Bukefalos 28 år!

Måste bara fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste bara fråga

Jane_Done skrev:
Men då kan du väl pm:a Gunnar och anmäla dig frivillig till moderatorskapet :idea:

Jo, forumet skulle verkligen utvecklas av lite censur (IRONI)
:(
 
Sv: Måste bara fråga

lingonben skrev:
Det går i vågor, just nu tycker jag det är väldigt mycket tjafs om hur otrevligt Buke är och sådan dålig stämning sprider sig fort. Själv tycker jag det hjälper att komma ihåg två saker
* Det här är bara ett jävla internetforum
* If you don't like what is posted, post something you do like.

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Måste bara fråga

moiran skrev:
Jag tycker det är bra med högt i tak. Man måste ju få diskutera! Att gränsen går vid personliga påhopp eller "riktat mobbande" borde vara helt rimligt. Sen att det blir lite trams, att det finns en handfull som alltid tror sig veta bäst är sådant jag tycker man gott kan ha överseende med. Människor är olika. Och precis som i verkliga livet får man ha lite självdistans och välja lite på vilket öra man lyssnar.


Medhåll.
Högt i tag garanterar en debatt och livlighet - med snäva gränser blir allting platt!

Som någon uttryckte det: "Jag håller inte med dig, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att ha dina åsikter..."
 
Sv: Måste bara fråga

Trassla skrev:
Jag vill bara få framföra att jag anser Tifo vara en mycket god moderator, som balanserar väl mellan skolfröken och medbukefalist.

:bow:
:bow: :bow: :bow:

Tifo har en mycket bra balans!
 
Sv: Måste bara fråga

Kimz0r skrev:

Tack!

Länge sedan jag gick i skolan...
Konstigt att uttalandet fastnade, helst med tanke på att man hade så mycket annat viktigt för sig i den åldern... :angel: :)
 
Sv: Måste bara fråga

Angel_23 skrev:
Bukefolket...finns inte ord för hur otrevliga ni är...

Det tycker jag är ett otrevligare inlägg eftersom du i denna säger att alla här är otrevliga och likadana. Minst lika ojust som det Pelle skrev till dig. Pelles kommentar var ju ett skämt (om än plumpt) det är ju knappast detta?
 
Sv: Måste bara fråga

Angel_23 skrev:
varför vissa här alltid måste vara så otrevliga?

Känns ibland som vissa bara är ute efter att göra folk besvikna och även ibland sårade. Varför är en del så fruktansvärt ute efter att få igång en helt meningslös diskussion bara för att diskutera om ingenting utan bara för att?

Lite less man blir....Trist att det ska vara så men det är tyvärr bara här det verkligen är så. Synd, för det är ett väldigt bra forum annars.

Är medlem på en hel del forum till och där är värmen och den trevliga atmosfären det som gör att man vill vara där och fortsätta skriva. Här blir man nästan fundersam till om man verkligen ska fortsätta skriva...

Bara en tanke...vet fler som varit här som jag tipsat hit men som sedan efter någon månad lagt av för en del är så otrevliga...

En del verkar nästan "äga" Buke...
Lilla vän,det är väl ingen som tvingar dig att skriva på Buke om du tycket det är så otrevligt.
Personligen tycker jag att Buke representerar samhället vad det gäller människor,en del väldigt snarstukna,och börjar gråta,om de inte får medhåll,oavsett korkade inlägg,andra skrattar,och bjuder på sig själva,en del skiter i inlägg som inte intresserar dem.
Valet är altid ditt eget.
 
Sv: Måste bara fråga

Tar man illa vid sig av vad någon skriver, så kan man ju förutom att raportera inlägget till moderator, underrätta den användaren via PM att man togg illa upp över inlägget också....

Ingen kan ju veta vad andra tar illa upp av. Det måste man ju själv tala om.
 
Sv: Måste bara fråga

Angel_23 skrev:
Synd, för det är ett väldigt bra forum annars....
Berätta då också gärna vad som är bra!
Det kan ju alltid vara kul att läsa för Moderatorer och Faderator.

F.ö. så tycker även jag att Tifo är en toppen-Moderator.
Det bästa som tifo gör är de små korta kommentarerna om varför trådarna låses eller tas bort.
De håller på ett effektivt sätt nere adrenalin-nivån.

P.S. Gunnar äger Bukefalos.
 
Sv: Måste bara fråga

Gnist skrev:
Tar man illa vid sig av vad någon skriver, så kan man ju förutom att raportera inlägget till moderator, underrätta den användaren via PM att man togg illa upp över inlägget också....

Ingen kan ju veta vad andra tar illa upp av. Det måste man ju själv tala om.

Instämmer ;)
 
Sv: Måste bara fråga

*knapplån*

Jag har precis suttit och läst igenom tråden, eftersom jag är ganska ny på Buke så har ju även jag reagerat på div "gäng" men det är inget jag hänger upp mig på utan hellre försöker hänga med på, vill "dom" att jag ska vara med så får jag annars är det bara att skita i.
Jag har ett underbart personligt nätverk med kompisar irlf så jag tar det för vad det är. Sedan tycker jag att det är kul att driva lite längre ibland och det är det ju många som gör. Så länge man kan stå för vad man skriver/säger så tycker jag att det mesta är ok.

Jag tycker att man faktiskt får förvänta sig både det ena o andra när man sitter vid ett internetforum, så länge det inte är rena påhopp så tycker jag faktiskt att man kan få skriva nästan allt.
Vi har olika sorters humor och det måste man ta i beaktande när man sitter och "läser" vad någon annan skrivit. Vi har olika sätt att tolka inlägg utifrån vår egen erfarenhet.
Visst har även jag blivit "sårad" för att någon har misstolkat vad jag skrivit men vaddå ? Det är bara att antingen prova att skriva det på nytt eller lägga ner.
Man kan faktiskt skriva att man blev sårad eller att ngn missförstod - smilies är utmärkta att använda när man vill visa vad/hur man känner.

Ta det för vad det är och passar det inte så logga ut och hitta ngt nytt;)

Fram för mer humor:angel: :rofl: :idea: :o :cool: och intensiva diskussioner:banana: :smirk: :eek:
 
Sv: Måste bara fråga

Pelle_P skrev:
Lilla vän,det är väl ingen som tvingar dig att skriva på Buke om du tycket det är så otrevligt.
Personligen tycker jag att Buke representerar samhället vad det gäller människor,en del väldigt snarstukna,och börjar gråta,om de inte får medhåll,oavsett korkade inlägg,andra skrattar,och bjuder på sig själva,en del skiter i inlägg som inte intresserar dem.
Valet är altid ditt eget.

Kalla mig inte Lilla vän för jag är inte din Lilla vän, anser mig inte liten heller :angel:
Tycker inte det är fel att man får säga vad man tycker osv men att driva med folk på deras bekostnad anser jag är onödigt. Tex vad ville du uppnå med ditt sk. svar i biltråden? Ville du bara att jag skulle reagera som jag gjorde? Alltså ta åt mig? Tyckte det du skrev var spydigt. Saken är ju den att jag frågade inte bara för att fråga utan för att ev kunna hjälpa till och får man då ett sånt där "svar" eller motfråga, kalla det vad man vill, så blir man lätt irriterad och smått ledsen för att en del, i detta fall du, bara MÅSTE skriva något drygt..
Tyckte det var onödigt och det står jag fast vid. Hade du bara skrivit varför undrar du allt det där hade jag knappt reagerat och såklart svarat men det sista kunde du lämnat i dina tankar...det var drygt.
 
Sv: Måste bara fråga

indian-charlie skrev:
*knapplån*

Jag har precis suttit och läst igenom tråden, eftersom jag är ganska ny på Buke så har ju även jag reagerat på div "gäng" men det är inget jag hänger upp mig på utan hellre försöker hänga med på, vill "dom" att jag ska vara med så får jag annars är det bara att skita i.
Jag har ett underbart personligt nätverk med kompisar irlf så jag tar det för vad det är. Sedan tycker jag att det är kul att driva lite längre ibland och det är det ju många som gör. Så länge man kan stå för vad man skriver/säger så tycker jag att det mesta är ok.

Jag tycker att man faktiskt får förvänta sig både det ena o andra när man sitter vid ett internetforum, så länge det inte är rena påhopp så tycker jag faktiskt att man kan få skriva nästan allt.
Vi har olika sorters humor och det måste man ta i beaktande när man sitter och "läser" vad någon annan skrivit. Vi har olika sätt att tolka inlägg utifrån vår egen erfarenhet.
Visst har även jag blivit "sårad" för att någon har misstolkat vad jag skrivit men vaddå ? Det är bara att antingen prova att skriva det på nytt eller lägga ner.
Man kan faktiskt skriva att man blev sårad eller att ngn missförstod - smilies är utmärkta att använda när man vill visa vad/hur man känner.

Ta det för vad det är och passar det inte så logga ut och hitta ngt nytt;)

Fram för mer humor:angel: :rofl: :idea: :o :cool: och intensiva diskussioner:banana: :smirk: :eek:

"Jag tycker att man faktiskt får förvänta sig både det ena o andra när man sitter vid ett internetforum, så länge det inte är rena påhopp så tycker jag faktiskt att man kan få skriva nästan allt."

Okay...det skumma är att det är bara på detta forum man får skriva vad som helst och göra mer eller mindre påhopp....
 
Sv: Måste bara fråga

Gnist skrev:
Och hur trevligt är det uttalandet då?

Lika trevligt som lite av det jag fått...

Det är ju tyvärr alltid samma personer som är dryga och otrevliga.
Det verkar ibland som de är här bara för att göra det jobbigt för andra.

Jaja, jag har sovit och lämnade det där igår här vid datorn och tänker inte bli lika irriterad som igår...så nu låter jag det vara såpass att jag läser och svarar men tänker inte ta åt mig längre. Ingen verkar ju mena något med flit...eller allvar...skumt men sant, en del "är ju bara såna" som jag har fått höra...
 
Sv: Måste bara fråga

Är det något fel att komma med synpunkter och försöka förbättra något då? Har du aldrig försökt förbättra något? Så fort man har en synpunkt eller inte är helt nöjd, ska man springa iväg med svansen mellan benen? Du skriver att buke representerar samhället men det faktum att samhället ser ut på ett visst sätt gör det inte automatiskt till ett bra samhälle. Tycker du då inte att man ska förbättra saker i samhället utan acceptera allt som det är då eller, bara för att det är så samhället ser ut?

Du skriver att valet är ens eget...Rent hypotetiskt, om man nu blir illa behandlad, här eller någonannanstans, är valet då alltid ens eget? Ska man iinte då stå upp för sina rättigheter och bara dra?

Helt märkligt inlägg du kom med.
 
Sv: Måste bara fråga

Gnist skrev:
Tar man illa vid sig av vad någon skriver, så kan man ju förutom att raportera inlägget till moderator, underrätta den användaren via PM att man togg illa upp över inlägget också....

Ingen kan ju veta vad andra tar illa upp av. Det måste man ju själv tala om.

varför kan man inte bara tänka sig för liiiite innan man skriver?
Är ju (som någon tidigare sagt) trots allt levande människor bakom nicken med olika smärttrösklar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 794
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 161
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 770
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp