Bukefalos 28 år!

Med tanke på tråden med alla djuren.

Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

frenja är ungefär 90, fruska är nog runt 100. Japp lokalitet är säker. Dom ska inte vara besläktade, vi hoppas på två kullar i år. Dock så visar det ju sig kanske sen :smirk: Vi har en sista unge kvar också faktiskt. Den blev avbokad på expo mitt. Du kan ju messa mig privat om du är intresserad
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Dom enda "ovanliga?" djuren jag har haft är...Pirayor (Rödryggade) och Eldbukssalamander och Tigersalamander..
Men nu ska jag ta och skaffa mig en Muräna!! Och även funderat på sjöhästar.. ;)

Man har ju ett 1000 liters så plats har man ju...
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

frenja är ungefär 90, fruska är nog runt 100. Japp lokalitet är säker. Dom ska inte vara besläktade, vi hoppas på två kullar i år. Dock så visar det ju sig kanske sen :smirk: Vi har en sista unge kvar också faktiskt. Den blev avbokad på expo mitt. Du kan ju messa mig privat om du är intresserad

Såg ut som ni hade en del "farliga" ormar..Har ni det eller är det korten som spelar mig ett spratt?? *Nyfniken*
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Föresten...Kom på att nån här i Falun under en tid hade en krokodil i badkaret..
Det är väl ovanligt..hihi..
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Nej vi har inga farliga ormar. Giftormar har aldrig varit vår stil och vi har inte ens ormar på över två meter. Dock har vi ett par som kommer bli över två meter som vuxna. Det kan kanske ses som farligt om man inte har kunskapen. Candoiorna liknar giftormar (kallas ibland huggormsboa) men inte giftiga och dessutom väldigt små och lätthanterliga
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Nu vet jag inte hur ormvan du är men vilka ormar tyckte du såg "farliga" ut? :D
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Men nu ska jag ta och skaffa mig en Muräna!! Och även funderat på sjöhästar.. ;)

Man har ju ett 1000 liters så plats har man ju...

Inte tillsammans va? Jag föredrar sjöhästar i akvarium under hundra liter. De är ruskigt svårmatade i stora burkar.

Festliga djur jag har/ har haft:

Sjöhästar (Hippocampus kuda)
Kameleont (Chamaeleo jacksonii)
Dvärgigelkott (Atelerix albiventris)
Flygpungekorre (Petaurus breviceps)
Vandrande pinnar (Äcklus päcklus)
Jättesnäckor (Acathina sp.)
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Nu vet jag inte hur ormvan du är men vilka ormar tyckte du såg "farliga" ut? :D

Det var en orm där med spettsigt huvud.. Ormvan är jag inte ett dugg..Håller mig så långt ifrån som det går.. Men dom är vackra att se på..;)
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Inte tillsammans va? Jag föredrar sjöhästar i akvarium under hundra liter. De är ruskigt svårmatade i stora burkar.

Festliga djur jag har/ har haft:

Sjöhästar (Hippocampus kuda)
Kameleont (Chamaeleo jacksonii)
Dvärgigelkott (Atelerix albiventris)
Flygpungekorre (Petaurus breviceps)
Vandrande pinnar (Äcklus päcklus)
Jättesnäckor (Acathina sp.)

Jag har ett 1000 liters, Sen har jag flera små.. Men eftersom muränan inte kan leva med andra fiskar så ska jag ha den ensam eller med en till av samma sort..om det går.. (Beror ju iof på om jag hittar nån, Dom hade i blge förut men det var säkert 5-6 år sen.. Vet inte vart man kan få tag på såna nu..:(
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Muränor? Varje välsorterad saltvattensaffär borde kunna ta hem åtminstone några olika arter.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Muränor? Varje välsorterad saltvattensaffär borde kunna ta hem åtminstone några olika arter.

Jo det tycker jag med.. Men jag har hört att det finns sötvattensmuräna, Stämmer det?
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Njae bräckvatten. Men de är pyssligare. Svåra att få att äta. Accepterar oftast bara levande, om ens det. Saltvattensvarianterna jag har haft har till och med ätit drakfiskar. (på gott och ont)
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Njae bräckvatten. Men de är pyssligare. Svåra att få att äta. Accepterar oftast bara levande, om ens det. Saltvattensvarianterna jag har haft har till och med ätit drakfiskar. (på gott och ont)

Ok..Då MÅSTE det ha varit en saltvattens muräna som jag kikade på..Tror dock att affären jag var på har slagit igen..*BUHU*
Och här nere på Zooaffären får man bara Nej vi kan inte ta in saltvattensfiskar..
Dessutom har dom nog inte ens ETT saltvattens aqvarium här..Inte vad jag har sett iallfall..Och pirayorna jag fråga dom om tidigare var att dom får in såna väldigt sällan.. Och att dom oftast tar slut rätt snabbt..
Och sen var det ju allt det här med att dom inte hade plats bla bla..

Så vad ska man göra då da?? Sjöhästar vill jag ju ha, Men dom verkar vara svåra att få tag på! Så vackra att titta på!
Har du många aqvarium? Vad har du för slags fiskar? Salt eller sötvatten eller både och?
Om man nu vill "göra" om sitt aqvarum till saltvatten, Kostar det mycket? Är det mycket pyssel med det?

Så tacksam för svar!
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Djuraffär i Borlänge som slagit igen? Vilken skulle det vara?
Silja zoo har flyttat till södra backa iaf, om det är den på Kupolen du menar. Finns numera snett mittemot Barnens Hus :)
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

vi har haft en del ovanligt under min uppväxt.. Det ovanligaste är nog sjöhästar.. Sedan hade jag egna eremitkrabbor med, men det r väl många som haft..

Nu har jag inget ovanligt, en skäggagam visserligen men de är rätt vanliga i mina ögon.
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Djuraffär i Borlänge som slagit igen? Vilken skulle det vara?
Silja zoo har flyttat till södra backa iaf, om det är den på Kupolen du menar. Finns numera snett mittemot Barnens Hus :)

Nej inte den..Den här låg mitt inne i stan..Gick man in i gallerian så innan man gick in i deras affär så fanns det en plasthäst utanför.. Vet du vilken jag menar?
 
Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Så vad ska man göra då da?? Sjöhästar vill jag ju ha, Men dom verkar vara svåra att få tag på! Så vackra att titta på!
Har du många aqvarium? Vad har du för slags fiskar? Salt eller sötvatten eller både och?
Om man nu vill "göra" om sitt aqvarum till saltvatten, Kostar det mycket? Är det mycket pyssel med det?

Så tacksam för svar!

Nu håller jag och pojkvännen på att bygga en ny akvarieställning hemma. Lite av det gamla säljs imorgon bitti. Den nya ställningen blir ett stort överkar med tanganyika, och sex mindre kar under. Lite bilder på vad jag har tänkt ha i dem finns i Pirus akvarietråd. Två av de burkarna blir saltvatten. Några svarta clowner och mjukkoraller i ena, och kanske, kanske bläckfisk i den andra. Är rädd att jag har lite varmt hemma dock.
Det är lite mer pyssel med saltvatten ja. Man får sätta sig in i vattenkemi och försöka förstå vad som händer i vattnet i alla lägen. Det behöver inte kosta jättemycket om man startar upp ett mindre, enklare saltvattesakvarium, men då är du begränsad till mindre och enklare djur också. Några tusen måste du nog lägga iallafall.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 352
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: Takire
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp