Masterchef (ulvlek)

Hittat hit!
Min paradrätt blir Rådjurssadel med hasselbackspotatis och rödvinssås. :d Sadeln ska hastigt grillas på högtemperatur och sedan ligga och gå klar på sidan av så att den blir härlig rosa/röd inuti. Hasselbackspotatisen gör med mycket kärlek och mycket smör! Rödvinssåsen gör från grunden genom att koka ner i olika omgångar för att sedan bli perfekt! :love: Rådjuret har jag självklart skjutit själv och hängt i perfektion rätt antal dygn! :up:
 
Min paradrätt blir då en blandning mellan moussetårta och no bake cheesecake.
Botten är en tunn kladdig brownie med mörk choklad och en gnutta espresso i. Uppepå är det ett tjockt lager hallon mousse/cheesecake som är lite småsyrlig (passerade hallon, cream cheese, grädde, creme fraiche, gelatin, citronsaft och lite socker)
Toppad med ett tunt lager hallongelé, färska hallon och myntablad :d
 
Jag ser mig själv som någon som är rätt bra på att ta in influenser från olika håll i min matlagning, så signaturrätten förändras och utvecklas med jämna mellanrum.

Just nu försöker jag fokusera på lite mer hälsosam mat i vardagen även om allt såklart inge bara kan vara nyttigt.

Så med det sagt skulle jag nog ändå säga att min paradrätt har kommit att bli en riktigt rejäl macka med spännande kombinationer och olika texturer. Mackan baseras på surdegsbröd som min side-kick i köket är ansvarig för och vegetariska quinoabiffar och brukar ungefär vara såhär
Lager ett; bröd, chilimajonäs (det ska vara rejält med hetta), gemsallad, quinoabiff, tomater, paprika och picklad rödlök.
Lager två; bröd, stekt portabello och halloumi
Lager tre; samma som lager ett
Mackan avslutas med ett bröd och serveras med fördel ihop med ugnsstekt sötpotatis kryddad med flingsalt.
 
Jag ser mig själv som någon som är rätt bra på att ta in influenser från olika håll i min matlagning, så signaturrätten förändras och utvecklas med jämna mellanrum.

Just nu försöker jag fokusera på lite mer hälsosam mat i vardagen även om allt såklart inge bara kan vara nyttigt.

Så med det sagt skulle jag nog ändå säga att min paradrätt har kommit att bli en riktigt rejäl macka med spännande kombinationer och olika texturer. Mackan baseras på surdegsbröd som min side-kick i köket är ansvarig för och vegetariska quinoabiffar och brukar ungefär vara såhär
Lager ett; bröd, chilimajonäs (det ska vara rejält med hetta), gemsallad, quinoabiff, tomater, paprika och picklad rödlök.
Lager två; bröd, stekt portabello och halloumi
Lager tre; samma som lager ett
Mackan avslutas med ett bröd och serveras med fördel ihop med ugnsstekt sötpotatis kryddad med flingsalt.
Låter gott, men alltså hur får man in den i munnen? :eek: 4 skivor bröd på höjden liksom, tror inte jag kan gapa så stort :p
 
Min paradrätt blir då en blandning mellan moussetårta och no bake cheesecake.
Botten är en tunn kladdig brownie med mörk choklad och en gnutta espresso i. Uppepå är det ett tjockt lager hallon mousse/cheesecake som är lite småsyrlig (passerade hallon, cream cheese, grädde, creme fraiche, gelatin, citronsaft och lite socker)
Toppad med ett tunt lager hallongelé, färska hallon och myntablad :d

:arghh: Jag bantar här!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp