Bukefalos 28 år!

Marknadsföring av galoppen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Marknadsföring av galoppen

Förvisso, förvisso, förvisso.... samt löpsförlopp, samt Eldfote höjdes 13 kg. Jag närer den djupaste respekt för Pam, måste jag poängtera,och hon kan med garanti argumentera saken, så man står som ett flarn. Ändå har jag svårt att köpa att man ka få 3 kg för en åttondeplats i en handicap.
Kanon om man kunne få henne att hålla seminar om handicapning :bump:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag närer den djupaste respekt för Pam, måste jag poängtera,och hon kan med garanti argumentera saken, så man står som ett flarn. :bump:

Jag vet, har hört henne! Skulle aldrig våga ifrågasätta något hon säger

:o

Även om vi kunde få henne att ställa upp att föreläsa för totomatfaddrarna är jag rädd att hon gör det på engelska. Och det är inte så många som kan tillräckligt med engelska för att förstå något som dom redan har svårt att förstå:(

En mig närstående amtörtränareordförande tyckte att dom skulle ha översatt hennes inlägg i SG häromveckan och han förstår säker mer än genomsnittsfaddern;
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Har några nya arbetskamrater som tycker att det verkar jättespännande, får försöka få ut dem till banan!

Jag har varit värdinna på Jägers och många som aldrig varit på galopp har tyckt det var jätteroligt! Tyvärr har vi varit dåliga på att fånga upp deras intresse. Man borde ha följt upp alla gäster med lite mer info och en inbjudan med fribiljetter till en tävlingsdag. Det är kostnadseffektiv marknadsföring.
:banana:

En sak som jag tänker på VARJE gång jag åker till Täby är att det finns ingen skylt vid motorvägen... Visst, men åker förbi banan när man kommer söderifrån, men ändå, en skylt och en pil? Eller får man inte ha det? Har minsann för mig att det brukar finnas skyltar till travbanor?

Visst finns det en skylt när du kommer söderifrån? Det brukade sitta en på planket runt traktortältet - har jag för mig? Men den kanske är borta nu. Men norrifrån har det nog aldrig varit något! Det är sånt man inte tänker på - bra observation! Får vi påpeka! :idea:

Ett ansikte utåt... Jag tänker ju såklart på Annika här i Sthlm, men hon måste väl tycka att det är ok först antar jag innan hon hängs ut som någon galopprofil. Men hon passar ju in i tiden, ung, söt glad och DUKTIG. Hon fick ju en del uppmärksamhet i media för ett tag sedan. Spinna vidare på det kanske?

Annika är perfekt! Hon är representativ på alla sätt och hon ställer säkert upp för hon är urusel på att säga "Nej!" (Tack och lov! Hon har hjälpt ett par gånger när det verkligen behövdes!! :love: )

Grattis till medaljen om du läser det här!!!:bow::bow:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Ang skylt, jo man ser ju banan, men jag tänker mer en vägskylt med pil eller så? Jag är inte säker men till travbanor har jag för mig att det sitter vanliga blå med vit text?:confused:

Känner att jag gärna skulle ställa upp om jag kan fixa något, samtidigt som jag är rädd för att krascha igen. Har haft för mycket ganska nyligen så jag bara gick omkring o grät. Känns bättre nu, men vill inte ta på mig för mycket...:crazy: Men jag SKA ragga ut lite nytt folk till banan. Känner dock inte att jag är rätt person att stå o förklara galoppen för en massa nybörjare. Jag är ju själv nybörjare:o .
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Ta inte på dig för mycket! Men Täby har olika aktiviteter, kolla in deras hemsida. Så kan du själv vara gäst och bara koppla av!:idea:

Från Täbys hemsida:
Ni som är nyfikna och vill veta mer om galoppen, är välkomna till en helkväll med med värdinna som guidar er runt på Täby med bl.a. stallvisning, spelinformation och god mat. Kontakta Täby Galopp för mer information Tel. 08-506 366 00.
:banana:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag har inte läst allt men de va nån som snackade om kändisar och jag fick en idè :idea: Kan man typ inte ta nån kändis till banan, typ Måns *Vad han nu heter i efternamn*:o då skulle man få dit tånnårs tjejer ( med föräldarar?) och GAMLA tanter (med sina män)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag har inte läst allt men de va nån som snackade om kändisar och jag fick en idè :idea: Kan man typ inte ta nån kändis till banan, typ Måns *Vad han nu heter i efternamn*:o då skulle man få dit tånnårs tjejer ( med föräldarar?) och GAMLA tanter (med sina män)

Stefan Jönsson som jobbar på Jägers sekretariat har en son som heter Måns men jag antar att det inte är han du menar :D

Men lösningen är att få kändisarna intresserade av galopp. Om man bara tar dit en kändis kostar det för det första och för det andra har vi ingen glädje av att det kommer folk bara för att titta på en kändis och sen struntar i hästarna.

Har kändisen däremot hästar kan man få det som supercoolt att ha galopphäst. Problemet är att få kändisen att ställa upp som marknadsföring när han eller hon har hästar för att koppla av från kändiseriet.:(

Hur ska vi få våra aktiva att bli kändisar?? Det är frågan:idea:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Hur ska vi få våra aktiva att bli kändisar?? Det är frågan

En bra fråga, vi har ju redan några :smirk: Det vi borde lyfta fram är hur fin galoppsporten är specielt i andra länder där den är så enormt stor.

Just de, kändiskostnader... :crazy: mmmmm de e svårt men vi har ju abba-benny!!! han om någon borde väll kunna hjälpa galoppen att dra till sig publik *tänker* vad kan han gör, tror ni? de vor ju coolt att äga en del i samma häst som abba-benny, eller hur?:cool:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Haha nej, inte den Måns :rofl:
Ja menar han som va me i idol och melodifestivalen med typ Carra Mia eller vad den nu hette:bump:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Haha, Darin kanske, då kommer iallafall ALLA småtjejer vara galopp-intresserade sen ;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Det finns en Måns som heter Zemmerlöw och kommer från Lund. Jag upptäckte att jag hade en tidning på hallgolvet (väldigt bra när det är slaskigt ute) med en bild där han pussar Sebastian (tror jag):o .

Nu gäller det bara att få Måns och Sebastian att förstå att det är roligare att pussa jockeylärlingar - typ våra söta Lisor och dom andra tjejerna.:d
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Just de, kändiskostnader... :crazy: mmmmm de e svårt men vi har ju abba-benny!!! han om någon borde väll kunna hjälpa galoppen att dra till sig publik *tänker* vad kan han gör, tror ni? de vor ju coolt att äga en del i samma häst som abba-benny, eller hur?:cool:

Jag är rädd för att Benny håller på med hästarna som en avkoppling från all publicitet, men man kan ju ha en häst som slår skiten ur hans.... Och han var med i TV förra torsdagen ;)

Hur cool är Abba-Benny nu för tiden? Själv bodde jag i USA värsta Abba-åren så jag var aldrig med när dom var som störst men jag antar att dom var ruskigt stora då. Men nu?? Klart att Mamma Mia har gett dom ny publicitet.

Det blev nytt rekord på spelet i går igen! Så folk börjar se ljuset! :banana::D
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Benny Andersson var go på TV när han sa att han hellre hadde en Derbyvinnare än en listetta i USA.

Va är det som får mig att tvivla på att Måns och Sebastian skulle sluta pussa på varandra och promota galoppen framför sig själva ?
Men det är klart, ställer Lisorna upp.... Då gäller det att följa upp intresset och bl.a. ge fribiljetter med säg 3 veckors giltighet, som Ostermanskan är inne på. Banorne verkar dock ofantligt snåla på det området fast alla är överens om att det gäller om att få publik.

Om inte hon hadde slutit rida, hadde Klampen haft ett profilämne i Natasha Saad. Hon är ett av dom hetaste namnen i dansk reggae/ dancehall för tiden.
Har vi någon, som är kändis i en annan sfär än vår egen ?
Ska vi tvinga Mimmi att ställa upp i Idol ? Rein och Ivan kan doa när hon sjungar "Stewball" och "Beetlebum" och alla vi andra ringar och röstar (om det är så det går för sig) :angel:
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Vilken Mimmi? Har vi någon som kan sjunga? Då ser vi till att hon kommer med och så röstar vi alla.

Jag såg naturligtvis inte Benny för jag har ingen TV men att säga att en Derbyvinnare är bättre än en listetta är perfekt:idea:

Det begriper vi - men kanske inte alla andra! Och sannolikheten att en vanlig Svensson ska få en Derbyvinnare är trots allt större än att han ska få en listetta! Det perfekta säljargumentet!:D

Kolla han MecCom som fick en Derbyvinnare så där bara. Lätt som en plätt;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag tror Creetown syftar på Hillevi Ljungquist, hon brukar uppträda på årets hästfester. Grym på att sjunga!:banana:
hmm Rein och Ivan? vilket par hahaha:D
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Haha kom på en sak... tycker att typ gustavo, manuel, luis o alla dom skulle kunna bilda ett pojkband :idea: fatta när dom blir kända hur mkt publicitet galoppen skulle få:rofl: ;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Jag hoppas att dom inte har åldersgränser på pojkband:eek: Och om dom inte har det kan Rein också va me':idea:

Ja, det är klart han menar den Mimmi! Varför inte? Hon har väl inget bättre för sig än att ställa upp i idol??;) ;)
 
Sv: Marknadsföring av galoppen

Det finns en Måns som heter Zemmerlöw och kommer från Lund.
Nu gäller det bara att få Måns och Sebastian att förstå att det är roligare att pussa jockeylärlingar - typ våra söta Lisor och dom andra tjejerna.

Zemmerlöw, tack :bow: :bow:

Jupp, och Lisorna att förstå det roliga i dem :bump:

Jag är rädd för att Benny håller på med hästarna som en avkoppling från all publicitet, men man kan ju ha en häst som slår skiten ur hans....

Ok, visste inte de... en häst som slår skiten ur hans kunda vara trevligt :smirk:

Hur cool är Abba-Benny nu för tiden?

Inte säker men alla vet ju vilka abba e å man borde kunna få me sig många kompisar till galoppen om man sa " Höru, ska du me till galoppen imorn? Min och abba-bennys häst ska springa, vi har en häst tillsammans" Eller d kanske bara e va jag tror...:angel:

Ska vi tvinga Mimmi att ställa upp i Idol ? Rein och Ivan kan doa när hon sjungar "Stewball" och "Beetlebum" och alla vi andra ringar och röstar (om det är så det går för sig)

Jaaa!!! eller alla tränare, de kan alla sjunga (?) Wilmer X-låten "Liten Jockey" :eek: vet tyvär inte hur bra publicitet de skulle ge för sporten :crazy: Men de måste ha en Lisa eller nån annan me sig in iklädd jockeykläder :rofl: :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp