Bukefalos 28 år!

Ledsen och arg (långt)

Sv: Ledsen och arg (långt)

accepterar stallägaren skitungens beteende? jag tror de flesta stallägare med inackorderingar hade slängt ut en människa som behandlar sina djur på det sättet. Jag lider med dej.
 
Sv: Ledsen och arg (långt)

Tycker det är konstigt att ägaren inte sa till dig att hon tänkte låta ungen rida en ggr i veckan, under mammans uppsikt visserligen, men ändå. Du hade ju sluppit en massa oro! Hoppas att det går bra ändå.
 
Sv: Ledsen och arg (långt)

Nu är jag så fruktansvärt irriterad så jag vet inte vad jag ska göra. Innan jag lämnade stallet i förrgår var det sista jag gjorde att skriva ett meddelande till den här tjejen på whiteboarden där jag förklarade att om hon ska rida hästen någon gång ska hon skriva upp det i tid så jag vet det innan. Idag stressade jag som en galning för att hinna till stallet och ta in alla hästar och rida innan det blev mörkt. Jag slängde mig i väg på moppen genom snön utan att hinna äta innan. När jag kom fram stod ett meddelande på whiteboarden: Du kan inte rida idag, jag har hopptränat. WTF!? :eek: Och hon hade åkt där ifrån och lämnat boxen omockad och hon hade inte gjort i ordning fodret. Hästen var lerig och svettig. Jag mockade och grejade och lämnade ett mycket surt meddelande på whiteboarden. Det blir ett allvarligt snack med hästägaren...
 
Sv: Ledsen och arg (långt)

uch villket beteende av ungen, tycker verkligen du ska ta upp det med stallägaren om hur hon tar hand om hästen osv :eek:
 
Sv: Ledsen och arg (långt)

Kan du inte ta med sadel och träns hem "för att du ska putsa grejorna"? Om nu inte sk*tungen lyssnar så får man väl försöka göra annat för att hindra henne.
Hoppas att du kan få henne att lyssna för det är så tråkigt när man inte kan lita på varandra och när de inte kan göra som det är sagt. Har du pratat med hennes föräldrar och vad säger dom i så fall?
 
Sv: Ledsen och arg (långt)

Risken finns ju att hon lånar ihop grejjer från sina egna eller andras hästar istället.


TS ring mamman och förklara att du har yttersta ansvaret och att det nu inte blir något mer ridande för ungjävlen.... *angelsmile*
 
Sv: Ledsen och arg (långt)

:eek:

Ååh så förbannad jag skulle bli, aldrig skulle jag låta skitungen komma i närheten av hästen igen. Ska bli intressant att höra vad din hästägare säger när du berättar om snorungens beteende. En liten hård örfil är vad hon förtjänar... :devil:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 371
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 211
Senast: Mabuse
·
Ridning jag har en medryttarhäst som jag brukar rida på 1 gång i veckan. hon som äger stallet har väldigt många hästar så hon har inte tid att...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Lillo
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 465
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp