Bukefalos 28 år!

Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp!

Det är så sjukt.

16 dagar, minst, väntetid för att få träffa läkare
1-2 dagar väntetid för att träffa sjukgymnast.

*Hm*... undrar vad man väljer för väg att gå?
Hos min husläkare var det förut minst 6 v väntetid så 16 dagar låter överkomligt. :p
Enligt vårdgarantin är det väl 3 dagar eller nåt :confused:
 
Samma dag som jag tog körkort körde en taxichaffis in i vår stillastående bil. :down: Den var förvisso inte i toppskick men hade nog klarat sig ett par år till.
Men blä :mad: fin upplevelse när man precis tagit körkort.
Ett par dagar efter jag tog mitt lånade jag föräldrarnas bil (en gammal 945) och skulle parkera vid affären. Lång bil med lång motorhuv när man inte var van så jag ställde mig för långt från väggen. In i bilen och kör fram, och fram och lite till... och sen in i väggen :o Det hände inget alls mer än att lite puts åkte av men gudars vad jag skämdes när jag berättade det för föräldrarna :p
 
Kom just hem från tandis. Rotfyllning. Det var det här med högkostnadsskydd för tandvård :meh:

Läser igenom nattskiftet och inser att jag nog var lite *host* filosofisk. Man ska nog inte äta en uråldrig tradolan som grävdes fram pga ryggvärk när jag inte hittade mina citodon och sedan skriva på Buke för mycket. Tradolan gör mig mycket avslappnad och filosofisk. Peace sistah. :angel:
 
Idag är en jobbig dag. Jobbigare än dom flesta andra. Jag sover skit på nätterna, ont i kroppen hela tiden, jag tycker inte om mitt jobb (har kollat AF utan resultat...) och jag saknar I fruktansvärt mycket. Inte ens 2 månader har gått, det känns som ett år :( skitliv.

Hoppas det blir bättre snart! :heart
 
Varit ute på en promenad med barnvagnen och träffat en bekant jag chattat med en längre tid, vi tog en fika på Mr Cake som jag längtat mycket efter att besöka- om man besöker Stockholm och älskar sötsaker ska man definitivt titta in!

Sedan tog vi en promenad i Lill-Jansskogen som tyvärr blev alldeles för kort då min bebis började skrika men vägrade amma och blev inte nöjd med andra åtgärder. Och bekantingens bebis vägrade sitta i vagnen så hon fick kånka på honom i sele. Kändes mest som en komedi där ett tag med skrikande bebisar och frustrerade mammor som provar allt så vi skildes åt och tog oss hem. :laugh:

Ikväll ska vi över till nya huset och mäta lite.
 
Idag är en jobbig dag. Jobbigare än dom flesta andra. Jag sover skit på nätterna, ont i kroppen hela tiden, jag tycker inte om mitt jobb (har kollat AF utan resultat...) och jag saknar I fruktansvärt mycket. Inte ens 2 månader har gått, det känns som ett år :( skitliv.

:heart Har du hört något om hur det går?
 
Jag har ooooont *ynkynk* :arghh: Inte läge att ta (nu upphittade) citodon efter nattens bravader. Så det blir ipren/panadol och så får vi se hur långt det räcker. Ärligt jag har nog lagt ner lika mycket som kostnaden av en (bra) tävlingshäst över åren. :meh:

Marinerat fläskfilé till middag ikväll. Första riktiga middagen på ett antal dagar, vore bra om jag kan äta den.
 
Jag ligger i sängen, fast med bebis och stressar över saker jag behöver fixa, om inte just idag:

*Ringa några samtal, dels ett för att träffa en f.d. granne som vi vill bjuda hem men aldrig "hinner" kontakta, och dels till en släkting till min man som skickat ett gratulationskort till oss och som vi vill tacka.

*Kontakta verkstad för byte av kupefilter.

*Tvätta bilen på både in- och utsida samt boka tid för årsservice.

*Tvätta berget med kläder.

*Planera namngivningsfest.

Det var säkert något mer, men det har jag såklart glömt! "Det ständiga dåliga samvetet", tror jag skapar en tråd om det, för att undvika beskyllan om att vi håller undan saker här i vår "hemliga" tråd. :p
 
Jag har ooooont *ynkynk* :arghh: Inte läge att ta (nu upphittade) citodon efter nattens bravader. Så det blir ipren/panadol och så får vi se hur långt det räcker. Ärligt jag har nog lagt ner lika mycket som kostnaden av en (bra) tävlingshäst över åren. :meh:

Marinerat fläskfilé till middag ikväll. Första riktiga middagen på ett antal dagar, vore bra om jag kan äta den.
Man ska inte ha ont efter en rotfyllning,ring o klaga!
 
Men blä :mad: fin upplevelse när man precis tagit körkort.
Ett par dagar efter jag tog mitt lånade jag föräldrarnas bil (en gammal 945) och skulle parkera vid affären. Lång bil med lång motorhuv när man inte var van så jag ställde mig för långt från väggen. In i bilen och kör fram, och fram och lite till... och sen in i väggen :o Det hände inget alls mer än att lite puts åkte av men gudars vad jag skämdes när jag berättade det för föräldrarna :p
Min pappa monterade extralysen på min Saab 9000 jag hade strax efter jag tagit körkort. "var nu försiktig när du parkerar så du inte slår i dom!" gissa vem som körde in dom i garagedörren, jo min pappa :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp