Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️
 

Om jag hinner och orkar tar jag mig på AA möte imorgon. Men inte ens det kan jag planera helt. Det är så mycket annat att ta ställning till hela tiden. Men jag ska verkligen försöka om inte annat gå på lördag.
Borde som sagt plugga men har nu istället läst igenom min lista om varför jag vill vara nykter. Varför det är rätt val.
Det är väl ruset jag saknar. Känslan att äntligen få må bra och vara normal.
Jag måste lära mig att leva utan det men det är tydligen inte alls enkelt.
AA-mötena MÅSTE du hinna och orka. De är jätteviktiga, så att du får regelbunden påminnelse! Och medicinen? Du tar väl den? Jag får lite känslan av att du undviker att svara när folk frågar...
 
Tänkt om jag bara kunde hålla mig nykter mer än tre månader, 6 månader. Ett år. Trodde att tre månader och att den värsta tiden var över men nu klarade jag endast 1,5 månader. Känns ruttet. Måste tänka ut någon vettig strategi. Om jag klarar av att vara nykter fram till den 23 december vore det fantastiskt. Men jag är tveksam om jag klarar det
Har du struntat i att gå på möten den senaste tiden? Hur är kontakten med din sponsor nu?
 
Långsiktigt kommer jag väl inte kunna sköta nånting riktigt bra om jag hela tiden faller tillbaka till att dricka. Så ledsamt och helt meningslöst.
Tror det största problemet är att jag fortfarande vill dricka. Inte som jag gör givetvis utan normalt, vad nu det är.
Tror att just det här är två väldigt viktiga insikter för dig, både att du faktiskt inte kommer att hitta balans i livet förrän du klarar att vara långsiktigt nykter OCH att det nuvarande problemet är att du VILL dricka. Inte att du skulle vilja vara alkoholist eller ha ett beroende, det vill väl ingen, men som du säger "dricka normalt", vilket du ju också gett uttryck för massor av gånger både i den här tråden och i dina tidigare trådar. Jag tror det måste få bli nästan som ett sorgearbete för dig att ta dig igenom den insikten att du faktiskt INTE KAN dricka "normalt", att det enda hållbara för dig under lång tid framöver är att avstå helt. Jag fattar att det är skitjobbigt och att du kanske inte till 100% vill ta in det, men den här första insikten är också första steget på vägen! Heja dig!
 
Jag hoppas såklart, som många andra här att hon ska ta sig ur beroendets klor men rent krasst, så har @karamelldrottningen absolut noll och ingen skyldighet att svara på frågor eller redovisa mötesfrekvens/medicinintag till någon här inne..
Viktigt🙏 Känner själv att det är så himla lätt att komma med en massa råd och tankar som ingen bett om (igen..).

Hejar på dig @karamelldrottningen ❤️
 
Resonerade med mig själv. Det var svårt. Alla tankar. Allting.
Jag vill ut och festa. En sista gång. Alltså påverkad. Men helst inte själv. Alla är så tråkiga med familjer mm 😞
Och samtidigt vet jag inte. Kanske jag bara vill dricka? Att det är det som är grejen?
 
Ja, det tror jag. Och nu tror jag dessutom att du tycker att någon (läraren) har gett dig "tillåtelse" att göra det. Men du får försöka hitta på något annat sätt att fira på :) !
Tack ❤️ jag försöker. Men var tyvärr förbi Systembolaget för ett litet tag sen. Kändes som det enda vettiga. Nu vet jag inte. Har stressat med att gömma allt på rätt ställen.
Gör bara fel hela tiden. Men idag är jag värd några glas.
 
Tack ❤️ jag försöker. Men var tyvärr förbi Systembolaget för ett litet tag sen. Kändes som det enda vettiga. Nu vet jag inte. Har stressat med att gömma allt på rätt ställen.
Gör bara fel hela tiden. Men idag är jag värd några glas.
Vet du vad du är värd? Att fortsätta vara nykter och vara stolt över det! Du mår ju så dåligt när du har druckit. Kan du be någon städa bort dina gömmor? Kan du hitta något annat sätt att fira på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 917
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
17
· Visningar
2 703
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
833
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 310
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp