Bukefalos 28 år!

Lite frågor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lite frågor

18 år vr han när han kom till oss. Fast han var lika het och på när det gällde ridningen, han pullade dock inte riktigt lika mycket då, som han gjorde när han löpte.
 
Sv: Lite frågor

Kommer ihåg honom från tiden på banan. Alla tyckte han var som en gunghäst.
 
Sv: Lite frågor

1. 1994 (12 år gammal)
2. Antiques
3. Göte Östlund
4. Cantrade

Men den mysigaste galoppör jag någonsin ridit var Energiya Sacc. Så himla fin.
 
Sv: Lite frågor

Jag vet att d var elin ståhl som stog på träning ang Foxe, men jag jobbade hos tommy o hon bodde där o hade honom där då, så d jag red åt henne oxå....om man ska va noga. Annars e d väl Pamela sacc då som va den första riktiga racern jag red...
 
Senast ändrad:
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
våren 2003 (tror inte jag ridit ngt innan, om man inte räknar alla araber...)

2. Vad hette hästen?
"Pigge" Genuine Pegasus

3. Vilken tränare var det för?
Ewa Breitholtz

4. Vad gjorde ni?
travade runt på jägersro, på minibanan vid stallen (vet inte om den kallas ngt speciellt..)
 
Sv: Lite frågor

1. Jag kommer inte ihåg vem som var det första fullblodet som jag red, det kan ha varit Billie Silk, men den första som jag red på banan var Long Tall Sally.
2. Tränare Bo Helander.
Så det varkar vara flera här som var på svista där runt -90.
Jag hade förresten Just Walk on by som passhäst och hon var absolut ingen av mina favoriter.
 
Sv: Lite frågor

Att det är många Svistamänniskor kan ju bero på att det har kommit och gått en del. Under mina tre år så var det väldigt många!!! alla var ju inte så uthålliga. :)
 
Sv: Lite frågor

har du varit hos alex, sigel? red du något där? jag var där och red lite i oktober!
 
Sv: Lite frågor

Jeps skrev:
Att det är många Svistamänniskor kan ju bero på att det har kommit och gått en del. Under mina tre år så var det väldigt många!!! alla var ju inte så uthålliga. :)

Alla tålde inte möglet i personalbostaden.... annars tyckte jag att det var trevligt.
 
Sv: Lite frågor

själv bor jag ju där bara under fölvaknings perioderna men jag måste ju säga att jag har sett betydligt värre personalbostäder på hästgårdar.....
 
Sv: Lite frågor

Jag har oxå sett värre ;) (många stalltjejer tycks vara ett lortaktigt släkte...) men är man mögelallergiker är det inte så mycket man kan göra...
 
Sv: Lite frågor

1. Noblesse Oblige
2. 2004 (drygt halvår senare vann vi vårt första löp tillsammasn!)
3. Nadja Bellander
4. cantra på banan
 
Sv: Lite frågor

1. 1990
2. Farewell Fling (första fullblod var då avelsto)
Första galoppör var Lady Sunday Sport
3. F d Amatörtränare Anna Ericsson
4. Vi red en sväng i skogen.

Idag äger jag fullblodstoet Quick Ylva som tyvärr aldrig blev någon galoppör...Hon var lite väl stressad. Tränades av Eva Breiholtz (tror jag hon heter) på Jägersro.
 
Sv: Lite frågor

Var Quick Ylva hos Eva när Du var där? Jobbade du där?

Hälsningar Larzon
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
På Täby -98
2. Vad hette hästen?
Första hästen jag fick cantra på dt:n var Go Go Girl.Vilken som var den första annars kommer jag inte ihåg kanske Libero Sacc eller Lady Luck?
3. Vilken tränare var det för?
Bisse Lundgren
4. Vad gjorde ni?
Cantrade
 
Sv: Lite frågor

hmm.. Tror inte hon var där, menär inte säkert jag kommer ihåg alla. Var där bara 1 vecka första omgången jag var där.

Hade praktik hos henne under gymnasiet och arbetsryttarutbildningen.
 
Senast ändrad:
Sv: Lite frågor

Häftigt med en Bisse ryttare. Vet du vem Hanna Licke är då? Vi red ihop hos Stellan Kempff på 80 talet.
 
Sv: Lite frågor

1. 1997 satt jag på min första galoppör i träning, innan dess hade jag ridit arabiska fullblod och säkerligen något engelskt fullblod också, det var liksom inget märkvärdigare än att rida halvblod eller ponnyer eller whatever på den tiden...
2. Det var Iter Bis jag fick sitta upp på, efter att ha sett honom och hans stallkamrat cantra friskt nere på banan.
3. Jäkligt bra fråga - jag kan inte dra mig till minnes vilken tränare det var som hade honom... Borde jag ju kunna... Åh, så dumt... *skäms vänster*
4. Skrittade av honom i skogarna runt Täby Galopp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Shaggy
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 589
Senast: förvirrad
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp