Bukefalos 28 år!

Masterchef (ulvlek)

jag ska vara ledig imorgon, om det nu inte var obvious pga den sena timmen när jag skriver detta ;)
men har observerat att det är 3 (?) som inte hittat leken
@Mirtai
@bollen__
och
@bumpo
så försöker på detta vis notifiera dem om att leken är igång!
Men de borde ju iofs sett pm med deras roll:idea:
 
Jag är här!

Men min specialitet är efterätter! I alla former, men det ska vara choklad i! Vit chokladmousse serverad med färska bär är vansinnigt gott! Eller tårtor! Älskar att göra tårtor! :o:love::d
 
Jag är här! Jag försöker komma på en paradrätt som är lite mer snajdig än min jagoooorkarintelagamat-rätt som är den enda som poppar upp i skallen på mig. Men det kanske är ett tecken?
 
Hörni jag har lite väl lite tid idag. Jobb nu, intervju, middag och bio sen. Hoppas jag hinner rösta mellan middag och bio!
 
Eh, jag skulle nog behöva lägga en säkerhetsröst nu, för jag vill inte behöva stressa hem efter jobbet ikväll (borde hinna med gott om tid, men man vet aldrig...).

Misstänkta paradrätter då... Q som verkar laga en himla massa, kanske vill hon få domarna så mätta att de inte orkar provsmaka de andra deltagarnas rätter? Eller kanske bollen__ som snor Billys paradrätt och kallar den sin egen? Jag går på logiken att sabba för andra deltagare genom att göra domarna mätta är en större fördel än att servera panpizza som nog mer slår tillbaka på bollen__ själv. Därför

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

enligt ovan.
 
Eh, jag skulle nog behöva lägga en säkerhetsröst nu, för jag vill inte behöva stressa hem efter jobbet ikväll (borde hinna med gott om tid, men man vet aldrig...).

Misstänkta paradrätter då... Q som verkar laga en himla massa, kanske vill hon få domarna så mätta att de inte orkar provsmaka de andra deltagarnas rätter? Eller kanske bollen__ som snor Billys paradrätt och kallar den sin egen? Jag går på logiken att sabba för andra deltagare genom att göra domarna mätta är en större fördel än att servera panpizza som nog mer slår tillbaka på bollen__ själv. Därför

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

enligt ovan.
Hm vad är det misstänkta i att försöka vinna domarnas gunst ? ( eller ska man skriva gom ?)
Kanske du bara villl bli av med en konkurrent ? :p
 
Vänta du bara tills du får höra min paradrätt! :d


Man går till frysen, plockar fram ett litet rött paket. Klipper av ena hörnet. Stoppar i micron 3 minuter. Tar av pappret. Voilaaa!
Billys :angel:
Vill jag lyxa till det tar jag på lite basilika och oregano. Obs! Hör inte till vanligheterna :laugh:
Man skulle kunna fundera på om det är så att bollen vill signalera till lyan att hon är tjuven som "snor "en maträtt. Men å andra sidan kom det även fram att @cirkus har snott receptet från en av domarna så det kanske är ännu mer anmärkningsvärt. :cautious:
 
Man skulle kunna fundera på om det är så att bollen vill signalera till lyan att hon är tjuven som "snor "en maträtt. Men å andra sidan kom det även fram att @cirkus har snott receptet från en av domarna så det kanske är ännu mer anmärkningsvärt. :cautious:
Det har jag inte alls gjort eftersom receptet försvann.

Om du tror att jag signalerar till lyan så LÄS förra leken. Jag gjorde inte det då och jag gör inte det nu heller. För jag kan INTE.
 
Det har jag inte alls gjort eftersom receptet försvann.

Om du tror att jag signalerar till lyan så LÄS förra leken. Jag gjorde inte det då och jag gör inte det nu heller. För jag kan INTE.
Men nog skulle man tro att ulvar vore mer benägna att stjäla recept än de goda deltagarna? Även om det inte betyder att du är tjuv så skulle det kunna tyda på ondhet. ;) men jag försöker mest spåna nu när det inte finns så mycket att gå på.
 
Men nog skulle man tro att ulvar vore mer benägna att stjäla recept än de goda deltagarna? Även om det inte betyder att du är tjuv så skulle det kunna tyda på ondhet. ;) men jag försöker mest spåna nu när det inte finns så mycket att gå på.

Men vilket ord var svårt? Jag har inte snott något recept.
 
Men vilket ord var svårt? Jag har inte snott något recept.
Seriöst? O_oÄven om pappersbiten är borta så kallas det receptstöld om man gör något som någon har specifikt gjort och kallar det sitt eget. Om jag lär mig receptet på wallenbergare utantill och gör det och hävdade att de numera är snurrfianbergare så här jag begått en receptstöld. även om jag inte har kvar orginalreceptet.
Men det känns som en sidodiskussion som inte leder någonstans.
 
@Snurrfian som jag tolkar @cirkus så har hon utgått från ett recept från @Paddington men gjort om det så att det är hennes eget recept numera. Hur kan det då bli receptstöld? Jag tror helt ärligt att de absolut flesta utgår från ett befintligt recept och tweakar det till sin fördel och efter sina preferenser. Eller har jag helt missförstått hela diskussionen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp