medryttarkris!

Sv: medryttarkris!

Jag vet inte huruvida TS har sagt att medryttaren ska rida med bettlöst eller inte får rida med bett, eller om medryttaren visste att TS tänkte börja rida med bett. Om det första och det senaste stämmer och bettet hänger framme så ja, då känns det kanske naturligt för medryttaren att hästen ridits med det och ska ridas med det. Det är ju inte så att medryttaren själv plockat fram ett bett och ridit med.

Varför så säker på att medryttaren "medvetet gjorde nåt hon inte fick" när nu bettet hängde framme och hon (kanske) visste att hästen planerades ridas med bett i framtiden?

Ang din häst så antar jag att hästen aldrig kommer hoppas igen och att eventuella medryttare vet det. Så kanske inte är fallet hos TS.
 
Sv: medryttarkris!

TS hade väl sagt att hästen har problem med munnen och ska därför ridas bettlöst. sen vad som är sagt om invänjningen av bett igen vet vi ingenting om. jag kan ju bara säga vad jag tycker och hur jag hade reagerat om min medryttare hade gjort så som TS medryttare gjort.
men samtidigt hade jag gjort det glasklart för medryttaren vad som gäller ang bett och annat

i min värld gäller det som är sagt, tills ny info kommer
 
Sv: medryttarkris!

Ja, det var väl det TS ville ha - andras syn på saken :) Uppenbarligen är min och din olika.

Vi vet inte vad TS sagt om invänjing av bett och får då anta antingen att hon sagt till sin medryttare att hon tänker rida med bett i framtiden eller att hon inte sagt det. Oavsett vilket så visste medryttaren att hästen reds med bettlöst för att den hade skador i munnen. Om då ett bett hänger framme kan medryttaren anta att nu är hästen läkt och kan börja ridas med bett igen. Inte helt omöjligt att föreställa sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 407
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 599
Senast: bobbbo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 374
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp