Mat, matrelationer och behandling för diverse svårigheter relaterat till mat

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Scar verkar inte riktigt ha koll på modern pedagogik... Eller nåt annat heller för den delen.

Men sen tror jag inte att du är på riktigt heller.

Det är du som inta har koll på modern pedagogik. Besök valfri skola. Inte är det så att de har 500 olika rätter till 500 elever. De har vanligtvis 1 rätt, och om du har läkarintyg kan du få undantag där någon eller några specifika ingredienser undantas.
 
Du får en positiv middagsupplevelse om om folk äter samma mat. Det har man förstått i alla tider.

Detta med att varje person ska äta sitt är något destruktivt som tillkommit på senare år med individer som är oförmögna att anpassa sig utan ska ha det på sitt sätt hela tiden. Och med en sådan syn blir det svårt med det mesta i livet. Alltifrån arbetsmarknaden till privata relationer.
Tror jag förstår vad du far efter. Om 3 av dessa 5 vill börja med stenålderskost så blir det det hemma i framtiden för att det är vad dom flesta vill äta i det hushållet. Och blir inte jobbigt med 2 olika rätter om dom andra 2 anpassar sig.

Stenålderskost kan du byta ut mot valfri annat.

Själv föredrar jag tacos, tapas eller annan plockmat vid bjudningar så finns det något för alla.
 
Det är du som inta har koll på modern pedagogik. Besök valfri skola. Inte är det så att de har 500 olika rätter till 500 elever. De har vanligtvis 1 rätt, och om du har läkarintyg kan du få undantag där någon eller några specifika ingredienser undantas.

Härikring serverar de varje dag 3 utvalda rätter som ska ge valmöjligheter inom de vanligaste kostvanorna. Utöver det kan man få ytterligare rätter med läkarintyg vid behov.
 
Det är du som inta har koll på modern pedagogik. Besök valfri skola. Inte är det så att de har 500 olika rätter till 500 elever. De har vanligtvis 1 rätt, och om du har läkarintyg kan du få undantag där någon eller några specifika ingredienser undantas.
När jag gick i skolan var det ett stort problem med att vi barn åt för dålig i skolan så bara 1 rätt har alla skolor runt här gått ifrån.
 
Du får en positiv middagsupplevelse om om folk äter samma mat. Det har man förstått i alla tider.

Detta med att varje person ska äta sitt är något destruktivt som tillkommit på senare år med individer som är oförmögna att anpassa sig utan ska ha det på sitt sätt hela tiden. Och med en sådan syn blir det svårt med det mesta i livet. Alltifrån arbetsmarknaden till privata relationer.

Dina hemmasnickrade teorier om världen och just här betydelsen av att identiska kemiska sammansättningar av det som passerar matstrupen när man sitter tillsammans är viktigt, förslår inte långt. Det verkar som du har missuppfattat det jag tycker är poängen med att ens sträva efter att äta tillsammans.

Det är lite synd om din familj om du tvingar in dem i din tallriksmodell för att de ska få ett jobb när de är vuxna.
 
Härikring serverar de varje dag 3 utvalda rätter som ska ge valmöjligheter inom de vanligaste kostvanorna. Utöver det kan man få ytterligare rätter med läkarintyg vid behov.

1, 2 eller 3 rätter på 500 elever är sak samma.

Poängen är att det inte görs något specifikt för varje elev (med medicinska undantag) utan den får välja mellan det som serveras.
 
Härikring serverar de varje dag 3 utvalda rätter som ska ge valmöjligheter inom de vanligaste kostvanorna. Utöver det kan man få ytterligare rätter med läkarintyg vid behov.

Såhär ser det ut denna torsdag-fredag som ett exempel. Det är alltså inte specialkost, utan fritt val. Specialkost tillkommer utöver detta, om det inte täcks in.
949B4245-386E-406E-A58F-E3797A7494F4.jpeg
 
1, 2 eller 3 rätter på 500 elever är sak samma.

Poängen är att det inte görs något specifikt för varje elev (med medicinska undantag) utan den får välja mellan det som serveras.
Snarare du som missar poängen att det serveras olika kombinationsmöjligheter för att olika varianter av kosthållning ska kunna tillgodoses - just för att alla inte ska behöva äta exakt lika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ På grund av en, vad jag tror kommer bli, självutlämnande tråd har jag valt att göra ett anonymt konto. Det är inte hela världen om någon...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 586
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp