Meanwhile in London *ulvlek*

Jag undrar om Spåraren får spåra två nätter i rad?? eller måste den sova "ett dygn" efter första spårningen?
Alltså:
nattDL 1 - väljer att spåra.
dagDL 2 - tvingas rösta på någon
får den spåra redan nattDL 2 igen, eller måste den vänta till nattDL 3?
Bra fråga!
Nä han kan spåra när han vill. Men bara två gånger :)
 
Snurrfian skriver lite om ledarvargen hon också. Om jag inte kommer ihåg fel var hon den första som gjorde det. Enligt teorier i tidigare lekar kanske det gör henne till ledarvarg? :D
Ja det verkar ju smart av mig om jag nu skulle vara ledarvarg :rofl: Verkligen peka ut hur man får ut två ulvar i ett slag! :D Jag tror du får leta vidare! :D
 
Om ulvarna käkar ledarvargen så dör den :)
Om goda sidan lynchar går den över till onda sidan och blir ulv men dödar samtidigt en ulv.
Och rätt: ingen spion denna gången :)
Nej två dör inte på en gång, men säg att alla röstar på dig, du är ledarvargen, alltså överlever du lynchen, en annan dör som då visar sig var ulv. Alltså blir det väldigt lätt att sluta sig till att du är ledarvargen, annars finns det ingen rimlig förklaring till varför någon annan än du dör i en lynch.
 
Nej två dör inte på en gång, men säg att alla röstar på dig, du är ledarvargen, alltså överlever du lynchen, en annan dör som då visar sig var ulv. Alltså blir det väldigt lätt att sluta sig till att du är ledarvargen, annars finns det ingen rimlig förklaring till varför någon annan än du dör i en lynch.
Nämen vad sysslar jag med?! Det har blivit fel från min sida.

Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är men inte tvärtom. Eftersom ulvarna inte vet vem ledaren är kan de riskera att äta den en natt. Om ulvarna skulle välja ledaren som käk överlever den den attacken men förlorar sin förmåga och blir vanlig ulv. Samtidigt väljer ledaren vem som i sin tur dör istället för ledaren.

Så ska det vara och inget annat :)
 
Nämen vad sysslar jag med?! Det har blivit fel från min sida.

Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är men inte tvärtom. Eftersom ulvarna inte vet vem ledaren är kan de riskera att äta den en natt. Om ulvarna skulle välja ledaren som käk överlever den den attacken men förlorar sin förmåga och blir vanlig ulv. Samtidigt väljer ledaren vem som i sin tur dör istället för ledaren.

Så ska det vara och inget annat :)
@Koppen Aha ja det ändrar ju hur vi hittills resonerat. Men vad händer vid lynch då?
 
Nämen vad sysslar jag med?! Det har blivit fel från min sida.

Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är men inte tvärtom. Eftersom ulvarna inte vet vem ledaren är kan de riskera att äta den en natt. Om ulvarna skulle välja ledaren som käk överlever den den attacken men förlorar sin förmåga och blir vanlig ulv. Samtidigt väljer ledaren vem som i sin tur dör istället för ledaren.

Så ska det vara och inget annat :)

Och då antar jag att vid en lynch så lynchas ledaren och inget annat händer? :D
 
Lite fördelningsfunderingar från mig då:

Vi är 10st med i leken. (den "vanliga" tredjedelen ger 3,3...)

Det finns minst 6 goda roller (5 "spec" + x antal bybor)
1 ledarvarg och y antal onda.

Det står "bybor" i rollbeskrivningen, vilket skulle kunna indikera att de är fler än 1.
Jag tror inte att det är färre än 2 ulvar - därför gissar jag att det skulle kunna vara 2 bybor och 2 ulvar.

MEN - det skulle kunna vara bara en bybo också, vilket skulle kunna ge 3 ulvar (totalt fyra onda):nailbiting:
jag har också funderat på antalet onda vs goda, som jag ser det rent balansmässigt så finns det
a) inga sior
b) ingen spioninfo
c) en spårare som kan (om den får leva) spåra upp 2 ulvar men med förbehållet
Pappa George (spåraren) kan två nätter hålla sig vaken och på så sätt luska ut två ulvars identitet. Dock måste han sova efteråt och LL lottar fram en spelare som George måste rösta på.
och det där med att sova efteråt betyder det att den efter nattens spårning måste rösta på den LL lottat fram?
Så om den spårar två nätter på raken sas så kommer den ju inte kunna rösta på nån ulv ( iom att den då får lottad röst av LL två nätter på raken?)
Och som det verkar nu efter @Koppen s senaste ändring att det är vid käk (inte lynch) som det ursprungligen verkade som ledarvargen blir ulv

"Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är men inte tvärtom. Eftersom ulvarna inte vet vem ledaren är kan de riskera att äta den en natt. Om ulvarna skulle välja ledaren som käk överlever den den attacken men förlorar sin förmåga och blir vanlig ulv. Samtidigt väljer ledaren vem som i sin tur dör istället för ledaren.

Så ska det vara och inget annat :)"

hm....
 
Jag blir lite fundersam på hjartagna som verkade vara den enda som fattat att ledarvargen skulle bli omvandlad vid ett käk och inte lynch som jag ( och jag tror flera?) iaf fattade det som tidigare idag innan LL kom in och förtydligade hur det egentligen var menat?
vet inte om det betyder något, men värt att notera så här långt iaf........?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp