Bukefalos 28 år!

Marknadsföring av galoppen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Marknadsföring av galoppen

På tal om absolut ingeting, men vid motorvägen borde det kanske finnas en enorms skylt med hästar som precis kommer i kurvan eller liknande, och sedan kanse stå hur många hästkrafter det inne bär när 15 hästar kommer 50 km/ h eller
ja ni fattar
förösker komma på lite ideer här, men men ..
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Lånad knapp
Jag tycker galoppen är intressant och spelar komb typ en gång om året. Förra veckan när jag fick för mig att spela hittade jag knappt loppet, det fanns ej i det vanliga V 75 programmet.
Loppet fanns inte uppsatt på anslagstavlan där alla travlopp var representerade heller.
Brukar kolla sändningarna på lördagarna och skulle absolut ville se mer av galoppen. De är väl knappt en minut i inslag så är det över. Det intressantaste är hemma hos reportagen där man får lite bakgrund om hästarnas vardag. Men det är ju alltid bara om travare.
Jag skulle jättegärna gå och titta på galopp om det fanns en bana i närheten. Men i dagens stressade samhälle finns inte den tiden och inte pengarna heller att åka 20- 30 mil till en bana.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Haha fast han tar väl det med ro kan jag tänka mig :p Snacka kan han iaf, är lätt den längsta intervjun i mitt arbete! :angel: :D
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Gillar ideen:banana: om du fixar skylten är jag på att hjälpa dig sätta upp den någon natt;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Carinah: Alla totomater får tillskickat väggtidning med både lördags- och söndagskomben ! Bara ge dom helvete och kräva att se dom. Ditt spel ger dom procenter även om påstår att dom prioriterar travet, har platsbrist osv.
Totomaterne får också en väggtidning med torsdags-V4´an som går torsdagar kl. 13 på 4´an (ofta annonserat som lunch-trav). Här ingår också en Dagens Dubbel. Är du bara det minsta bättre än jag på att tippa, kanske du skulle vilja bli fadder för galoppen i din spelhåla. Kontakta Anna Fischer på förbundet 0707-732731. Hon kommer att hjälpa dig på alla sätt.

JockeyJoe: Jovisst är det Hillevi jag menar och hon har ju redan scenvana, som du nämner. :bump: Clap your hands and say yeah :bump:

MalanMjöl: Fortsätt det goda arbetet :bow:

Camilla: Även om man kommer långt med ett vackert ansikte, får du se till att Rein träner in lite sexiga steg. Han kunne göra "Beetlebum"
som raplåt om inte Hillevi ställer upp :devil:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag vet att det är barnslikt, men jag ka inte låta bli !

Här ser ni Hillevi,Rein och Ivan som the song-and-dance-act
Electric Banana and The Kermits:

:banana: :bump: :bump:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag vet att det är barnslikt, men jag ka inte låta bli !

Här ser ni Hillevi,Rein och Ivan som the song-and-dance-act
Electric Banana and The Kermits:

:banana: :bump: :bump:

Jag tycker inte det är barnsligt! Jag tycker det är underbart!!

Kommer inte att kunna hålla mig för skratt när jag kastar mig ut i det underkylda regnet för att ta hand om mina hästar!:banana:

Ska försöka återkomma lite senare med en sammanställning av alla fantastiska idéer som vi kan skicka vidare till någon. Varför inte Debattsidan på vår nya, fräscha Webtidning!!

Snyggt jobbat Mats!:)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Camilla: Även om man kommer långt med ett vackert ansikte, får du se till att Rein träner in lite sexiga steg. Han kunne göra "Beetlebum"
som raplåt om inte Hillevi ställer upp :devil:

Förlåt min dåliga bildning inom konst- och musikhistorien men vad är "Beetlebum"? :o :o :o
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Ha, ha! Nu har jag fnissat klart i stallet medan jag lyssnade på Svensktoppen och kom på en jätteidé till! :idea:

Vår högt ärade ledare, ordförande Benny Carlsson, har vid ett flertal tillfällen hörts framföra My Way med värsta sschlagerkänslan. Varför fixar inte Benny A en låt som Benny C kan sjunga i Melodifestivalen?? Texten innehåller givetvis en önskan att vinna ett Derby! :bump:

Lyssna på texten till Värsta Schlagern med Linda B och Markoolio! Har man med lite ABBA är man stenklar.:angel: och Melodifestivalen har avgjort ingen åldersgräns ;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

"Beetlebum" är en sång från mitten av förre seklet, som gjordes av totalgalna Spike Jones. Han är en meget amerikansk löpsreferent i den. Jag kommer inte ihåg texten, men valda passager är: ... the early leader is In Front and there´s White Paint on the rails... blabla ... and last is Beetlebummm.
Senare hör man att Chewing Gum is stuck on the rails men altid Beetlebum last. I finishen händer det saker och ... the winner is Beetlebummm. Här snacker vi TEXT. Här snacker vi RAP. Här snacker vi REIN.
"Stewball", som var en racehorse, får bli Mimmis låt.

Vilken fantastisk ide att para ihop Andersson och Karlsson ! Även om han försökte är Andersson oförmögen att göra så dålig en låt, att den inte kommer med i melodifestivalen. King Croon Karlsson ...? släng er i väggen Måns och Sebastian !

Nu får jag bli lite seriös igen...
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Hörte jag fel eller blev SoCameA´s pudding kallat "Mums-Mums" Zemmerlöw av Luuk ? :o
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

William Tell Overture heter låten, den är gjort av Spike Jones. Han härmar den kände referatorn Clem McCarthy. Jag tror att det är samme referator som det ska föreställa vara i filmen om Seabiscuit.

Låten är verkligen.. speciell :)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Tack, NBAmie, det visste jag inte. Var har du hört den ? Jag har en känsla av att du inte är spesiellt lastgammal, så antingen har jag fel, som vanligt, eller också är jag imponerat :bow:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Tack för tipset, Amie. Jag tyckar den låten borde kultförklaras och jag tror att Rein är mannen att föra den till försteplats i Idol...?
Känner inte många med tillräcklig självdistans (-insikt :devil: ) till att kalla sig ditt nick. Ett par av dom är från Gbg.

PS.: Är det inga flera som har goda ideer om marknadsföring av galoppen ?
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Var i totomaten idag för att sponsra galoppen och fick åter försöka
förklara gratisprogrammets krypterade information.
Snubben sa att det ända han använde var vikt/handikaptalen och oddsen från tidigare startar. Allt annat var rappakalja för honom.

Det är ju en av mina käpphästar att gratisprogrammet ger flera frågor än svar och det måste väl ligga i ATGs intresse att ha ett "user-friendly" program. Genom BZ`s försorg har galoppen i Sverige ett av världens mest matnyttiga program. Vore det tekniskt helt omöjligt att inkorporera några av dessa viktiga och överskådliga upplysningar i gratisprogrammet och ta bort annat ?
T.ex. menar jag inte att livstids-prissumman är så relevant i en handikap som livsraden.
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Haha okej, det är nog mest självinsikt är jag rädd :smirk:.
Rein, är det han som är ordförande i Skandinavisk Hindersport?

Hade det inte varit fint med en speciell hemsida för galopp-publiken? Som det är nu är det ju nästan omöjligt att hitta tider för första start osv (för att inte tala om hur svårt det är att över huvud taget hitta till banornas hemsidor om man inte är insatt i galoppsporten!).
På den sidan kunde alla tider, startlistor, program för alla banorna vara samlade.. Kanske också nyheter och reportage - givetvis anpassade så att även de som inte håller på med galopp kan förstå!

:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Marknadsföring av galoppen

Hindersporten har fått en hemsida där allt kring den kommer att finnas. Den har bara varit aktiv i några veckor, så den haltar lite fortfarande. Där kan man läsa om träningar för häst och ryttare, löpsreferat, internationell hindersport m.m. den har även ett eget forum.
Kika in på hindersport.se
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

För en icke-initierat vore det säkert mest naturligt att gå in på t.ex.
Ban-namn eller www.galoppsport. Därifrån går det att trycka sig fram till progamblad och dylikt. Men va jobbigt det är !
Amies ide att göra att göra det enklare för den tillfälligt intresserade
åskådaren att snabbt hitta upplysningar om hur, var, när och vem är en service värd att jobba på.
Eventuelt kunne man lägga en "nästa löpsdag" på ovannämda adressers startsida.

För att få samma tillgänglighet på nya hindersidan kunne man lägga ordet hopp till....
Fast hinderhopp-sidan är kanske inte det bästa namnet :devil:

Ps.: Visst är det den Rein och han gör så mycket annat i sporten också. Ställer även upp på att tävla i Idol !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp