Sv: magbilder

*knapplån*

Bild tagen igår - v.22(+1). Nu har man fått åka och köpa lite nya toppar, men än så länge går det bra med byxorna man har, men blir väl snart att inhandla det också ;)

 
Sv: magbilder

Söt mage!

*kl*

Ny vecka = nybild! Bäst å passa på å lägga upp bilderna medans jag kommer ihåg att ta kort på magen!

v.33 (32+0)

version-0deb5655fca0f88eb19ed596318342aa
 
Sv: magbilder

KL

Vecka 26! Tycker det är ny vecka hela tiden, jag hinner inte ens med att ta ny bild barje vecka, utan helt plötsligt har det gått 2 v :p
Men jag bara LÄNGTAR tills jag är ickegravid. Tycker mest att det är jobbigt. Tungt att jobba (redan, vill inte veta hur det är i 8:e månaden o framåt..) och jag vill kunna använda mina vanliga kläder, rida hästarna mm. Visst kan det vara härligt att vara gravid, men jag tycker det är alldeles för länge:p Men nu börjar det ju gå mer mot slutet.

23897_1275307442.jpg

58183_1275307458.jpg
 
Sv: magbilder

Fin mage och fin tatuering! Vet du hur tatueringar på magen klarar en graviditet? Kommer den se bra ut efter också?

Här är min mage i början på v 38
v38.jpg


Slutet på v 36 för jämförelse
v36.jpg
 
Sv: magbilder

Ja den har nog börjat leta sig åt rätt håll nu :)
Än är det dock 3 veckor kvar till BF och jag räknar iskallt med att gå över tiden...
 
Sv: magbilder

Tack, du med =) Och din bebis är snart färdigbakad, den har sjunkit rätt rejält ser det ut som! Du kanske inte ska räkna med att gå över...

//Julia
 
Sv: magbilder

Jo, hon kanske äntligen börjat fixera sig nu, hon har legat med rumpan i mina revben mest hela tiden innan...
Jag räknar faktiskt iskallt med att gå över, men jag vill inte gå över :p Skulle hon komma innan ser jag det som en bonus, men jag känner absolut ingenting ännu iaf, så någon förlossning känns väldigt avlägset.
 
Sv: magbilder

tänkte höra mer er som har lite mer erfarenhet än vad en annan har!

när kan man börja känna sparkar "utanpå" magen? jag själv känner små puffar och så, men sambon har fortfarande inte känt när jag har klämt dit hans hand när jag tycker det sprattlar där inne...vill ju så gärna att han också ska känna den lille krabaten, men det kanske dröjer några veckor till? (är nu i v.23)
 
Sv: magbilder

Det kan nog bli när som helst nu skulle jag tro :) v. 22 kände min man första gången efter att han hade haft handen på min mage i typ en halvtimme ;)
 
Sv: magbilder

Jag har märkt att sparkarna känns mer om man inte lägger handen så hårt på magen, utan mer lätt. Men väntar du nån vecka eller 2 så kommer sparkarna kännas mer starka så då kommer han helt klart både se och känna dem utanpå magen =)
 
Sv: magbilder

jag räknade oxå med att gå över sist, men icke..
elias fixerade sig aldrig och han skulle absolut ut första dagen i v 38...
går in i v 37 nu, 36+0 och fick besöka förlossningen inatt pga värkarna har börjat komma igång o göra nytta tappen snart helt borta, så snart är här en lillebror oxå:) fick dock bricanyl idag i väntan på provsvar, de misstänker att jag har en infektion. så två dagar till vill de att han ska stanna i magen iaf... vi hoppas på det.
 
Sv: magbilder

beror lite på hur du har moderkakan oxå, min har varit i bakvägg båda gångerna o min man har känt sparkarna strax innan v.20.:)
 
Sv: magbilder

*lalalala Bingo*
Jag hör inte :D
jag vill helt enkelt inte hoppas på att hon kommer tidigare, jag inbillar mig att det blir lite enklare att gå över tiden då ;)
 
Sv: magbilder

när kan man börja känna sparkar "utanpå" magen? jag själv känner små puffar och så, men sambon har fortfarande inte känt när jag har klämt dit hans hand när jag tycker det sprattlar där inne...vill ju så gärna att han också ska känna den lille krabaten, men det kanske dröjer några veckor till? (är nu i v.23)

De första sparkarna jag kände med Rasmus kände jag även på utsidan, var strax efter v.20 och nån vecka senare lyckades maken känna oxå.
Tilde kände jag i v.12 och maken i v.16!

Båda mina barn har vart helvilda i magen sen tvärstannat när någon annan lagt handen på. Vi låg ofta sked och han med handen på magen bara lätt vilande och då har de sparkat.
 
Sv: magbilder

*lalalala Bingo*
Jag hör inte :D
jag vill helt enkelt inte hoppas på att hon kommer tidigare, jag inbillar mig att det blir lite enklare att gå över tiden då ;)

Jag var helt och fullt inställd på att gå över minst en vecka. Och vad hände? Jo, han kom ut dagen innan BF.:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
815
· Visningar
48 859
Senast: Queen
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
779
Senast: Mint
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
395
Senast: sweep
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
972
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp