Bukefalos 28 år!

Måste bara fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste bara fråga

Jane_Done skrev:
Men varför startade du tråden över huvudtaget? För att alla ska säga att du har rätt och Pelle är dum?

Du kan ju inte anklaga en moderator för att tillhöra ett innegång och att vara partisk för att du är sårad. Det är ju mycket smartare att anmäla inlägget så tar du och moderatorn en diskussion i pm-form.
Fast jag har aldrig fått pm från en moderator om ett inlägg. Och jag kanske är för lättsårad men jag har anmält en del inlägg.
 
Sv: Måste bara fråga

Hade ingen aning om att man kunde anmäla inlägg, men nu vet jag ju garanterat det.
 
Sv: Måste bara fråga

Angel_23 skrev:
För att visa att det finns folk som ibland blir besvikna på att folk vill göra sig roliga över andras inlägg...
Jag anklagar inte någon specifik för att vara inne i något gäng men ibland känns det så här, tyvärr allt för ofta. Vilket är trist för forumet har ju inte alltid haft denna jargong. Det har varit väldigt trevligt här och är det nu med stundtals...

Om du med innegäng menar såna som på något sätt uppfattat forumreglerna och vilken nivå som gäller så visst, det finns i såna fall ett innegäng.

Och om du syftar på just Pelle så har han ALLTID hållit på sådär.
 
Sv: Måste bara fråga

Det går i vågor, just nu tycker jag det är väldigt mycket tjafs om hur otrevligt Buke är och sådan dålig stämning sprider sig fort. Själv tycker jag det hjälper att komma ihåg två saker
* Det här är bara ett jävla internetforum
* If you don't like what is posted, post something you do like.
 
Sv: Måste bara fråga

Faktiskt inte jag heller, trots en del anmälande men moderatorerna skriver ju ibland att de kan ta diskussioner och motiveringar i pm-form.
 
Sv: Måste bara fråga

mandalaki skrev:
(Jag är inte moderator)

Det är inte tifo som med enskilda modereringar bestämmer nivån på Buke. Nivån har stöpts fram under flera år av Gunnar tillsammans med moderatorerna. Han för ett ständigt samtal med dem om vad som ska tillåtas/inte tillåtas.

Här är högt i tak för ganska tuffa tag. Under mina år som moderator uppfattade jag att det är så Gunnar vill ha det. Högt i tak alltså.

Och i det perspektivet hade Pelles inlägg till dig i biltråden knappt ens lämnat golvet. Från moderatorsynvinkel. Däremot tycker jag att det var tillräckligt löjligt för att du själv skulle kunna protestera mot det. Du kan säga "lägg av", du kan säga " jag vill inte ha dina löjliga kommentarer", du kan nonchalera det - men du kan inte kräva att moderator ska komma rusande så fort nån kliver nån en enda millimeter från artighetslinjen.

Har inte bett någon moderator att komma springandes men nu när jag läst ditt lite mer informerande inlägg kanske det är Gunnar man ska maila till...?
Är ju faktiskt inte så klokt alla gånger att hålla så högt i tak vad gäller diskussioner. Nu blev jag inte ledsen eller stött utan mer arg över det Pelle_P skrev, tyckte kommentaren var helt överflödig. Ansåg att jag hellre försvarar mig än ger mig när jag får en sådan kommentar. Bara för att hans humor är "sådan" så kan ju inte alla godta den. Han kunde ju ha struntat i att skriva något över huvud taget eftersom han bara ville göra sig lite lustig över det jag skrev. Finns väl ingen mening med ett sånt inlägg...men såklart alla tycker vi ju olika och självklart är ju det en enorm fördel för att ett forum ska leva vidare.
Men den här gången var det överflödigt skrivande...
 
Sv: Måste bara fråga

lingonben skrev:
Det går i vågor, just nu tycker jag det är väldigt mycket tjafs om hur otrevligt Buke är och sådan dålig stämning sprider sig fort. Själv tycker jag det hjälper att komma ihåg två saker
* Det här är bara ett jävla internetforum
* If you don't like what is posted, post something you do like.
Jag håller med dig.
Mycket handlar om att det behövs en stor portion humor och självdistans här inne.
Har man inte det så är det säkert väldigt otrevligt och har man det så kan man ha väldigt roligt:)
Ta inte allt så allvarligt.
 
Sv: Måste bara fråga

alazzi skrev:
Fast jag har aldrig fått pm från en moderator om ett inlägg. Och jag kanske är för lättsårad men jag har anmält en del inlägg.

Mmmm, jag har fått pm kom jag på när en tråd har raderats. Så jag mindes fel.
 
Sv: Måste bara fråga

kullerbytta skrev:
Jag håller med dig.
Mycket handlar om att det behövs en stor portion humor och självdistans här inne.
Har man inte det så är det säkert väldigt otrevligt och har man det så kan man ha väldigt roligt:)
Ta inte allt så allvarligt.

Jag skulle inte ta det på allvar om det inte vore för att det är så vareviga gång man skriver något här. Kan det verkligen bara vara slumpen som gör det eller vad?
 
Sv: Måste bara fråga

Precis... Tonen är rå men hjärtlig... Lite skämt måste man kunna klara...;)
 
Sv: Måste bara fråga

Logga ut??? Förstår ingeting, hur gör man då? :angel: ;)
 
Sv: Måste bara fråga

Det där är inte sant - jo om man är en fejk.
Men nog fan kan hjärtan brista även här.
DET ÄR MÄNNISKOR BAKOM NICKEN - glöm aldrig det
 
Sv: Måste bara fråga

Luff skrev:
Det där är inte sant - jo om man är en fejk.
Men nog fan kan hjärtan brista även här.
DET ÄR MÄNNISKOR BAKOM NICKEN - glöm aldrig det

Kunde faktiskt inte skrivit det bättre själv.
 
Sv: Måste bara fråga

Luff skrev:
Det där är inte sant - jo om man är en fejk.
Men nog fan kan hjärtan brista även här.
DET ÄR MÄNNISKOR BAKOM NICKEN - glöm aldrig det

Ledsen att du tog illa upp. Vill inte strö salt i såren.

Tycker ändå att det är lugnare nu här än vad det har varit på länge. Tycker att moderatorerna rensar på ett bra sätt.

Heder åt dem som orkar ägna tid till att moderera på Buke:bow:
 
Sv: Måste bara fråga

alazzi skrev:
Ledsen att du tog illa upp. Vill inte strö salt i såren.

Tycker ändå att det är lugnare nu här än vad det har varit på länge. Tycker att moderatorerna rensar på ett bra sätt.

Heder åt dem som orkar ägna tid till att moderera på Buke:bow:

Javisst gör de ett bra jobb. Gunnar kanske tillåter en för hög ribba här inne? För det blir faktiskt lite väl rått och lite för mycket spydigheter och överflödiga/sårande kommentarer ibland...
 
Sv: Måste bara fråga

Jag vill bara få framföra att jag anser Tifo vara en mycket god moderator, som balanserar väl mellan skolfröken och medbukefalist.

:bow:
 
Sv: Måste bara fråga

Jag tycker det är bra med högt i tak. Man måste ju få diskutera! Att gränsen går vid personliga påhopp eller "riktat mobbande" borde vara helt rimligt. Sen att det blir lite trams, att det finns en handfull som alltid tror sig veta bäst är sådant jag tycker man gott kan ha överseende med. Människor är olika. Och precis som i verkliga livet får man ha lite självdistans och välja lite på vilket öra man lyssnar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 794
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 161
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 770
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp