Bukefalos 28 år!

Lugnande effekt?

sthu

Trådstartare
Satt och funderade lite idag.
Min ponny är en pigg liten dam som gärna kutar på tills hon stupar om man låter henne. När hon är på det humöret är hon vrålsvår att träna. Hon är kollad av veterinär och träffar massör regelbundet. Inga fel på henne, det sitter i huvudet. På antingen henne eller mig (jag blir rädd när hon är sån, spänner mig och hon tar det som en drivande hjälp).

Men så slog det mig! Hon var otroligt fin att rida när hon fick extra e-vitamin och lysin i fodret. Jag gav en "kur" på ca 1-1,5 månad och hästen blev så lättriden och fin.

Slump eller samband?
 
Sv: Lugnande effekt?

Jag har hjälpt en bekant som hade samma problem som du, i det fallet fick hästen lite extra magnesium men blev så lättriden enligt ägaren.:D Just i det här fallet som tror jag att det var mer preventivt för ryttaren än för hästen, den slappnade av mer när ryttaren gjorde det.:D
 
Sv: Lugnande effekt?

Tror ofta det är så :p Kanske är det så för oss med, fast jag kom på det någon månad senare. Tja, bara det funkar är jag nöjd :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 011
Senast: akleja
·
Hästvård En av herrarna här är sedan ett bra tag rasslig i magen. Det kommer en hel del vatten i samband med avföringen, som ibland är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 531
Senast: Soffan74
·
Hästvård Den senaste månaden har jag haft lite problem med min äldre herre. Han blir 21 år i år, holsteiner och tidigare tävlingshäst i dressyr...
Svar
16
· Visningar
2 896
Senast: skogstokiga
·
J
Träning Hej. Ska försöka fatta mig kort så att alla orkar läsa ;). Har ett eng.fullblod på 5 år, har varit hur snäll som helst i de snart tre...
2
Svar
23
· Visningar
2 577
Senast: _Jezzie_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp