Bukefalos 28 år!

Lite frågor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
2. Vad hette hästen?
3. Vilken tränare var det för?
4. Vad gjorde ni?

1.Var nog -94 eller -95 första gången jag satt på ett fullblod. Sen hos tränare -96.
2. Första gången var det nog Honeysuckle, Honeysuckle Players mamma. Hos tränare var det Amorfati.
3. Björn Björkman.
4. Travade och hackade i en hage resp. red ut i skogen och hackade lite över en gräsvall.
 
Sv: Lite frågor

Vilket år red ni ert första fullblod?
Jag red mitt första fullblod när jag var 15 år min egen häst Iron Springs
2. Vad hette hästen?Sedan dess har jag ridit en del bland annat On the Rocks
3. Vilken tränare var det för?Rehin Kunnigas
4. Vad gjorde ni?Vi var på jägers Ro och på banna i skogen
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
1987
2. Vad hette hästen?
Östersjö Drillen
3. Vilken tränare var det för?
Hans Adielsson
4. Vad gjorde ni?
Cantrade
 
Sv: Lite frågor

Tiggertjejen skrev:
1. Vilket år red ni ert första fullblod? Det var ett längesedan men de första fullbloden i träning var för 2 månader sedan
2. Vad hette hästen? De heter Ardbeg och Ave Pimiento
3. Vilken tränare var det för? Eva Olofsson (amatörtränare)
4. Vad gjorde ni? skrittade och travade i ridhuset!


Såg i en annan tråd att du hade varit och praktiserat hos Bremer, jag jobbade med honom hos Adielsson och vi var väldigt nära kompisar:bow: Såg att han har lagt av som tränare.
 
Sv: Lite frågor

hon var mycket speciell den där damen och jag saknar henne jättemycket:(
 
Sv: Lite frågor

Blir alltid några man saknar, speciellt då om dom är lite speciella. Har några på min saknad lista också.
 
Sv: Lite frågor

såg att du också hade varit på jägers, vem jobbade du hos då????
 
Sv: Lite frågor

Reutersköld. Fast det var under tiden dom var i England och handlade hästar, så det var typ 2-3 veckor. Men hade en kompis som jobbade hos dom, så det var genom henne jag fick komma dit. Annars var jag på Täby.
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
2005:p
2. Vad hette hästen?
Premium
3. Vilken tränare var det för?
Catharina wenell
4. Vad gjorde ni?
red lite dressyr på en äng, va första hästen ja cantra på banan:)
 
Sv: Lite frågor

1. 1997 satt jag på min första galoppör i träning, innan dess hade jag ridit arabiska fullblod och säkerligen något engelskt fullblod också, det var liksom inget märkvärdigare än att rida halvblod eller ponnyer eller whatever på den tiden...
2. Det var Iter Bis jag fick sitta upp på, efter att ha sett honom och hans stallkamrat cantra friskt nere på banan.
3. Jäkligt bra fråga - jag kan inte dra mig till minnes vilken tränare det var som hade honom... Borde jag ju kunna... Åh, så dumt... *skäms vänster*
4. Skrittade av honom i skogarna runt Täby Galopp.


Åååh, red du min älskade Bissen? :) När var detta? Det stämmer nog att det var Olle Stenström som hade honom i träning på den tiden.
 
Sv: Lite frågor

Hej, vilken rolig tråd! Jag är uråldrig så det första fullblod jag red på banan hette Lo Lou Fortuna och det var i någon gång i mitten av 60-talet. Hon tränades av Reinhold Swartling och jag skrittade henne runt parkeringen. Inte så mycket bilar på den tiden!

LottaL, är det du som är Göta? Och det är fler av er som jag måste känna igen! Red ut på Täby innan plugget på 80-talet, bland annat hos Olle och Mischa.

Vem var det som hade ridit My Court? Mer känd som Korte Kurt. Han var så pyttepytteliten som tvååring att jag kände mig som en 100-kilos klump på honom. Det fanns inget träns som passade honom utan man fick knyta knutar på sidstycket för att inte bettet skulle trilla ur munnen på honom! Kurtan lever fortfarande och har hälsan, min kompis Ylva Landström har honom ute hos Bisse och jag får regelbundna rapporter om hans tillstånd som jag naturligtvis inte lyssnar på....
 
Sv: Lite frågor

Jag red för första gången ett fullblod år 2000.
Hästen heter Shaveling.:love:
Tränaren till denna underbara häst är Alex Mclaren, Han tränas dock inte längre, går bara för häst till åringarna.
Skrittade i skogen och travade och hackade på lilla banan ute på arngarn.
:)
 
Sv: Lite frågor

SötSnuckis! Henne red jag som två- och treåring hos Jonny. En riktig pärla!!

Hennes mamma har jag ägt. En stort o rejält fbl sto m bra gång. Jag hade henne som ridhäst un der några år.

http://i101.photobucket.com/albums/m41/flashlight_2006/gnget-1.jpg

Här står hon längst ut tv, den största bruna. Har för mej att Honeysuckle var lik henne. Har tyvärr ingen bättre bild i datorn.

(Finns en "kollega" till på bilden, som du kanske känner då, som jag köpte 1987....:p Du får gissa vilken av dem.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite frågor

Det första fullblod jag red var fö när jag var tolv cirka i ett stall söder om stan där vi red en hel del. Det var en vacker fux jag inte minns namnet på som var otroligt snäll och go i stallet men som vägrade gå från stallet när nån red.
De "duktiga" piskade den från stallet och hästen var löddrig coh genomstressad och redan då insåg jag att det var helt fel taktik men vi hade inte så mycket att säga till om. :crazy:

Jag red den ett par gånger och naturligtvis vägrade den även med min mildare taktik att gå från stallet men var i alla fall lugnare och en liten bit kom vi. Men jag red ju en av ponnyerna annars i det stallet.

Sen har jag alltid gillat fbl och red gärna tex på Swartlings uteritter på Djurgården o gärdet mm(men inte i deras pytteridhus då blev det Östermalms istället)

Sista 20 eller snart 25 åren har jag i stort sett ridit bara fullblod egna o andras, men som ridhästar förstås.
 
Sv: Lite frågor

Hennes mamma har jag ägt. En stort o rejält fbl sto m bra gång. Jag hade henne som ridhäst un der några år.

http://i101.photobucket.com/albums/m41/flashlight_2006/gnget-1.jpg

Här står hon längst ut tv, den största bruna. Har för mej att Honeysuckle var lik henne. Har tyvärr ingen bättre bild i datorn.

(Finns en "kollega" till på bilden, som du kanske känner då, som jag köpte 1987....:p Du får gissa vilken av dem.)

Mamman är jättelik Snuckis men vem den andra kan vara har jag ingen aning om. Bilden ser tyvärr ut som "fem svarta negrer i en mörk gaderob" (Nu blir jag väl anmäld för rasism...) jag kan se att en är grå och några av de andra ser ut som dom har ganska korta ben:angel: men det är allt.
 
Sv: Lite frågor

Mamman är jättelik Snuckis men vem den andra kan vara har jag ingen aning om. Bilden ser tyvärr ut som "fem svarta negrer i en mörk gaderob" (Nu blir jag väl anmäld för rasism...) jag kan se att en är grå och några av de andra ser ut som dom har ganska korta ben:angel: men det är allt.

Jag vet bilden är usel...som sagt den enda jag hade i datorn. Den andra hette Exclusive Friend. Honom hade jag i måååånga år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Shaggy
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 514
Senast: förvirrad
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 986
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp