Bukefalos 28 år!

Marknadsföring av galoppen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Marknadsföring av galoppen

Det var ett gott initiativ at öppna denna länken. Camilla och Prillan har gett riktigt bra råd om dåd. Det viktigaste är att skapa goodwill ! Skapa personliga kontakter, är det råd man alltid får, när man är på charmkurs. Fleur är inne på det som fadder. Snacka vikter och längder går mycket bra ihop med fika. Som fadder ka man få Europas
mest informative program och visst är det kul att studera formrader och handicaptal. För både spelare och aktiva är grejen att outsmarta
handicappern och ombudens listor skapar typiskt fler frågor än svar.

I en tid var antalet lokal-/gratisblaskor ökar är det goda möjligheter att ta kontakt med redaktören och få med lite om dom eventuella lokala hjältarne eller smuga in lite tipsservice. Dom sukter efter gratis
stof granngårds, och kommer berget inte...

Är det en ide för Ung Galopp att göra en länk till Bukefalos/galopp och ta del av ett större och friare forum ?... och vare med att spåna fram fler goda ideer som Ninnis. Vi gamlinger har ett begränsat förråd av nytänkande kvar och stirrar oss kanske blinda på att köpa mer tid på TV ?

Ps.: Vissa vill göra va som helst för att bli fadder i Blentarp ! Var lite
rädd om Rein. Det finns inte många så´na kvar.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Hej!
ung galopp är en mkt bra hemsida:banana: , uppdateras ofta, bra artiklar o information o jättegulliga o duktiga reportrar....

Med risk för att ni skrattar ihjäl er:o :o men vem är den i era munnar så underbara o eftertraktade Rein??
prillan
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Med risk för att ni skrattar ihjäl er:o :o men vem är den i era munnar så underbara o eftertraktade Rein??
prillan

Rein Kuningas är ordförande i Amatörtränarföreningen och aktiv i det mesta, bland annat Svensk Hindersport. Så när Ninni ville lotta ut Ivan till godo för bland annat Ströms och hindersporten associerade jag omedelbart till Rein. Han är en glad skit som ställer upp på det mesta, dock inte i samma klass som Ivan ur ett fjortisdejtingperspektiv.

:angel:

På SATF's hemsida finns bilder på hela styrelsen inklusive Rein och undertecknad: http://hem.passagen.se/satf/. Gå till knappen Styrelsen. Som du ser är vi bara en massa tanter. Galoppen är en riktig tantsport!:banana:

Om du kommer ner i vår kan vi åka förbi och hälsa på honom. Han tillhör dom som har sett till att hindersporten har fått bidrag för utbildning av ryttare men jag antar att din dotter inte varit med på dom kurserna.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag finns i Halland. Visserligen gillar jag att prata (yrkesskada:lärare) men fler tränare/aktiva vore kanon!
Har även diskuterat med spelbutiken om en "gruppresa" till banan (jägers/gbg) en löpdag. kanske när jag själv har hästar till start då man kan visa förberedelserna för löp, då kan vi ju ha guidad visning.:idea:
Det är alltid roligare att spela på något man känner till.

Kommer gärna till Blentarp, är ju i skåne lite då o då.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

när man är på charmkurs.

Ha, ha! Vad vet du om charmkurser??:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Som fadder ka man få Europas
mest informative program och visst är det kul att studera formrader och handicaptal. För både spelare och aktiva är grejen att outsmarta
handicappern och ombudens listor skapar typiskt fler frågor än svar.

I en tid var antalet lokal-/gratisblaskor ökar är det goda möjligheter att ta kontakt med redaktören och få med lite om dom eventuella lokala hjältarne eller smuga in lite tipsservice. Dom sukter efter gratis
stof granngårds, och kommer berget inte...

Massa goda råd. Prillans dotter som rider hinder i England måste vara oemotståndlig!

Är det en ide för Ung Galopp att göra en länk till Bukefalos/galopp och ta del av ett större och friare forum ?... och vare med att spåna fram fler goda ideer som Ninnis. Vi gamlinger har ett begränsat förråd av nytänkande kvar och stirrar oss kanske blinda på att köpa mer tid på TV ?

Helena ville gärna att vi skulle komma till Ung Galopp, men vi tanter här känner oss lite tö(a)ntiga där. Att galoppens eget forum ligger under Ung Galopp beror på att det är en del av undomssatsningen och pengarna är öronmärkta. Men när Kalenderen kommer på nätet borde det gå att inkludera ett forum där. Tänk om alla insändare kommer ut där så man kan gå in och kommentera dem direkt! Snacka om Murder and Mayhem!:angel: :angel:

Och även om Blenarp är ett högutvecklat samhälle med två krogar och ett hästtäckstvätteri så har vi ingen totomat. Den ligger i Veberöd.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

haha föresten, träffar du Rein kan du ju fråga honom om han har fått min intervju igen (Malin karlsson) och om han vill svara, annars kommer jag telefonterra honom nästa vecka... :devil:

Ska du intervjua honom? Skriftligt? Ring du honom och ta det över telefonen, det är nog enklare och du får vettigare svar som du kan följa upp direkt. Jag hjälper dig gärna om du behöver det- men det tror jag inte.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag finns i Halland. Visserligen gillar jag att prata (yrkesskada:lärare) men fler tränare/aktiva vore kanon!
Har även diskuterat med spelbutiken om en "gruppresa" till banan (jägers/gbg) en löpdag. kanske när jag själv har hästar till start då man kan visa förberedelserna för löp, då kan vi ju ha guidad visning.:idea:
Det är alltid roligare att spela på något man känner till.

Kommer gärna till Blentarp, är ju i skåne lite då o då.

Halland! Då är vi säkert flera som kan komma upp och hjälpa till. Vem är du? Vi får ha en träff med Prillan när hon kommer ner till Flyinge i vår!

Just nu när det inte går att göra så mycket annat är det kul att planera inför våren!

:)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Säger man "Trav" på bygden, säger folk Stig H (Än är han Stig H med alla i Sverige), Kihlström, Adielsson och Goop och.... och....

Säger man "Galopp", säger folk .... ?

Bristen på profiler är tyvärr ett gammalt problem och försöken att lyfta fram någon har i ärlighetens namn lyckats si så där.
Finns det överhuvudtagit någon aktiv, som är tillräckligt kunnig och verbal och är modig nog att ha lust att ställa upp :confused:
Mats har tvivelsutan rätt, när han pekar på tjejorna som en enorm outnyttjad resurs även om det redan finns många, som mer eller mindre ideelt promoter sporten :bow:

Med all respekt för herrarne på TV är Anna Thelander galoppens bäste ansikte utåt numera. Hon är duktig, engagerad och gör bra reportage. Kaxar hon till sig, brinnar hon igenom skärmen. Heders!
I dagens medie-brus är det svårt att profilera sig utan bra TV och Anna för närvarande bästa budet på en profil.

.... Visst har jag varit på charmkurs. Bolagspolicy tvingade mig; men som en viss frk. Osterman var vänligheten själv att påpeka: helt utan success :banana:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Käre Charmör!!

Jag trodde att det var vår kära vännina, Kobran Thörn, som hade berättat om sina erfarenheter av charmkurser!:angel: :angel: :angel:

Vi får be Anna T att ställa upp på lite totomatträffar! :idea: Allt för sporten! Och dom flesta jockeysarna ställer upp på sånt om man ber dom snällt och det inte krockar med dagishämtning och dylikt. Men det verkar som det är mest killarna som hämtar, varje gång jag ska prata med PA på eftermiddagarna är TA med i bakgrunden.

Om vi ändå ska satsa på tjejer är det inga problem. Sara och Dina har inte barn ännu och Stockholms-Lisorna (B och M) är också barnlösa. Det gäller bara att ordna vad och var vi ska göra och vara.
:banana:
Benny Andersson var med i torsdagens TV-sändning läste jag. Har själv inte TV så jag såg det inte men han är ju definitivt en superkändis enligt svenska mått. Men han kan nog bli lite svår att få till totomaterna...
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jockeys som kan prata om sina erfarenheter, ge tips vore ju kalas för en spelträff, dock inte en löpdag förstås. på så sätt skapas profiler tror jag.
/Mari
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Kobran på charmkurs ? ? ? Det måste ha varit under tvång !

Är lite sotis på att ni har en täcketvätt,men här i hålan har vi en rondell med fontän och KristAlf var på Kondis idag; men han ville inte hänga med på komben. Ibland är det frustrerande att vare fadder !

Jag hadde också grava problem att övertyga travgubbsen om det rättvisa i handicapsystemet.
För ett par gånger sedan startade Red Dragon vecka-vecka, men hann bli höjd 2 kg. för seger. Se´n blev han åttonde i en handicap med samma ryttare och blev höjd ytterligare 3 kg. Zit Zaid och Casual Question, som var aningen före honom där fick ingenting !

Jag har inga illusioner om att jag är bäst (bara längst och vackrast)
så kan nå´n klippa ut det i papp för mig ?
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Kobran på charmkurs ? ? ? Det måste ha varit under tvång !

Gissa! Läste i dag att SAS har grava ekonomiska problem. Fattar du vad det har kostat dom???

Är lite sotis på att ni har en täcketvätt,men här i hålan har vi en rondell med fontän och KristAlf var på Kondis idag; men han ville inte hänga med på komben. Ibland är det frustrerande att vare fadder !

Vi har också en rondell fast utan fontän. Det tog en hel sommar att bygga och dom enda som får sakta ner är hästtransporter men dom kan bomba rätt över!

För att återgå till guerillamarknadsföringen är det en god idé att ringa sin lokala blaska och undra varför dom inte har galoppresultat. Dom publicerar vad läsarna vill ha och om det är tillräckligt många som vill ha galoppresultat publicerar dom galoppresultat.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jockeys som kan prata om sina erfarenheter, ge tips vore ju kalas för en spelträff, dock inte en löpdag förstås. på så sätt skapas profiler tror jag.
/Mari

Mari Who?? Inte Mia??

Men vi kan väl lura upp några dan innan racen kanske? Om dom har möjlighet brukar dom vara justa och ställa upp. Det gäller faktiskt deras levebröd!

Pia Höiom är säkert vaken för att vara med och ragga nya ägare om det inte är för långt från Göteborgstrakten. Ja - hur långt kan det vara?

Och blir det vin och räkor kommer Kobran och jag!

Charmören, bor du i Örkeljunga nu för tiden?? Annars får du också komma!
:banana:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Pia kan jag prata med. Kungsbacka är ju inte särskilt långt från Falkenberg.

Camilla, vi har faktiskt träffats, eller tja mötts iallafall. På BRS på studiebesök förra februari. (vi var på studieresa med ggs)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

OK! Men vad heter du? Så är det lättare för mig att veta vem du är!

Det var en himla trevlig resa. Ja, jag var inte med på er resa men jag antar att ni också hade en trevlig tur!

Om du inte vet är Kobran Anne-Beth Thörn, hon kallas så av sina arbetskamrater på SAS. Hon och jag ställer alltid upp när vi får vin och räkor.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

OK! Då känner jag igen namnet. Känner säkert igen dig också när jag ser dig. Men du vet hur det är, många namn och många ansikten som man inte kan koppla ihop....

Vi får ses till Flyinge och träffa Prillan också.:)

Som sagt var, galoppen är en riktig tantsport:banana:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Varje försök att få Charlie´s Tant (Kobran) att ändre dom vanor hon har finslipat under så många år är ju totalt meningslöst. Om SAS har försökt att skicka henne på dressyr.... say no more :(

När sött rodnande Fleur bor i F-berg hoppas jag hon vill ta upp vännen Lasse Landéns crusade med att pesta GP om galopp. Då fanns ingen bana, så oddsen är bättre nu.
Finns det gröna blommor ;)

Camilla håller på att präsentera oss för varandra på ett ovanligt försynt sätt. Jag heter Nils Rosenkjaer och det har hon naturligtvis vetat om se´n jag först loggade in. Vi har kännt varandra i många herrans år och jag ska veta berätta hennes flyer med vin och räkor inte tycks oresonlig. Men mängderne.... :banana:

Undrar va Genberg tagit vägen ? I ett av sina inlägg tog han upp
en av mina käpphästar: Gamla hästar. Dom, vi älskar (ibland att hata) för dom har blivit personligheter och vet bättre än vi hur dom ska springa. Spelare älskar domockså netopp för att man känner igen dom. Araberne har ett praktexemplar i El Wodkine. Gammal som gatan, springar på sina villkor och spöar alla.... även i handicap !
Legolas kunne inte ha gjort det bättre. Han är faktiskt en profil och ändå exponeras han minimalt av sporten :confused:


Hur var det med dom 3 kg ?
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Hur var det med dom 3 kg ?

Av någon anledning blir det ett grått band precis över den delen av ditt meddelande men jag anar att det står nåt om att Red Dragon gick upp 3 kg men Casual Question inte höjdes fast han slog RD?? Har jag rätt?? Gitter inte gå in på galoppsport och kolla.

Var det det du hade svårt att förklara? Jag känner väl igen tankegången, har själv haft den diskussionen med folk som anser att de är helt OK att en häst alltid får 2kg för varje seger men då förväxlar man handikaper med åldersvikter.:idea:

Tänk dig ett lopp med alla hästarna rätt handikapade och ute på rätt distans. Men banan är kass och bara en häst kan hantera den. Han vinner och de andra är två längder bakom.

Då kan man tycka att vinnaren ska gå upp två kilo. Men handikappern jämför alla lopp under dagen och vinnaren har löpt precis upp till sitt formtal och dom andra har löpt två kilo under sina formtal. Då ska vinnaren inte bestraffas med några extra kilo.

I ditt exempel kan jag förmoda att Red Dragon hade fått sitt formtal i sämre sällskap än de han mötte nu. Casual Question är en gammal klassare som gått ner en del, sen vann han och gick väl upp igen och ligger antagligen där han ska nu. Så även om Red Dragon var knappt slagen av honom - och långt ner i fältet - så kan han ha löpt upp till ett högre tal än vad han visat innan i sina segrar.

Och att hon inte sänkte CQ beror också på att dom får visa ett lägre tal ett antal gånger för att hon ska sänka dom. Hur lätt vore det annars?? Pulla en gång, gå ner ett par kilo och sen ut och bomba
:banana: :banana:

Ännu en god marknadföringsidé: Pam föreläser om hur hon sätter formtal för totmatfaddrarna så dom kan förklara för spelarna. Alternativt: Mäster Jarven berättar hur man placerar sina hästar för att få rätt tal till rätt lopp:idea:

Det är när man får kläm på dom här deltaljerna som man kan börja tjäna pengar på liret!;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Kommer väl in lite utan att ha lusläst hela tråden, men jag tycker att folk verkar intresserade av galoppen då man kommer in på den, men de VET inget om det. De kan bara trav som ni redan konstaterat. Har några nya arbetskamrater som tycker att det verkar jättespännande, får försöka få ut dem till banan!

En sak som jag tänker på VARJE gång jag åker till Täby är att det finns ingen skylt vid motorvägen... Visst, men åker förbi banan när man kommer söderifrån, men ändå, en skylt och en pil? Eller får man inte ha det? Har minsann för mig att det brukar finnas skyltar till travbanor?

Ett ansikte utåt... Jag tänker ju såklart på Annika här i Sthlm, men hon måste väl tycka att det är ok först antar jag innan hon hängs ut som någon galopprofil. Men hon passar ju in i tiden, ung, söt glad och DUKTIG. Hon fick ju en del uppmärksamhet i media för ett tag sedan. Spinna vidare på det kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp