Bukefalos 28 år!

Måste bara fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste bara fråga

..av respekt för till exempel Angel_23 tas den debatten i en egen tråd (alternativt pm).
Ja, rätta mig nu gärna om jag har fel, men är det inte så, att även om man har startat en tråd, så "äger" man inte den tråden, liksom? Det skulle ju då innebära att man inte kan anse trådskaparen vara förolämpad av att några börjar "tramsa" i tråden? Så den svammliga diskussionen bör tas i en egen tråd, snarare av respekt för Bukefalos?

Men jag vet egentligen inte, jag är "ganska ny på Buke". Det är väldigt många som är väldigt nya. Och det kanske är därför som det uppstår "problem" också ibland.
 
Sv: Måste bara fråga

Det är inte så krångligt. På alla forum på hela nätet gäller i större eller mindre omfattning att varje tråd ska hålla sig till ämnet.
 
Sv: Måste bara fråga

Det är ju en sak att en tråd vinklas iväg en del och man spånar vidare inom ämnets ramar. Det kan vara väldigt intressant. Men det var ju inte detta.
 
Sv: Måste bara fråga

Eivor skrev:
Ja, rätta mig nu gärna om jag har fel, men är det inte så, att även om man har startat en tråd, så "äger" man inte den tråden, liksom? Det skulle ju då innebära att man inte kan anse trådskaparen vara förolämpad av att några börjar "tramsa" i tråden? Så den svammliga diskussionen bör tas i en egen tråd, snarare av respekt för Bukefalos?
Du har helt rätt, man äger inte en tråd. Notera att jag skrev "till exempel Angel_23" och inte "trådskaparen", för i ärlighetens namn tror jag inte att Snuffsans och Louises gnabb brustit i respekt mot buke. Jag tror inte heller att Ängeln blivit förolämpad av det.
 
Sv: Måste bara fråga

*lånar knapp*

Efter att ha läst igenom tråden så känner jag att jag bara "måste" säga några saker.. (någon som är överraskad?)

För det första - jag kan inte fatta hur någon kan tycka att det är speciellt otrevlig stämning här på buke.
Jag tycker att det här är ett av de forum jag varit på där det är trevligast och.. ja, hittar inte riktigt ord.. typ.. rumsrenast?

Att vissa människor iblan är spydiga, raljerande osv är tyvärr något som vi aldrig kan komma ifrån.
Speciellt som gränsen för vad man uppfattar som elakt tydligen är VÄLDIGT olika för olika personer.
Så har det alltid varit och kommer alltid att förbli - jag säger inte att detta gör det OK att bete sig illa, utan snarare att man själv måste lära sig att borse från sådana kommentarer för sin egen skull.

Och speciellt här på internet så.. tja, läs vad som står och ta åt dig om du vill - typ...

Jag har ibland fått svar som jag gått igång på alla cylindrar på - jag har varit skitförbannad ibland (väldigt sällan dock).
Men det är lixom bara att skaka av sig - endera så får man ge svar på tal eller så får man borse från det (om det inte är väldigt grovt då kan man ju så klart rapportera till moderator..).



Sen vill jag kommentera det här med "innegäng".
Jag fattar bara inte!
Jag har hållit till här på buke ganska länge, och jag har lixom inte fattat vilka de här "gängen" skulle bestå av.
Jag har under "alla mina år" här inte kunna lista ut vilka det är som då är med i detta "gäng" och vilka som inte är det.

Vad betyder det här med gäng? Vad innebär det att vara med i gänget, och vad innebär det att inte vara med?
Är JAG med? Eller är jag totalt ute??
Jag fattar inte??
 
Sv: Måste bara fråga

Men det är klart att det finns gäng. Kompisgäng. På det sättet skiljer sig nätet inte från IRL, är man med i ett sammanhang ett tag får man kompisar, vissa som betyder mer för en än andra. Vissa vars "i dag ska jag till tandläkaren"-trådar säger en mer än andras, just för att man KÄNNER personen ifråga.

Men därifrån till att känna sig medvetet utesluten av såna gäng är steget långt. Jag blir förvånad när folk på allvar tror att några andra medvetet försöker tiga ihjäl just dem.

Den stora skillnaden mellan Internet-umgänge och real life är ju kravlösheten. Du kan välja att prata med precis vem du vill, du lägger dig i en diskussion när du vill, du avslutar den när du vill. Du behöver inte ens vara artig och säga "nu måste jag gå".

Jag har många kompisar här, jag får mycket svar, men det gör inte att jag sitter och tänker "ojdå, användare x har jag inte svarat på länge nu måste jag göra det." Det är inte min skyldighet. Den som tittar snett på mig för att den tycker att jag är populär och inne kan ju titta på min inläggsstatistik. Jag har över 15 000 inlägg, det är alltså inte så konstigt att jag hunnit lära känna folk här, jag har varit med LÄNGE. Det verkar finnas en del som tror att man får kompisar gratis, men det får man inte. Det handlar bara om att lägga TID här, vara med länge, skriva mycket.
 
Sv: Måste bara fråga

Ja.. att folk lär känna varandra när man varit med ett tag är ju varken konstigt eller dåligt - men att gå så långt att man upplever DET som att det finns "innegäng" och att vissa är "exkluderade" - ja, jag fattar bara inte.

Och det är ju också klart att man känner igen vissa användare mer än andra - just för att de har varit med länge, skriver mycket och kanske har en speciell avatar.
 
Sv: Måste bara fråga

Zeli skrev:
För det första - jag kan inte fatta hur någon kan tycka att det är speciellt otrevlig stämning här på buke.
Jag tycker att det här är ett av de forum jag varit på där det är trevligast och.. ja, hittar inte riktigt ord.. typ.. rumsrenast?

Nej, det jag tycker är otrevligast är att det är så väldigt mycket beklagande om hur otrevliga alla är. Massor av människor är Kränkta och Ignorerade till höger och vänster.

Zeli skrev:
Sen vill jag kommentera det här med "innegäng".
Jag fattar bara inte!
Jag har hållit till här på buke ganska länge, och jag har lixom inte fattat vilka de här "gängen" skulle bestå av.
Jag har under "alla mina år" här inte kunna lista ut vilka det är som då är med i detta "gäng" och vilka som inte är det.

Vad betyder det här med gäng? Vad innebär det att vara med i gänget, och vad innebär det att inte vara med?
Är JAG med? Eller är jag totalt ute??
Jag fattar inte??

Åh, vad jag håller med dig. Jag har följt Buke *länge* och detta innegängstjatande poppar jämt upp. TIll skillnad från "innegänget", det har jag aldrig sett. :smirk: Ett tag var det så illa att man inte kunde komma med någon sidospårskommentar eller skämta med en annan användare man kände utan att anti-innegängsdrevet satte igång. Folk lär känna varandra efter en tid här, så kommer det alltid att vara. Men det ligger ingen konspiration för att stöta ut andra användare bakom det.
 
Sv: Måste bara fråga

Nej precis, det är det med exkluderade som jag inte heller förstår. Buke är ju ett hav av människor, jag förstår inte varför man tror att _just jag_ skulle vara drabbad av utfrysning. Man kan tro det i ett fikarum på jobbet om alla tystnar när man kommer in, om de aldrig svarar på vad man säger osv. Men det går inte att överföra det till nätet, inte när det handlar om så STORA ställen som buke.
 
Sv: Måste bara fråga

tifo skrev:
Hur ska jag kunna veta att du blir sårad av det om du inte skriver det rakt ut, anmäler det eller pm-ar mig? Jag är inte synsk. Jag säger att det är Pelle_P har sådan humor, jag säger inte att jag tycker det är roligt. I stället startar du en tråd om att det är taskig stämning på buke för att Pelle gjort sig lustig på din bekostnad? Oavsett vad, så gör det mig inte partisk.

Lågvatten från moderatorn. ... :devil:
det är väl ändå under din nivå :o ska vara det iallafall...
 
Sv: Måste bara fråga

Lambi skrev:
Men du hetsar väl sällan upp dig? Har sällan mött ngn som orkar vara så tolerant så länge och komma vidare i trådar man har trott har varit omöjliga. :)

hrm men Inte_ungs gamla nick.. tolerant .. jaja.. :o

Varför ta något här på allvar? :idea:
 
Sv: Måste bara fråga

Zeli skrev:
Sen vill jag kommentera det här med "innegäng".
Jag fattar bara inte!
Jag har hållit till här på buke ganska länge, och jag har lixom inte fattat vilka de här "gängen" skulle bestå av.
Jag har under "alla mina år" här inte kunna lista ut vilka det är som då är med i detta "gäng" och vilka som inte är det.

Vad betyder det här med gäng? Vad innebär det att vara med i gänget, och vad innebär det att inte vara med?
Är JAG med? Eller är jag totalt ute??
Jag fattar inte??
Jodå, nog finns det innegäng allt, ett av dom har dessutom ett alldeles eget forum som dom hålls på och som bara består av just det innegänget från Buke.:cool:
 
Sv: Måste bara fråga

mandalaki skrev:
Där gör du det väldigt lätt för dig. Visserligen tycker jag inte att ditt inlägg i biltråden var nåt att bli upprörd över. Men du visar ofta stora brister på social kompetens och skämtar med folk där skämt inte passar. Själv älskar du dina "lustiga kommentarer" men du har väldigt dålig känsla för när de faktiskt inte passar.

Så i stället för att läxa upp Angel23 i mästrande ordalag tycker jag att du ska fundera lite på hur du själv uppför dig.
Det ligger mycket i det du skriver,antagligen mer än vad du normalt reflekterat över.
Anledningen till att jag mår bra,och inte behöver" egen psykolog"knapra verklighetsflyende piller,är nog det att jag vågar vara mig själv.
Jag har aldrig försökt utplåna mig själv för att vara andra till lags vad det gäller uppförande eller utseende,fundertat på plastikoperationer, blekning av tänder,eller försökt dölja mig i mängden,för att få stöd.
Ärlighet och rakhet har alltid varit min ledstjärna,samt att få saker är så alvarliga att man inte kan skämta om dem..
Antagligen är det därför jag inte drabbats av vår tids gissel,deppressioner,självömkan och känslan att man inte duger något till.
 
Sv: Måste bara fråga

Man får väl ta ett internetforum för vad det är. De flesta kommentarer till inlägg är just kommentarer till inlägg, inte till människan bakom nicket som har skrivit inlägget. Så ser jag det i alla fall. Jag bryr mig inte så mycket om *vem* som har skrivit utan mera *vad* det står.
Håller man det på det planet så finns det ingen anledning att ta åt sig :cool:
 
Sv: Måste bara fråga

frolic skrev:
Lågvatten från moderatorn. ... :devil:
det är väl ändå under din nivå :o ska vara det iallafall...

:confused:
Tifo är en bra moderator och utöver det faktum att hon är just moderator, så är hon även en vanlig användare som du och jag :cool:
 
Sv: Måste bara fråga

Zeli skrev:
Och det är ju också klart att man känner igen vissa användare mer än andra - just för att de har varit med länge, skriver mycket och kanske har en speciell avatar.
Sedan så är det ju så att många av oss som varit här i runt 7-8år ju också sedan flera år tillbaka umgås irl.
Självklart så kommer ju därmed vissa människor att stå mig närmare än andra.
Men så måste det ju få vara.
Vi måste ju få vara vänner med vilka vi vill!
 
Sv: Måste bara fråga

Visst kan man ibland bli aningen irriterad emellanåt men å andra sidan så är det väl kryddan att man tyckekr olika....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 712
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 675
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp