om du ringer till nån och tror att nåt liknande nummer ska komma rätt. Massor med post sorteras med maskiner och avläsare, hur ska de veta vad du egentligen menade?
Lite halvt OT men ändå inte.

Jag är uppväxt på landet med en lantnrevbärare av den gamla sorten. Ni vet den som har koll på allt och alla samt kör ner med posten och meddelar att han stoppat in en av hästarna i hagen igen. :D

Min kusin var i Australien för ca 20 år sedan och skickade då ett litet vykort med följande adress:
Familjen X (ovanligt namn)
Någonstans utanför X-orten, kör i riktning mot Malmö och ta till höger vid X-kyrkan, därefter en massa backar i vad som känns som en evighet om man cyklar. Stor gård till höger med vit stor verkstad.
Sweden


Det kom fram :p
Och jag gissar på att brevbäraren fick sig ett gott skratt. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp