Bukefalos 28 år!

Lömsk häst !?

C

CindyL

Vi har en häst som kan vara väldigt väldigt lömsk, hon har tendens att sparka när man minst anar det.
Nu har hon varit ovanligt snäll för ett tag och idag gick hon ute i en stor hage som hon älskar.
När jag och hennes skötare skulle hälsa på henne i hagen så kom hon först fram med örona spetsade. Sen helt plötsligt började hon galoppera med örona klistrade bakåt som att hon skulle anfalla och så sprang hon rakt förbi, ca en halvmeter om sidan av oss .. :crazy:
Vet någon om det betyder något speciellt för det kändes som att hon hade en tanke bakom det .. ?
 
Sv: Lömsk häst !?

Hästarna varnar alltid innan så antagligen så missar ni hennes varningstecken. Hon vill uppebarligen inte ha er i hennes hage.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 852
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: Stereo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 241
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 196
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp