Bukefalos 28 år!

Måste bara fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste bara fråga

och hur bryter man sej in i den dåååååå .... :smirk:
ser fram mot nästa debatt...
 
Sv: Måste bara fråga

Alla kan väl bli exkluderade, det är inget värdsligt problem, ibland så är man utanför per automatik, det finns ju masssor av saker man INTE VILL diskutera - men att bli anklagad för saker som inte är med sanningen överenstämmande - det är lika illa här på Buke som IRL.

Som att bli tagen av väktaren i affären - oskyldig.

Problemet är tycker jag att många inte läser vad som står - dom hittar på egna tolkningar . Likväl som en del spydigheter tolkas på ett sätt som skrivaren inte tänkte sig.
Kontentan blir
Skriv som du själv känner - men räkna med att någon läser helt uppåt väggarna.
Läs som du vill - men räkna med att det du läser kanske inte är vad författaren menade


Sen så finns det massor av bra "fölk" här på Buke - majoriteten är super - även gnällspikarna, cynikerna och skämtarna som trampar på tår....
men dom som aldrig släpper - utan tar upp gammal skit i inlägg efter inlägg, i tråd efter tråd - fega skruttar som kodar - nämner vissa ord tex i sina inlägg - så vissa ska känna sig träffade - dom ja dom får man väl gråta en skvätt över o skita högaktningsfullt i sen.
Ignonerarknappen är ju en funktion
//den icke exluderade eller exkluderande Luff
 
Sv: Måste bara fråga

Pelle_P skrev:
Ärlighet och rakhet har alltid varit min ledstjärna,samt att få saker är så alvarliga att man inte kan skämta om dem..

Men även du har kanske fått en alldeles normal uppfostran? I den ingår i regel att man inte skämtar om allt i alla lägen. Ärlighet och rakhet används ibland som försvar för ren klumpighet, det är precis det du gör nu.

Du gör dig lustig på andras bekostnad, det är märkligt att du inte förstår det.

Mellan det du kallar "depressioner och självömkan" och överskattning av sin egen förträfflighet finns trots allt den stora gråzon där de flesta av oss hamnar.
 
Sv: Måste bara fråga

Pelle_P skrev:
Det ligger mycket i det du skriver,antagligen mer än vad du normalt reflekterat över.
Anledningen till att jag mår bra,och inte behöver" egen psykolog"knapra verklighetsflyende piller,är nog det att jag vågar vara mig själv.
Jag har aldrig försökt utplåna mig själv för att vara andra till lags vad det gäller uppförande eller utseende,fundertat på plastikoperationer, blekning av tänder,eller försökt dölja mig i mängden,för att få stöd.
Ärlighet och rakhet har alltid varit min ledstjärna,samt att få saker är så alvarliga att man inte kan skämta om dem..
Antagligen är det därför jag inte drabbats av vår tids gissel,deppressioner,självömkan och känslan att man inte duger något till.
:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Måste bara fråga

Det har jag också ofta undrat. Och konstaterat att hade klimatet varit så när jag en gång i tiden började skriva på stallet.com (som Buke hette från början), då hade jag nog också skippat det efter ngn månad.

Gissar att vissa människor helt enkelt mår bra av att trycka ner andra. Precis som irl. Kan inte komma på ngn annan anledning?! :confused:
Kanske är det dåligt självförtroende som är anledningen till deras beteende? Eller att de själva egentligen är avundsjuka på de som de trycker ner? Och då tar ut det i form av elakheter?

Personligen så tycker jag det är rätt kul att skriva och läsa här på Buke. Men på den tiden innan så många elakingar krypit fram under sina stenar, då var det enormt mkt roligare!
 
Sv: Måste bara fråga

tifo skrev:
Du har helt rätt, man äger inte en tråd. Notera att jag skrev "till exempel Angel_23" och inte "trådskaparen", för i ärlighetens namn tror jag inte att Snuffsans och Louises gnabb brustit i respekt mot buke. Jag tror inte heller att Ängeln blivit förolämpad av det.
Men ändå så valde du att formulera dig just så, "av respekt för till exempel Angel23". Vilket ju gör "gnabbet" till ett problem för just, Angel23, i sin roll som trådskapare, det här exemplet då.
 
Sv: Måste bara fråga

Är du på riktigt? Hur smart är du egentligen?! Jag börjar bli rädd för dig.
 
Sv: Måste bara fråga

Finns det verkligen folk som tar dig på allvar? :confused:
Pelle_P Bukes största skämt....:angel:

/Carina :eek:
 
Sv: Måste bara fråga

*KL*

Det är pga av sådana här små elakheter och spydigheter jag själv har tröttnat.
Personligen tänker jag ta en Buke-paus ett tag.
Visst väljer man själv vad man vill läsa men när många trådar innehåller små spydigheter och elaka skämt börjar det bli tröttsamt.
Jag började skriva redan på stallettiden, har kommit och gått under åren eftersom jag inte alltid har haft dator och uppkoppling överdrivet nära till hands. men nu känner jag att jag definitivt ska dra ner på Bukesurfandet och mitt intresse. Det börjar bli lite tråkigt och trist.

Jag säger inte att jag är något oskyldigt lamm - knappast.
Men jag anser mig ha en ganska hög toleransnivå men när bedrägligt beteende (ja, jag har anmält tråden till moderator) uppmuntras och det mest känns som att folk är ute efter att sticka kniven i en så fort man hävdar sin åsikt på detta forum, blir det tröttsamt.

Bukepaus var det ju! *går och stänger dörren för nu*
 
Sv: Måste bara fråga

Själv brukar jag leka gås när folk slänger ur sig alltför idiotiska saker, såvida jag inte är på konfrontationhumör förståss. Men det bästa brukar vara att låta det rinna av en bara....:D

/Carina :eek:
 
Sv: Måste bara fråga

Jag upplever det också så att tonen inte är trevlig på buke längre pga. syrliga inlägg och div. puckade kommentarer och användare som skämtar om allt i alla lägen. Vissa har nog haft en taskig barndom kan jag misstänka. Det finns en hel del skönt folk på buke men dom börjar bli i minoritet tyvärr så jag har börjat tröttna på buke.

Ang. Pelle Perfekt så går det inte att ta honom på allvar. Vissa människor har ingen självdistans och ju plumpare dom uttalar sig, ju bättre tycker dom att dom är.
 
Sv: Måste bara fråga

Lenita skrev:
Finns det verkligen folk som tar dig på allvar? :confused:
Pelle_P Bukes största skämt....:angel:

/Carina :eek:

Bara för att Angel_23 har tagit upp ett inlägg av Pelle_P som exempel så ger det väl inte rätt till en allmän avrättning av honom?

Det du skrev är enligt mig rätt så lågt och även ett ganska rått inlägg.
 
Sv: Måste bara fråga

Ride on skrev:
Jag upplever det också så att tonen inte är trevlig på buke längre pga. syrliga inlägg och div. puckade kommentarer och användare som skämtar om allt i alla lägen. Vissa har nog haft en taskig barndom kan jag misstänka. Det finns en hel del skönt folk på buke men dom börjar bli i minoritet tyvärr så jag har börjat tröttna på buke.

Ang. Pelle Perfekt så går det inte att ta honom på allvar. Vissa människor har ingen självdistans och ju plumpare dom uttalar sig, ju bättre tycker dom att dom är.

Men att bara pela ut Pelle_P tycker jag är rätt plumpt, för inte är det bara han som är elak!

Jag kan själv vara elak ibland och jag står för det :D
 
Sv: Måste bara fråga

Vem är Pelle Perfekt??

Jag känner bara till PelleP, om det är honom du menar så tycker jag inte du framställder dig själv i någon bra dager med att ge "öknamn" på någon annan.
 
Sv: Måste bara fråga

Angel_23 skrev:
Den sortens humor? Så jag kan skämta hit och dit på folks bekostnad bara för att jag har sådan humor? Även om jag sårar folk?
Då vettetusan om du ska vara moderator som inte anser att det han skrev var att trampa lite för långt...
Men som sagt...det är min åsikt...
Jag tänker inte anmäla det för det är som sagt meningslöst, du har redan klargjort med detta inlägg att du skiter i det han skrev, för DU skulle inte höja på ögonbrynen för det...du är för partisk.

Nej det var inte vad Tifo skrev, däremot har vi olika toleransnivåer beroende på sinnesstämning osv. Själv är jag en relativt okänslig person, vilket gör att just jag kanske inte tolkar ett inlägg som ett påhopp medan nästa faktiskt gör det. Här är det läge för att skicka en synpunkt på inlägget, då handlar det inte om min uppfattning längre utan omgivningens vilket är den man tar hänsyn till vid modereringen.

Sen vill jag ge en liten brasklapp, och den är nu inte riktad till dig enbart utan faktiskt till alla som resonerar på samma sätt. Ribban för forumet finns redan, här har vi reglerna som skall följas. Men samtidigt är även användarnas hjälp otroligt värdefull för alla moderatorer inklusive faderatorn, för man hinner inte alltid plöja alla trådar och vissa kan skena iväg otroligt fort vilket kräver extra uppmärksamhet. För att få ett trevligt forum, med ett trevligt tonfall behövs faktiskt ni användare. Och nu pratar jag inte bara om era ögon, utan även det som du själv tog upp. Vi är ju olika som människor, det som en tar illa vid sig för gör inte nästa osv.

Absolut skall ni rapportera sådant som uppfattas som otrevligt, det är även på det sättet man kan uppmärksamma användare som skriver inlägg av otrevlig natur upprepade gånger.
 
Sv: Måste bara fråga

Angel_23 skrev:
varför kan man inte bara tänka sig för liiiite innan man skriver?
Är ju (som någon tidigare sagt) trots allt levande människor bakom nicken med olika smärttrösklar...

Det här är ett problem som absolut inte kan lösas, orsaken är att vissa människor skriver som dom pratar och andra skriver skriv- svenska och pratar prat-svenska. Dessa två skiljer sig markant, skriver man som man pratar innebär det att man inte skriver med nyans. Dvs om du hade pratat med personen, hade du säkert inte tagit lika illa vid dig. I skrift ser det ofta värre ut än vad det kanske i själva verket är, och detta kan bli svårt att ändra på.

Skulle väl kanske vara så att alla fick gå kurs i hur man skriver först, Gunnar får bli lärare.:idea:
 
Sv: Måste bara fråga

ainasoja skrev:
Men att bara pela ut Pelle_P tycker jag är rätt plumpt, för inte är det bara han som är elak!

Jag kan själv vara elak ibland och jag står för det :D
Jag tog upp honom som ett exempel, det finns en hel drös andra också som man inte kan ta på allvar. Nu tål jag ju en hel del själv men det finns folk som faktiskt blir rejält ledsna över div. "skämt och hurtiga kommentarer" i vissa trådar. Att då skoja om något som är av allvarlig natur tyder på bristande självkännedom. I stället för att göra inlägg i såna trådar för skrivandets egen skull kan man låta bli.
 
Sv: Måste bara fråga

Ride on skrev:
Nu tål jag ju en hel del själv men det finns folk som faktiskt blir rejält ledsna över div. "skämt och hurtiga kommentarer" i vissa trådar. Att då skoja om något som är av allvarlig natur tyder på bristande självkännedom. I stället för att göra inlägg i såna trådar för skrivandets egen skull kan man låta bli.

Håller med dig till 100 %!
 
Sv: Måste bara fråga

Har du träffat Pelle någon gång??? Det har jag, och vad jag lärde om honom då så borde han inte bry sig nämnvärt om mitt inlägg...:angel:
Plus att jag får säga som en del andra att det tydligen är svårt för folk att begripa när man är ironisk......:crazy: :angel:
Jag gillar faktiskt Pelle och hans vackra blå ögon, så du kan ta och dämpa dig ett par hekto.... ;)

/Carina :eek:
 
Sv: Måste bara fråga

I verkligeten kan jag skämta om i stort sett allt. Men jag har lärt mig att här på buke finns det alltid folk som inte kan tyda skämtet i det man skriver alla gånger och då brukar jag hålla mig ifrån den tråd det gäller....:angel:

/Carina :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 710
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 672
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp