Låt oss prata om posten

Mjaha, då får vi se hur det här går. Jag la två beställning i måndags, hos två olika företag. Ett skickar med DHL och det andra med Postmord. Ena företaget, det med DHL, skickade länk så jag kan iaf se att det är lastat för utkörning men jag får det nog tidigast i morgon.

Det andra företaget som enligt hemsidan skulle packa och skicka det om beställningen lades före kl 16 skickade inget kolli-ID så jag ringde idag för att få veta mer om paketet då jag inte kunde hitta någon information på den länkade "Mina sidor". De beklagade att det blivit försenat då de haft mycket nu iom jul vilket jag absolut har förståelse för, han mailade även över så jag har kunnat kolla var mitt paket finns och under över alla under om det nu håller, men även det ska finnas att hämta ut i morgon!

Ingen av beställningarna är några julklappar, utom möjligen åt mig själv, så det är ingen katastrof om det kommer i mellandagarna. Än så länge är jag försiktigt optimistisk. :) :up:
 
Mjaha, då får vi se hur det här går. Jag la två beställning i måndags, hos två olika företag. Ett skickar med DHL och det andra med Postmord. Ena företaget, det med DHL, skickade länk så jag kan iaf se att det är lastat för utkörning men jag får det nog tidigast i morgon.

Det andra företaget som enligt hemsidan skulle packa och skicka det om beställningen lades före kl 16 skickade inget kolli-ID så jag ringde idag för att få veta mer om paketet då jag inte kunde hitta någon information på den länkade "Mina sidor". De beklagade att det blivit försenat då de haft mycket nu iom jul vilket jag absolut har förståelse för, han mailade även över så jag har kunnat kolla var mitt paket finns och under över alla under om det nu håller, men även det ska finnas att hämta ut i morgon!

Ingen av beställningarna är några julklappar, utom möjligen åt mig själv, så det är ingen katastrof om det kommer i mellandagarna. Än så länge är jag försiktigt optimistisk. :) :up:
(min fetning i texten)

USPS har annstallt ungefar 40,000 extra personal over "peak season" som stracker sig fran November (25-28 ungefar) till slutet pa January. Manga ar tidigare anstallda eller pensionerade som kommer tillbaka for sina (mycket valbetalda) loner de hade nar de slutade. Manga andra jobbar ar efter ar pa samma stalle och andra hoppar in som "normala" extra anstallda.

USPS, var motsvarighet till PostNord :crazy: raknar med att transportera 15 billioner "parcels" av post fran slutet pa November till Mitten pa January.
UPS raknar med 750 millioner "parcels".
Fedex raknar med 300 - 400 millioner "parcels"
De (DHL, Shenkel, etc) andra ar sa sma och bara nagra 10 tal millioner sa de raknas nastan inte.:p
Fedex raknar med att varje paket/brev far ta 90 minuter extra under hogsasong, medan de andra har samma leveranstider som tidigare.

Det ar inte alls extra mycket post som ar problemet i Sverige ... det ar hela postgangen som inte ar strukturerad pa ratt satt.
 
(min fetning i texten)

USPS har annstallt ungefar 40,000 extra personal over "peak season" som stracker sig fran November (25-28 ungefar) till slutet pa January. Manga ar tidigare anstallda eller pensionerade som kommer tillbaka for sina (mycket valbetalda) loner de hade nar de slutade. Manga andra jobbar ar efter ar pa samma stalle och andra hoppar in som "normala" extra anstallda.

USPS, var motsvarighet till PostNord :crazy: raknar med att transportera 15 billioner "parcels" av post fran slutet pa November till Mitten pa January.
UPS raknar med 750 millioner "parcels".
Fedex raknar med 300 - 400 millioner "parcels"
De (DHL, Shenkel, etc) andra ar sa sma och bara nagra 10 tal millioner sa de raknas nastan inte.:p
Fedex raknar med att varje paket/brev far ta 90 minuter extra under hogsasong, medan de andra har samma leveranstider som tidigare.

Det ar inte alls extra mycket post som ar problemet i Sverige ... det ar hela postgangen som inte ar strukturerad pa ratt satt.
I det här fallet berodde förseningen på att företaget som skickade paketet hade haft mycket att göra så det kom inte iväg samma dag som utlovat på hemsidan, så det är definitivt inte postens fel i det här fallet. ;)

Det företaget hade inte skickat något kolli-ID så jag kunde inte se var paketet befanns sig, men det fick jag ju i mailen och till min förvåning så kom det fram en dag tidigare än förväntat. Nu hann jag inte hämta det igår utan gör det idag när jag åker till jobbet, verkstad bokad i morgon bitti kl 07och där skulle jag få macka till kaffet medan jag väntar och läser morgontidningen. Service! :up:
 
Senast ändrad:
Mitt paket som jag inte fick nån avi för är tyvärr ute ur landet nu. Det andra är på väg... Vilket det varit sen lucia. Kanske får jag det i år, kanske inte?
 
Det var någon som tidigare skrev att utländska paket får nytt id-nummer när det kommer till sverige. Jag är riktigt nervös över ett paket som enligt royal mails tracking kom till sverige i torsdags men som jag fortfarande inte sett röken av. även om jag går in på post nord med det brittiska spårningsnumret så står det att det anlänt till sverige för en vecka sedan. men inget mer. Har försökt maila men de svarar inte. någon som har något tips på hur jag kan försöka lista ut var paketet är?
 
Hah! nu har jag fått svar från post nord att mitt paket är på väg och kan vara på utlämningsstället redan idag. Enligt spårningen är försändelsen nu "på väg" så när som på 14 minuter, en vecka efter det att det kom till sverige. undrar om de började leta efter det när jag mailade för några dagar sedan? Kundservice uppmanade mig att hålla koll i appen för att se när paketet finns att hämta ut. Men vad det var för app stod inte. Nu väntar jag bara på ett sms om att paketet är på plats och hoppas på att det inte är alltför blött efter en vecka på arlanda.
 
Det var någon som tidigare skrev att utländska paket får nytt id-nummer när det kommer till sverige. Jag är riktigt nervös över ett paket som enligt royal mails tracking kom till sverige i torsdags men som jag fortfarande inte sett röken av. även om jag går in på post nord med det brittiska spårningsnumret så står det att det anlänt till sverige för en vecka sedan. men inget mer. Har försökt maila men de svarar inte. någon som har något tips på hur jag kan försöka lista ut var paketet är?

När jag har ringt till Postnords kundtjänst så har de varit väldigt hjälpsamma så jag hade börjat där. Gissar på att deras system är överbelastat nu så det är nog många som saknar spårningsinfo på sina paket sedan flera dagar tillbaka. När jag beställt saker från UK så har det inte varit ovanligt att de skvalpat runt på flygplatsterminaler rätt länge.

Edit: Sen på bollen :D
 
Hah! nu har jag fått svar från post nord att mitt paket är på väg och kan vara på utlämningsstället redan idag. Enligt spårningen är försändelsen nu "på väg" så när som på 14 minuter, en vecka efter det att det kom till sverige. undrar om de började leta efter det när jag mailade för några dagar sedan? Kundservice uppmanade mig att hålla koll i appen för att se när paketet finns att hämta ut. Men vad det var för app stod inte. Nu väntar jag bara på ett sms om att paketet är på plats och hoppas på att det inte är alltför blött efter en vecka på arlanda.
Postnord Sverige heter den app som jag använde
 
Fick sms från postnord att mina 2 paket gick att följa. Länken fungerade så pass till den grad att det inkommit och skulle levereras till min adress. Sen poff Borta....

Igår kom det ett paket till oss på företaget (Postnord), Jag stod med kund så jag vinkade in hen till kollegan. Kollegan satt i telefon så hen kom tillbaks till mig och ska du skriva på eller ska jag skicka tillbaks det?
Blev irriterad, sa -självklart kan jag signera det är ju ett mindre mirakel att något kommer fram med er. Hen gav mig en sur blick och pilade snabbt iväg.

Vi har fakturor som missas av postnord varje vecka och då skickar vi inte så hiskeligt många. Men varje vecka ringer det kunder och efterfrågar originalfakturan då de fått påminnelse. Försöker mer och mer att enbart skicka via mail men det är inte alltid så lätt
 
Känner mig som världens mäktigaste människa. Jag fick postnord att buda hit två 25kgs kartonger sex på kvällen i tisdags.

De skulle levererats förra tisdagen, sen försvann de spårlöst och sakerna i var värda nästa 100k så hade halvt panik. Till slut blev jag lovad leverans på måndagen som kom och gick sen tisdagen som också kom och gick. Ringde upp kundtjänst och blev sjukt provocerad och arg av killen där som vägrade låta mig hämta skiten själv och sa att det var omöjligt att få det hitbudat och att det kanske kommer dagen därpå, kanske.. skickade då ett jätteargt mail till kontaktpersonen som jag har på postnords företagsdel och min sambo ringer kundtjänst igen. När han kommer fram så säger tjejen förvånat att "det är budat, hur fick ni till det?" Samtidigt ringer det på dörren och paketen hade budats hit haha. Postnord kan ju! Man måste bara bli skitförbannad först..
 
Mitt paket är hämtat idag och det var helt. Jag hann dock få en påminnelse mindre än 24 timmar efter leverans att jag skulle hämta ut det. :angel:
 
Fick notifiering från bokus att de hade leveransproblem från England och att beställt paket inte kommer, trots utlovat - inte att levereras innan julafton. De "kompenserar" med 10% rabatt på nästa inköp, som måste göras innan den 31/1 2018. Bajs bokus! :turd:
 
Hämtade ut ett paket igår. Fick en anonym avi idag. Vet inte med mig att jag väntar på nått som inte får plats i brevlådan- mycket spännande att se om avin gäller paketet jag redan hämtat ut?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp