Bukefalos 28 år!

Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i huset en vända. Vi har fått in golvet i köket och jag har skruvat ihop alla lådor, så jag hoppas på att kunna sätta in dom flesta av dom imorgon. Just nu sitter jag och äntligen lägger ut mössorna jag fotade för ett tag sen... Än har jag hunnit få ut tre olika pippimössor, 10 olika kvar... :cautious:
Kvart i åtta ikväll kommer brorsan och hämtar mig, vi ska på bio :)
 
Nu har jag tagit hand om en "surdegspadda" (har varit på föreläsning med effektivitetsexpert Petra Brask ;) ) :banana: ! En "surdegspadda" är en sådan sak som man bara inte får gjort, som t.ex. att bära lådan med julsaker till förrådet, köra saker till återvinningen, eller vad det nu kan vara. Min "surdegspadda" (eller EN av dem ;) ) är definitivt mina rabatter på framsidan av huset. Nu har jag precis lagt 1,5 timme på att rensa bort ett antal spannar skräp, och - vips - "surdegspaddan" är borta! Och nu belönar jag mitt goda arbete med "lite" vin :D!
 
Nu har jag tagit hand om en "surdegspadda" (har varit på föreläsning med effektivitetsexpert Petra Brask ;) ) :banana: ! En "surdegspadda" är en sådan sak som man bara inte får gjort, som t.ex. att bära lådan med julsaker till förrådet, köra saker till återvinningen, eller vad det nu kan vara. Min "surdegspadda" (eller EN av dem ;) ) är definitivt mina rabatter på framsidan av huset. Nu har jag precis lagt 1,5 timme på att rensa bort ett antal spannar skräp, och - vips - "surdegspaddan" är borta! Och nu belönar jag mitt goda arbete med "lite" vin :D!
Min är just julsakerna. Problemet är bara att nycklarna till förrådet är borta... :banghead:
 
29 grader idag. Inget skämt. Blev väckt av att dottern ringde och ville ha skjuts hem från pojkvännen. Där gick min sovmorgon. Jag vet att jag är alldeles för snäll, har så svårt att säja nej. Hon utnyttjar min snällhet till max. Sen däckad o soffan pga av allergin och så istället för att njuta av lugn och ro är det gräsklippning och galna ungar som mördar varandra. Trött.
 
Nu har jag tagit hand om en "surdegspadda" (har varit på föreläsning med effektivitetsexpert Petra Brask ;) ) :banana: ! En "surdegspadda" är en sådan sak som man bara inte får gjort, som t.ex. att bära lådan med julsaker till förrådet, köra saker till återvinningen, eller vad det nu kan vara. Min "surdegspadda" (eller EN av dem ;) ) är definitivt mina rabatter på framsidan av huset. Nu har jag precis lagt 1,5 timme på att rensa bort ett antal spannar skräp, och - vips - "surdegspaddan" är borta! Och nu belönar jag mitt goda arbete med "lite" vin :D!
Mina surdegspaddor är pappersarbete. Jag kan hitta på allt möjigt annat som jag hellre gör.
 
Har varit ute och krattat det lilla som kommit fram av gräsmattan .Men dom verkar ha sandat med minst 0-18 med tanke på att min gräsmatta ut mot vägen ser ut som en grusplan full med mossa,bildelar och grus
 
Ibland griper de gamla kyrkböckerna tag i en.... Jag sitter och försöker fixa ihop ett släktträd till min vän och letar upp lille Eric Andersson i en födelsebok 1807. Noterar att pappa Anders är kyrkvärd och att mamma Anna är hela 42 år när Eric föds (det känns rätt anmärkningsvärt är 1807 när folk överlag inte levde särskilt länge). Letar sedan upp familjen i husförhörslängden och hittar där att mamma Anna dog år 1808 och pappa Anders år 1812. Kan inte låta bli att undra vad som hände med lille Eric och hans två syskon? Att Eric överlevde vet jag ju, men undrar hur hans liv såg ut efter att ha blivit föräldralös som 5-åring?? Det här med släktforskning är inte så "torrt" och känslolöst som man kanske kan tro.... Med lite fantasi och hjärta kan man föreställa sig en hel del utifrån de noteringar man hittar :heart !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 294
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: MJLee
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: manda
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp