Mallas och Bonnies barntråd

:D

Grattis till andra kullen, ser så fina ut och roligt med alla färgerna. :):love:

Ja, urhäftigt med alla färger!! Lilatabbyn i Bonnies kull är såld till Finland och vi har gjort en deal om att om Colin inte får ordentligt med vitt, så byter vi rakt av. Hon tar lilatabbyn och jag får en katt istället för pengar :bow: Underbara människor jag har hittat! Älskar typen på hennes katter, så det är kalas :)
 
Det insåg du först nu? :p;)
Fast tio av dem kommer åtminstone vara ganska små ett längre tag :D men busenergin ska man nog inte prata om :angel:

Haha, ja, det bara poppade upp. Skrev på fejjan att jag ju är 10-barnsnanna och behöver sova, då gick det upp en liljeholmens :p Vill man fortsätta tänka så, så har jag katter värda drygt 90.000 hemma nu :cool: Men det är med Malla och Bonnie.
 
Ja, urhäftigt med alla färger!! Lilatabbyn i Bonnies kull är såld till Finland och vi har gjort en deal om att om Colin inte får ordentligt med vitt, så byter vi rakt av. Hon tar lilatabbyn och jag får en katt istället för pengar :bow: Underbara människor jag har hittat! Älskar typen på hennes katter, så det är kalas :)

Fantastiskt bra! Kul när det kan funka så. Och roligt att det verkar vara så många intressenter.
 
Måste (:angel:) få veta, hur har det gått med Bonnie och hennes ungar?? :love:

Det går bra! I lördags kväll var hon jättekonstig, extremt lös i magen, kräktes och hade ryckningar i svansen samt slickade sig på frambenen hela tiden. Pratade med Bagarmossen som sa att jag skulle avvakta, man vill inte gärna ta in 1 dygn gamla kattungar om man inte måste. Så jag gjorde så och det var bättre på morgonen sen. Antingen nån smärtreaktion, eller stress. Hon har blödit lite efter det, så kanske var det rening samt att livmodern har börjat dra ihop sig.
Annars växer ungarna finfint :love:
Förlossningen, Bonnies konstiga reaktion och att det är begravning idag gör att jag är totalt slut i psyket. Därav ingen uppdatering. Men jag hoppas det vänder snart :)
 
Så Bonnie verkar ta det bra med att vara förstagångsmamma antar jag, vad skönt!
Förstår att du känner dig utmattad, unna dig lite lugn och ro ... medans du fortfarande kan! :D
 
Det går bra! I lördags kväll var hon jättekonstig, extremt lös i magen, kräktes och hade ryckningar i svansen samt slickade sig på frambenen hela tiden. Pratade med Bagarmossen som sa att jag skulle avvakta, man vill inte gärna ta in 1 dygn gamla kattungar om man inte måste. Så jag gjorde så och det var bättre på morgonen sen. Antingen nån smärtreaktion, eller stress. Hon har blödit lite efter det, så kanske var det rening samt att livmodern har börjat dra ihop sig.
Annars växer ungarna finfint :love:
Förlossningen, Bonnies konstiga reaktion och att det är begravning idag gör att jag är totalt slut i psyket. Därav ingen uppdatering. Men jag hoppas det vänder snart :)

*stor megakram* Ta det lugnt ett tag, begravningar suger verkligen musten ur en (vilket jag faktiskt tror är nyttigt för att få oss att stanna upp lite).
 
*stor megakram* Ta det lugnt ett tag, begravningar suger verkligen musten ur en (vilket jag faktiskt tror är nyttigt för att få oss att stanna upp lite).

Ja, fy! Sovit nästan 4 h idag efter begravningen. Trots att jag sov bra inatt. Det var mycket värre än jag trodde, att se kistan stå inne i bilen var riktigt jobbigt! Det har jag aldrig sett förr att man gör, men det här var också min första borgerliga begravning. Den var jättefin, men när dom spelade låtar som hon verkligen tyckte om (Kent t.ex) så var klumpen större än magen kändes det som. Barnen, alla hennes närstående och alla vänner. Kapellet var mer än fullt. Men fy. 38 år, på väg att starta ett nytt liv och så tar någon ifrån henne det. Bara helt av egoistiska skäl. Just sättet (även om vi fortfarande inte vet mycket) gör ju det hela så mycket mer tragiskt, det hade nog varit lättare att greppa om det varit sjukdom eller olycka.
Nåja. Försöka våga acceptera är min nästa uppgift.
 
Ja, fy! Sovit nästan 4 h idag efter begravningen. Trots att jag sov bra inatt. Det var mycket värre än jag trodde, att se kistan stå inne i bilen var riktigt jobbigt! Det har jag aldrig sett förr att man gör, men det här var också min första borgerliga begravning. Den var jättefin, men när dom spelade låtar som hon verkligen tyckte om (Kent t.ex) så var klumpen större än magen kändes det som. Barnen, alla hennes närstående och alla vänner. Kapellet var mer än fullt. Men fy. 38 år, på väg att starta ett nytt liv och så tar någon ifrån henne det. Bara helt av egoistiska skäl. Just sättet (även om vi fortfarande inte vet mycket) gör ju det hela så mycket mer tragiskt, det hade nog varit lättare att greppa om det varit sjukdom eller olycka.
Nåja. Försöka våga acceptera är min nästa uppgift.

Det kvittar om döden inträffade pga våld eller ej, det tar tid att acceptera det. Jag tänker fortfarande att: "Det där skulle pappa tycka om att äta" eller "Oh, pappa skulle tycka om att höra om det där" fast det är en bra bit över ett år sedan han gick bort.

*stor kram*
 
Det kvittar om döden inträffade pga våld eller ej, det tar tid att acceptera det. Jag tänker fortfarande att: "Det där skulle pappa tycka om att äta" eller "Oh, pappa skulle tycka om att höra om det där" fast det är en bra bit över ett år sedan han gick bort.

*stor kram*
Tack :love:
Ja, det är mycket man vill skriva och fråga. "Vad tycker du om det här?" "Vad vill du jag ska göra nu?" "Vet du vad dom gjorde idag?"osv. Sen eftersom allt inte går helt smärtfritt med katterna, så känner man sig väldigt ensam. Visst, jag har massor av folk att fråga. Men det är ju hennes katter, hennes kullar liksom.
Idag skickade jag in avföringsprov på dom, om jag fortfarande har giardia här, hur gör jag då? Och allt sånt.
 
Ja, fy! Sovit nästan 4 h idag efter begravningen. Trots att jag sov bra inatt. Det var mycket värre än jag trodde, att se kistan stå inne i bilen var riktigt jobbigt! Det har jag aldrig sett förr att man gör, men det här var också min första borgerliga begravning. Den var jättefin, men när dom spelade låtar som hon verkligen tyckte om (Kent t.ex) så var klumpen större än magen kändes det som. Barnen, alla hennes närstående och alla vänner. Kapellet var mer än fullt. Men fy. 38 år, på väg att starta ett nytt liv och så tar någon ifrån henne det. Bara helt av egoistiska skäl. Just sättet (även om vi fortfarande inte vet mycket) gör ju det hela så mycket mer tragiskt, det hade nog varit lättare att greppa om det varit sjukdom eller olycka.
Nåja. Försöka våga acceptera är min nästa uppgift.
Stor kram! :heart
 
Ja, jättekul! Har fått förfrågan om jag kan tänka mig använda nån av tjejerna i hybridavel också. Med devon då. Men det är inte bestämt än.

Vad är idén med britt och devonhybrider?

Har sett ett katteri härnere på Västkusten som tar fram storpälsade Missar i olika rasblandningar som verkar övertänkta.

Vad räknas en hybrid som? Huskatt?

Styrkekram också efter begravning och mitt i sorgearbete... Tänk ändå att du har tolv pälsänglar runt dig som hjälper till. :love:
 
Vad är idén med britt och devonhybrider?

Har sett ett katteri härnere på Västkusten som tar fram storpälsade Missar i olika rasblandningar som verkar övertänkta.

Vad räknas en hybrid som? Huskatt?

Styrkekram också efter begravning och mitt i sorgearbete... Tänk ändå att du har tolv pälsänglar runt dig som hjälper till. :love:

Devon har fortfarande en ganska snäv avelsbas genetiskt. Svårt att undvika inavel och så. Då är det tillåtet att para in katter från en annan ras för att vidga basen och därmed få in helt nytt blod. Man måste ha tillstånd från sverak i detta fall, men det är sällan problem. Man vill ju använda raser som liknar utseendemässigt och även om det kanske kan vara svårt att tro, så har dom ganska många likheter. Första generationerna blir ju en korsning som bara är nått att avla på, den ser inte ut som nån av raserna och går inte att ställa ut. Men på sikt är det ju väldigt viktigt för den rasen man försöker hjälpa.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 176
Senast: Twirro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 413
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 255
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp