Meanwhile in London *ulvlek*

Eftersom det inte finns någon spioninfo så är det ju ingen mer än ulvarna själva som vet vem de åt när de åt ledarvargen. Vi övriga får ju bara veta att en ulv dog eller att de försökte äta ledarvargen och ulven xxxx dog istället.
Fast som @quarter4ever skriver så handlar det inte om käk, käkar ulvarna ledarvargen så dör den. Men om vi som exempel röstar på LenaH och hon ligger upp för lynch, överlever och en annan som då kanske inte ens har några röster dör och visar sig vara ulv så blir det ganska så uppenbart att LenaH är ledarvarg... LenaH är inte med i leken, tror jag... ;)
 
Fast som @quarter4ever skriver så handlar det inte om käk, käkar ulvarna ledarvargen så dör den. Men om vi som exempel röstar på LenaH och hon ligger upp för lynch, överlever och en annan som då kanske inte ens har några röster dör och visar sig vara ulv så blir det ganska så uppenbart att LenaH är ledarvarg... LenaH är inte med i leken, tror jag... ;)

Ja så är det ju så klart. Bästa scenariot är alltså att vi lynchar ledarvargen i en lynch där den ligger ensam på topp bland rösterna då får vi en ulv på köpet. Näst bästa att ledarvargen blir käk. Sista scenariot är att vi lynchar ledarvargen där det blir lottning för då vet vi inte vem av de som det lottades emellan som är ledarvargen.

har jag fått med de olika scenarion som kan bli nu?

(edit stavfel)
 
Ja så är det ju så klart. Bästa scenariot är alltså att vi lynchar ledarvargen i en lynch där den ligger ensam på topp bland rösterna då får vi en ulv på köpet. Näst bästa att ledarvargen blir käk. Sista scenariot är att vi lynchar ledarvargen där det blir lottning för då vet vi inte vem av de som det lottades emellan som är ledarvargen.

har jag fått med de olika scenarion som kan bli nu?

(edit stavfel)

Jag tror att du fick med dem! :D Värsta scenariot är att vi röstar ut en god...
 
Jag tror att du fick med dem! :D Värsta scenariot är att vi röstar ut en god...
Klart värsta är att vi röstar ut en god det är det ju alltid! Men nu tänkte jag bara på hur vi blir av med ledarvargen.

Bästa scenario måste ju vara ju att vi röstar ut ledarvargen först och sedan resterande ulvar en efter en samt att ängeln lyckas så att vi inte blir av med någon god als. Men har det någonsin hänt i ulvlekarnas historia att ingen god har åkt i hela leken?
 
Klart värsta är att vi röstar ut en god det är det ju alltid! Men nu tänkte jag bara på hur vi blir av med ledarvargen.

Bästa scenario måste ju vara ju att vi röstar ut ledarvargen först och sedan resterande ulvar en efter en samt att ängeln lyckas så att vi inte blir av med någon god als. Men har det någonsin hänt i ulvlekarnas historia att ingen god har åkt i hela leken?
Inte så länge jag har varit med. ;) Men någon gång ska vara den första! :D
 
Nu har jag hittat hit! Spännande med en liten lek, fast läskigt att det varken finns sia eller spioninfo. Får hoppas på pappan helt enkelt. Jag har noll koll på temat, men instämmer att det allra bästa förstås vore att få ut ledarvargen först, med många röster så vi är säker på vem som är ledarvargen när den personen upptas i lyan. Någon frivillig att råka hinta? :angel:
 
Jag har hittat hit :D

Nu har jag hittat hit! Spännande med en liten lek, fast läskigt att det varken finns sia eller spioninfo. Får hoppas på pappan helt enkelt. Jag har noll koll på temat, men instämmer att det allra bästa förstås vore att få ut ledarvargen först, med många röster så vi är säker på vem som är ledarvargen när den personen upptas i lyan. Någon frivillig att råka hinta? :angel:

Och så vet väl tvillingarna om varandra, även om det inte är info på samma sätt som sia och spion...

Ska bli spännande att leka när det är så lite info i omlopp :)
 
Pappa George (spåraren) kan två nätter hålla sig vaken och påså sätt luska ut två ulvars identitet. Dock måste han sova efteråt och LL lottar fram en spelare som George måste rösta på.

Jag undrar om Spåraren får spåra två nätter i rad?? eller måste den sova "ett dygn" efter första spårningen?
Alltså:
nattDL 1 - väljer att spåra.
dagDL 2 - tvingas rösta på någon
får den spåra redan nattDL 2 igen, eller måste den vänta till nattDL 3?
 
Alltså, jag ska snart från vanliga jobbet till riskolan där jag har lektioner hela kvällen... Kommer inte hinna rösta senare :nailbiting:
 
Hjartagna funderar en del över ledarvargen och de scenarior som finns runt dennes död.

Q funderar över vinstvillkoren. Vad händer om ledarvargen är ensam kvar?

Snurrfian skriver lite om ledarvargen hon också. Om jag inte kommer ihåg fel var hon den första som gjorde det. Enligt teorier i tidigare lekar kanske det gör henne till ledarvarg? :D

Fio svarar att hon är här när Habina försöker få de onda att räcka upp handen :p

Artline har hittat hit, inte mycket som går att läsa ut av det inlägget :D
 
Lite fördelningsfunderingar från mig då:

Vi är 10st med i leken. (den "vanliga" tredjedlen ger 3,3...)

Det finns minst 6 goda roller (5 "spec" + x antal bybor)
1 ledarvarg och y antal onda.

Det står "bybor" i rollbeskrivningen, vilket skulle kunna indikera att de är fler än 1.
Jag tror inte att det är färre än 2 ulvar - därför gissar jag att det skulle kunna vara 2 bybor och 2 ulvar.

MEN - det skulle kunna vara bara en bybo också, vilket skulle kunna ge 3 ulvar (totalt fyra onda):nailbiting:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp