Bukefalos 28 år!

Ljushuvudena på arbetsförmedlingen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått brev från dem om att jag nog behöver bredda min kompetens genom att gå en utbildning då jag varit arbetslös en tid.

Yeah. Jag har varit arbetslös 13 dagar.

Under sommaren jobbade jag och innan dess gick jag en arbetsmarknadsutbildning.

Så jag måste bränna bensin för att åka till detta möte 6 mil bort. Som om jag har råd med det.
 

@Wille jag ber om ursäkt för att mina ord kanske var lite väl fräna. Det var onödigt skarpt skrivet av mig.

Men det jag faktiskt helt ärligt har lite svårt att förstå — och jag vill tillägga att jag inte känner någon från forumet, är inte med i några grupper och har inte träffat någon utanför forumet heller — det här att du Wille ibland skriver riktigt rejält snäsigt/otrevligt till folk, som att du verkligen tycker att folk är dumma i huvudet även då du vet hur ledsen man kan bli av elakheter.
Varför säger du inte hellre till den som beter sig illa mot dig, än att snäsa till nån oskyldig?

Okej, du får en del kommentarer och råd som du tydligen inte vill ha. Om jag gett ovälkomna råd ber jag om ursäkt, det var inte min mening att göra någon upprörd. Trodde att orsaken att folk frågar saker på nätet är att de endera vill ha tips eller få andra perspektiv.

(Tillägger avslutningsvis att jag inte håller koll på vem som startar vilka trådar heller, så från min sida är det inget "stalka TS och förstöra tråd efter tråd" . Men ber om ursäkt även för detta, om det verkar som att jag bidragit till en dålig stämning).
 
@Wille jag ber om ursäkt för att mina ord kanske var lite väl fräna. Det var onödigt skarpt skrivet av mig.

Men det jag faktiskt helt ärligt har lite svårt att förstå — och jag vill tillägga att jag inte känner någon från forumet, är inte med i några grupper och har inte träffat någon utanför forumet heller — det här att du Wille ibland skriver riktigt rejält snäsigt/otrevligt till folk, som att du verkligen tycker att folk är dumma i huvudet även då du vet hur ledsen man kan bli av elakheter.
Varför säger du inte hellre till den som beter sig illa mot dig, än att snäsa till nån oskyldig?

Okej, du får en del kommentarer och råd som du tydligen inte vill ha. Om jag gett ovälkomna råd ber jag om ursäkt, det var inte min mening att göra någon upprörd. Trodde att orsaken att folk frågar saker på nätet är att de endera vill ha tips eller få andra perspektiv.

(Tillägger avslutningsvis att jag inte håller koll på vem som startar vilka trådar heller, så från min sida är det inget "stalka TS och förstöra tråd efter tråd" . Men ber om ursäkt även för detta, om det verkar som att jag bidragit till en dålig stämning).
Nu är jag inte du @Wille och jag vill absolut inte lägga ord i din mun, men som illa berörd av hur hård pågång som ofta finns i dina trådar och väldigt lätt att se hur det @Motacilla frågar kan gå till, så vill jag nämna hur jag kan förstå det. Det betyder inte att det är sant eller att det är mekanismen bakom för just dig Wille, men för mig känns det viktigt att säga att jag har lätt att fatta (en möjlighet i) hur det kan vara så.

Om det inte funnits vuxna runtom under en människas uppväxt som kunnat vara modell för att det är okej att ha fel, hur en menad ursäkt kan se ut och att det finns en skillnad mellan person och prestation, så tror jag det kan bli jättesvårt att - i en kontext av att inte känna sig hörd eller att känna sig i underläge kunna komma på att be om ursäkt, kunna veta att en inte är fel bara för att nåt en sagt landar fel, och sedan kunna formulera den ursäkten på ett sätt som någon redan sårad (samt ett tjugotal kritiska röster i tråd) accepterar.

Lägg på det, vad som redan nämnts att olika människor har olika lätt att räkna ut och läsa av hur saker landar hos andra, så är det ännu lättare att fatta varför det blir så.

Och ja, visst får samma grejer olika följder för olika människor, men om en haft det jävligt svårt i livet och ändå lyckats trassla ut sig själv (om än med extremt stor insats från sig själv och eventuellt systemet), så är ändå det ett privilegium jämfört med någon som haft precis samma erfarenheter och trauman men som inte lyckats trassla sig ur det. Därmed ger ett sådant privilegium i mina ögon inte rätt att vara hård mot någon som saknar det en annan haft ÄVEN om den andra varit överlag extremt oprivilegierad i livet och kommer från liknande hårda förutsättningar.

Nu säger jag alltså inte att det är så för dig @Wille , jag säger bara att för mig är det lätt att förstå att och hur det kan bli så.

Önskar att du faktiskt kan använda AFs åtgärdsvilja till att få några av de kompetenser du ser dig behöva för att kunna få jobb i närområdet och kunna försörja dig själv, ditt hem och dina fantastiska drömmar om skogsträdgård.
 
Det finns ett gäng här som jagar skiten ur Wille i hennes trådar. Alltid samma människor. De pepprar henne med råd hon inte vill ha och när hon går i baklås och svarar nej på allt så hackar de på henne om det också. Ofta är råden på temat Men om jag var arbetslös/fattig/deprimerad/sjuk/whatnot så skulle jag … De beskriver strategier för välfungerande människor vilket Wille inte är. Hon beskriver gång efter annan att NPF-utredningen hon genomgick var torftig, hon tror att diagnostik kan ha missats och hon berättar om och om igen att hon har stora svårigheter med sociala relationer. Alla ”råd” får henne att känna sig värdelös eftersom hon inte klarar att följa dem. När hon inte bara går i baklås utan svarar otrevligt så får hon kritik för att hon är just otrevlig.

Samma människor har mobbat henne i några år nu, trots allt hon berättat om sina svårigheter. De tipsar till och med varann i sin kompisgrupp om hennes trådar och så kommer allihop farande och håller med varann. Någon som knappt synts till på buke senaste åren dyker upp när en Willetråd farit iväg och deltar i hackandet. En av dem skrev till och med vid ett tillfälle att ”Jag brukar inte vara på buke längre men din tråd länkades i vår chattgrupp” - och så följde en rejäl avhyvling som nog var det elakaste jag sett på buke. Det inlägget skickade henne för övrigt till psyk.

När Wille skriver positiva inlägg däremot, då lyser hela gänget med sin frånvaro. I en tråd där hon bl a berättade att hon fyllde år svarade några av dem - men utan att ens skriva grattis.

Hur vuxna människor kan bete sig såhär övergår mitt förstånd. Det är den värsta mobbing jag sett på nätet. Det är därför jag skriver det här, i ett forum där jag inte längre deltar. Någon måste våga säga emot mobbargänget som skapat en hjärtlös, orättvis och framförallt skev berättelse om Wille.

/ex-mandalaki
Jag håller med till hundra procent, och kommer fortsätta stå vid @Wille s sida.

Ps saknat dig!
 
Samma människor har mobbat henne i några år nu, trots allt hon berättat om sina svårigheter. De tipsar till och med varann i sin kompisgrupp om hennes trådar och så kommer allihop farande och håller med varann.

.

/ex-mandalaki
Vänta nu lite här!! Just den gruppen räddade vid minst 1 tillfälle livet på TS genom att ringa ut både polis o ambulans,en kväll när ingen annan brydde sig.
Så sparka på någon annan!
 
Vänta nu lite här!! Just den gruppen räddade vid minst 1 tillfälle livet på TS genom att ringa ut både polis o ambulans,en kväll när ingen annan brydde sig.
Så sparka på någon annan!
Det ena utesluter ju inte det andra, livet är inte antingen eller.
Att människor som upptäcker att andra människor är i behov av akut vård ser till att personen får det är på något sätt det minsta jag förväntar mig av människor. Även om man emellanåt blir negativt överraskad när folk bara ignorerar människor i akuta situationer.

Att ingen annan brydde sig ställer jag mig tveksam till möjligen så kanske andra inte var medvetna om vad som skedde.
 
Jag förstår inte heller varför denna klick med människor som alltid dyker upp i ts dagbokstrådar och pepprar med råd och sen blir provocerade när ts inte vill ta emot dom. Sida upp och ner hur otacksam och otrevlig ts är. Skärp er. Sluta läs om ni inte kan uppföra er. Ts mår dåligt som det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: Nox
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 959
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 244
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp