Men in tights

Det är ju jättemånga killar som löptränar i tights, min egen sambo tex:) för hans del är tights det enda som funkar om han inte ska få skav mellan låren under springturen, vilket nog inte är helt ovanligt.

Så kör!
 
Ja, när det gäller löpning är tights det enda rätta. Det är både snyggt och praktiskt.

Hunken hälsar att det är väldigt skönt också :)
 
Jag har precis fått min manliga sambo att köpa ett par tights att springa i, jag tycket att han ser för oseriös ut i vindbyxor
Dessutom klarar tights kallare temperatur.

Svaret från mitt håll är egentligen samma som för tjejer, träna gärna i tights men tights är inte byxor och ska heller inte behandlas som sådana 
 
Min personliga uppfattning är att man springer i det man trivs med. Själv väljer jag kläder som jag inte svettas ihjäl i. Det kan föra med sig att jag tar på mig kläder som inte är så smickrande för min figur, men det struntar jag i.

Så trivs du i tajts, ta på dig ett par tajts. Trivs du inte i tajts så tar du vindbyxor.

Men som med allting så finns det undantag. Vill du bli tagen för löpare så ska du inte ta på dig ett par stora fladdriga shorts över långa tajts.
 
Ha det du trivs med. Jag tycker att det kan vara både läckert och se lite lustigt ut med tajts på både män och kvinnor. Vältränade ben& rumpor kan vara asläckert i nästan alla sorters tights enligt min mening, medan tunna knotiga ben och tjocka ben blir snyggare i tights med lite "strömlinjeformade sömmar" eller någon snygg detalj i avvikande färg som lurar ögat.
 
Tights rent generellt på män är ju inte så hett. Då tänker jag mig en kille på shoppingrunda i lång tröja och vanliga tights. Nej tack. Men som träningsplagg funkar det ju absolut. Då ser det ju alldeles rätt ut. Man ser dessutom snäppet mer seriös ut om man har "rätt" klädsel för tillfället. Så kör på tights... fast inte om du ska ut i julshoppingen :angel:
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.

Tycker absolut du ska skaffa tights. Min partner hälsar att övergången till tights var det bästa han har kunnat gjort. De har nu gått bland annat gått två maror. Inget fladdarar, allt hålls på plats och det är betydligt lättare att springa. Alltså, bara win-win. :)

O jag som partner tänker inte speciellt mkt på att han har tights, det har "alla andra" också.
 
Säg det till Anders Szalkai. Han skulle aldrig få för sig att springa i annat än vindbyxor eller splits.
Jag inser naturligtvis att jag var lite svart-vit, Min sambo ser oseriös ut i sina vindbyxor är en bättre formulering.

Och min sambo är ju kanske den ende mannen i världen där jag lägger mig i vad han har på sig. Annars funderar jag rätt lite på sånt.
 
Jag tycker att det är väldigt, väldigt få män som klär i tights. Det är ungefär som speedos. Har man rätt figur så funkar det väldigt bra, annars blir det mest ganska förfärligt. Men är det tights du vill ha så är det klart du ska ha det. Sådana som jag kan ju välja att titta åt ett annat håll helt enkelt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 060
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
47 831
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 717
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 666
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp