Men in tights

Många killar jag tränar med drar på ett par shorts över tightsen, jag har alltid utgått från att det handlar om att känna sig mindre exponerad. Hur som helst blir det resultatet.
 
Det är underplagg eller träningskläder, i min värld ;)
Jag använder dom som långkallingar och att schava runt i hemma. Bjuder grannen in mig när jag har vinteroverallen på så får dom finna sig i att jag sätter mig till bords i bara fleecetröja och tights. :p Förresten kan dom drälla runt själva i bara underbyxor-kallingar och en swettis oavsett om det kommer nån eller inte. Här på landet har vi slutat brytt oss, här lever vi som vi tycker. :)
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.
Jag tycker det är riktigt fult med killar i tights och cykelbyxor. Trodde faktiskt inte att någon kunde tycka det är snyggt men jag hade visst fel.
 
Som fler har skrivit - hade du menat som "byxor till vardags" hade jag nog protesterat lite, för det kan jag inte förmå mig att tycka är snyggt.
Men att träna i är det både funktionellt och snyggt. Det finns ju dessutom nån praktisk nytta med kompressionstights (såna här, som Hero lade ut)
8801646673950_1072255_110_17179_jpg.jpg

Så varför inte använda dem?

Jag har ju avkommor som tränar friidrott, en förening med väldigt många (dessutom framgångsrika!) löpare. Och jag tycker inte att det ser ett dugg konstigt ut, snarare tvärt om, när grabbarna/gubbarna kommer med tights.
 
Jag körde med min vinddress. Men jag kommer köpa tights i alla fall, sen om tjejerna tycker det är osexigt får väl va. Fördelarna väger över :)
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.

Är du kille?? Det hade inte jag fattat!:D
 
Jag antar att män som har tights vill att bulan ska synas?
Med tights syns ju allt i detalj.

Eller så har de tights för att de vill ha det mest praktiska plagget för löpning och bryr sig inte om huruvida det syns eller inte.

När jag är ute och springer skulle jag gissa att 4 av 5 män jag möter springer i tights. Att det skulle vara en stor grej har jag inte ens tänkt på. Snarare så att när jag möter någon som springer i mjukisbyxor eller stora vindbyxor så tänker jag stackars man som inte upptäckt att springa i tights än.

Men män i tights som vanliga kläder à la medeltiden vet jag inte om jag tycker är så snyggt :D
 
Eller så har de tights för att de vill ha det mest praktiska plagget för löpning och bryr sig inte om huruvida det syns eller inte.

När jag är ute och springer skulle jag gissa att 4 av 5 män jag möter springer i tights. Att det skulle vara en stor grej har jag inte ens tänkt på. Snarare så att när jag möter någon som springer i mjukisbyxor eller stora vindbyxor så tänker jag stackars man som inte upptäckt att springa i tights än.

Men män i tights som vanliga kläder à la medeltiden vet jag inte om jag tycker är så snyggt :D

;) Jag skrev det lite halvt på skämt då jag så ofta hör män säga att kvinnor klär sig på vissa sätt bara för att få uppmärksamhet, att vill en kvinna inte få kommentarer ska man i te ha vissa kläder etc. ;)
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.

Fruktansvärt fult. (men jag är kille så bry dig inte om mig) Skulle aldrig sätta på mig något dylikt.
 
Jag tycker nog att tights jämfört med vindbyxor ser mer "proffsigt" ut på en löpare. Det är ju inte hysteriskt snyggt kan jag tycka, men orkar man bry sig om det? Jag skulle aldrig kunna springa i annat än tights själv, hur det än må se ut. :)
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.

Att ha tights när man är ute och springer? Självklart ok! Med rätt ben kan det dessutom vara riktigt hett.

Att ha lilametallic tights utan ngt under, på tåget (han var INTE löpare!) är däremot stort nejnejnej....
(Jag är i vanliga fall ingen som bryr sig om hur folk klär sig, men där gick iaf min gräns.)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 094
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
47 845
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 718
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 667
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp