Bukefalos 28 år!

Med tanke på tråden med alla djuren.

Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Jag har haft salamandrar och chinchillor, konstigare än så har det nog aldrig vart..
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

men sniglar är väl knappast något som man "ska" ha som husdjur? det är typ som att ta in gräshoppor o.s.v. i mina ögon, äckliga djur.
diskussionsforum. skulle ni tycka att våra pälsdjur var äckliga skulle väl ni få tycka det, fine by me anyway.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Slår vad om att du inte hade tyckt samma om någon ny varje dag påpekade för dig hur äckliga/fula dina katter (eller något) var.

Visst snäckor är inte vanliga djur, men det är ändå husdjur. Katter är väl inte heller egentligen husdjur. Bara att man råkar ha tämjt de under lång tid och ser de som självklara husdjur.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

varför lyssna ens då? ta inte åt dig för det spelar ingen roll vad folk tycker så länge du är nöjd med dina husdjur.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Saybia skrev:
Jag hade nåt konstigt "svampdjur" när jag var yngre...volgasvamp tror jag dom hette. Levde i en bunke & käkade Te & fick ett barn som man var tvungen att sära på varje dag.
Svamp eller djur? Det var frågan...slutade då med att vi fick stopp i avloppet på toan :angel: (fråga mig inte varföööör...).
Och tillslut åkte "djuret" ut i den norrländska vinterkylan.... :devil:


Haha fan vad skabb :crazy: :rofl:
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Jag minns dem lite vagt . :eek:
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

popeye skrev:
Jag har haft salamandrar och chinchillor, konstigare än så har det nog aldrig vart..

Salamandrar har jag hemma just nu. :idea: 2 stycken. Min kusins men hon är bortrest i Asien i ett halvår så jag tar hand om dom. Hon har haft dom i 12 år så det är seglivade rackare. :D
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

bettysmatte skrev:
Förlåt, men BLÄ så äcklig!

Detsamma :smirk:

Breccia_: Vem bestämmer vilka husdjur som är normala och inte normala? Vad är det som säger att sniglar inte är som vilka andra djur som helst? Vem är det som bestämt att om man har sniglar får man bannemig acceptera att få påhopp och elaka kommentarer om sina husdjur när det är totalt oacceptabelt att säga samma sak om "normala" husdjur?

Jag är med på att folk kan tycka att de är äckliga, men man behöver inte säga det. Det är precis lika illa som att säga att en person är äcklig. Ofta är husdjur familjemedlemmar, vill du behöva läsa varenda dag om vilken äcklig familj du har?

Som jag skrev förut - det är okej att skriva tex att man inte gillar sniglar osv. Men att komma med påhopp i stil med det bettysmatte skrev nu är INTE okej. Det är precis som skillnaden mellan tex "jag tycker inte att han ser bra ut" med "fan vad ful han är".
 
Senast ändrad:
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Modig_Korn skrev:
Lika äcklig som du då :mad:


Mei är lika trött som zebran på att höra hur äckliga våra husdjur är
hur hade ni med päls djur reagerat om vi (som iofs också har pälsdjur) kom och sa att era djur var vidriga och borde krossas? :mad:

Det finns MÅNGA människor som tycker att det är äckligt med hundar också. De skulle dö om de såg att min stora, håriga hund sover hos oss i sängen. Jag, däremot, tycker att ormar, spindlar, ödlor, sniglar och liknande djur är väldigt obehagliga. Det ÄR tillåtet att tycka vad man vill, faktiskt :D . Att era husdjur ska "krossas" har jag då verkligen inte sagt iallafall, men tycka att det ser läbbigt ut när en snigel vandrar på en hand, det får jag.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Man får tycka ja, men man behöver inte säga vad man tycker och säger man det kan man tänka på HUR det sägs.

Jämför: "Förlåt, men BLÄ så äcklig!" vs. "Jag tycker inte om sniglar" till exempel. VARFÖR dra till med en så elak kommentar som den första när man lika gärna kan vara lite schysst och ta hänsyn, om man nu ska säga något öht?
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Var inte det typ nåt kedjegrej? Hade också nåt sånt den luktade äckligt å man skulle ha den under sängen :P
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Saybia skrev:
Jag hade nåt konstigt "svampdjur" när jag var yngre...volgasvamp tror jag dom hette. Levde i en bunke & käkade Te & fick ett barn som man var tvungen att sära på varje dag.
Svamp eller djur? Det var frågan...slutade då med att vi fick stopp i avloppet på toan :angel: (fråga mig inte varföööör...).
Och tillslut åkte "djuret" ut i den norrländska vinterkylan.... :devil:
Jag hade också en sån..! Världens onödigaste husdjur som dessutom inte fick vara inne för mamma utan bodde i en pepparkaksburk i förrådet som stank av te. Har för mig jag råkade slita den i två när jag skulle undersöka den.. :angel: Tror att det var nån kedjegrej med.

Ang Snäckor och äckliga husdjur: snäckorna är de häftigaste husdjuret jag sett på länge. SÅÅ BALLA! :banana:
Sen så har jag en kinesisk nakenhund som är världens gulligaste enligt mig, men som inte hindrar folk från att fråga om det är en hund eller en råtta eller utbrista högt och tydligt när vi går förbi "AAAHAHA KOLLA HUNDEN. FY FAN VA FUL!" :mad: sådär skojj, faktiskt. Det är ju knappast så att jag går fram till en nybliven morsa med hennes unge och kallar den för äcklig. För det är faktiskt vad Ernst är; en sladdis. Morsan ville ha fler ungar men det ville ingen annan i famljen.
Man tar faktiskt illa upp, ens husdjur är ens skyddslingar och man vill inte höra att de är äckliga eller fula. Så vill man va snäll kan man ju hålla sånna kommentarer för sig själv :idea:
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Dajjen skrev:
Man tar faktiskt illa upp, ens husdjur är ens skyddslingar och man vill inte höra att de är äckliga eller fula. Så vill man va snäll kan man ju hålla sånna kommentarer för sig själv :idea:

:bow:

(10 hjärndöda bananer i pyjamas)
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

fan vad sööta!:love:

min brosa hade iller förut. Hade en kompis förut också som hade en orm (vet ej sort) och en leguan:)
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

*kl*

Mitt ex hade en bandvaran (ödla) som var 1,80 m lång. Jättesöt sak som han hade i ett terrarium på sitt rum (terrariumet var 5 kvm). Jag fick klappa den en gång när han (ödlan) duschades. Det gillade han, speciellt när man skrubbade honom med en borste (han höll på att ömsa skinn).:banana:
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Min syster har oxå en weimaraner, en långhårig. Jätte fin!!
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Jaså, den kommer säkert från min uppfödare :) Pm:a gärna vilken. Nästa W blir en långhår, ville ha en från början, men fick chansen att köpa den jag har nu och hon är en riktigt bra hund, så det ångrar jag inte :)

//E
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Jag har fått så läskigt mycket tråkiga, elaka och helt onödiga kommentarer om mina pälsdjur, ffa min ponny.
Att varje dag som 15åring höra att ens ponny är dum i huvet, borde slaktas, är så jobbig att man vill döda honom, om man inte visste vad som hänt skulle man ju ringa SHV, du ger honom inte tillräckligt med mat (efter en buköppning och då ska dom äta lite under en längre period för att vänja magen) m.m. m.m. m.m. av en vuxen människa gjorde mig så läskigt ledsen så du förstår inte.
Det gör att kommentarer om husdjursval inte känns så relevanta för mig så länge man själv är nöjd med sitt/sina djur.
Det är värre att folk säger dumma saker om just DET djuret, den individen m.m., det är larvigt och barnsligt men jag slutade helt enkelt bry mig för jag älskade min ponny och det var det enda som betydde något.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Vertigo skrev:
Var inte det typ nåt kedjegrej? Hade också nåt sånt den luktade äckligt å man skulle ha den under sängen :P

Ja, det är möjligt att det var. Alla hade ju en sån :p
Såg ut som en manet, var lika slajmig som en också & jag
minns fortfarande den där Te-lukten :crazy: , även fastän det
var minst 11 år sen jag hade en....


Btw...kom på lite andra ovanliga djur som bekannta har haft:
Åsnor, strutsar & lamadjur hade en bonde här i närheten, dom var
söta men ett av lamadjuren spottade på mig & dom spottar hårt :crazy:
På en djuraffär i stan såg jag också att de sålde en Afrikansk dvärgigelkott :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
52
Senast: Corax
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 432
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp