Bukefalos 28 år!

Lite frågor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lite frågor

Jag känner Hanna, men det var länge sedan hon var på Täby.
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod? Det var ett längesedan men de första fullbloden i träning var för 2 månader sedan
2. Vad hette hästen? De heter Ardbeg och Ave Pimiento
3. Vilken tränare var det för? Eva Olofsson (amatörtränare)
4. Vad gjorde ni? skrittade och travade i ridhuset!
 
Sv: Lite frågor

1. Slutet av 2004 :smirk:
2. Signal (min häst nu :) )
3. Johan Lundin
4. Jag provred han, lite dressyr och hoppning :bump:
Han har gått som galoppör, men jag har aldrig varit på banan med honom, bara med ponnyn. Nu är han fälttävlanshäst ;)
Han var nog ganska bra som galoppör, vann nå champion i Sverige och norge! :cool:
 
Sv: Lite frågor

1. 2003 (första galoppören)
2. Baronen
3. Pia Höiomi
4. cantrade på övrevolls bana i oslo
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
2. Vad hette hästen?
3. Vilken tränare var det för?
4. Vad gjorde ni?

Slätlöp
1. 1995
2. Sharp Conquest
3. Linda Persson
4. Cantra i sanden på Jäg.Han pullade som ett Svin & hade spagettiben efter :crazy:

Hinder
1998
Splash N' Dash
Anthony o'Grady
Skolade över Steeplehinder på Irland. Fin häst men lite skrämmande upplevelse..... Fast sen var jag fast!! :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod? Oj, lärde mig att rida på fullblod, etta gången jag SATT på ett fullblod var 1980, inte många veckor gammal. Vet att jag travade runt på mammas amatör häst när jag var runt 5. Men vintern 1990-91 kan man ju verkliggen kalla det att rida…
2. Vad hette hästen? New Zest? Stor fux två åring
3. Vilken tränare var det för? Alex McLaren. Modigt av Alex att släppa ut en 10 årig flugskit på en av sina åringar, men så fortsatte jag att rida där i flera år efter det.
4. Vad gjorde ni? Duttade runt på sandvägarna.
 
Sv: Lite frågor

Kommer ihåg dig sedan mina år på galoppen. Fast då var du ju helt klart MKT mindre.
 
Sv: Lite frågor

Vad kul. Träffade henne för ett par år sedan, och då sa hon att hon red ut för Bisse ibland. Men hon kanske inte gör det längre då.
 
Sv: Lite frågor

Tänkte svara på ursprungsfrågorna, men det bliur två omgångar:

1. 1997
2. Åring, namn?
3. Ylva Loven-Swärd, (inte tränare då, men hon lärde mig älska fullblod)
4. Red in hästar till tränare på täby

1. 2004
2. Conclusion (tror jag iaf)
3. Nadja Bellander
4. Skulle cantra långsamt, men hästen sprang lite fortare än planerat... UNDARBART ROLIGT.
 
Sv: Lite frågor

wilcox skrev:
har du varit hos alex, sigel? red du något där? jag var där och red lite i oktober!

vi har nog ridit ihop några gånger isf!
Med Jossan å Carro! (jag kom upp då å då å red lite hos Alex)...
köpte Okefenokee från Huber, å nu står vi hos Bisse på landet...

är du i spanien nu eller?
 
Sv: Lite frågor

Det gick ju jättebra med conny! Nadjas komentarer är ju dom skönaste "det gör inget om de går lite fort, bara du håller dig kvar på banan" haha
 
Sv: Lite frågor

De första fullblod jag red var nog 97- 98 nån gång då. Om de var Leonides eller Thelma kommer jag inte ihåg.
Jag red nog ut och gjorde alla gångarter eller om de var fullblodet jag hoppa, kommer inte riktigt ihåg.
Den första tränare jag red en häst för var nog, amatörtränarna Susan och Carina, kommer inte på efternamn nu.
 
Sv: Lite frågor

1.Vilket år red ni ert första fullblod? År 2000, men första fullblodet i träning var för ca. 1 månad sen :D
2.Vad hette hästen?Lizazaroo
3.Vilken tränare var det för?Henrik Engblom
4.Vad gjorde ni?skrittade först ut en sväng, och red sedan lite i ridhuset
 
Sv: Lite frågor

Intractable skrev:
1.Vilket år red ni ert första fullblod? År 2000, men första fullblodet i träning var för ca. 1 månad sen :D
2.Vad hette hästen?Lizazaroo
3.Vilken tränare var det för?Henrik Engblom
4.Vad gjorde ni?skrittade först ut en sväng, och red sedan lite i ridhuset


Var du på en prova på kurs hos Henke eller?
 
Sv: Lite frågor

1974
Nike
Kristina Lokrantz
skrittade runt stallet
 
Sv: Lite frågor

Nej, nu minns jag fel, 1972 var det. Minnet sviker ibland, det var ju ett tag sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Shaggy
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 514
Senast: förvirrad
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 989
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp