Men in tights

Oavsett om det är snyggt eller fult så undrar jag varför en del tycker det är så hemskt att bulan råkar synas på en man i tights? Varför ska den skylas med fladdrande shorts för att någon eventuellt kan uppfatta den som stötande?

(Nu menar jag ex löpartights eller dylikt, inte att någon använder tights i syfte att begå sexuellt ofredande)
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.

Gör som du vill, men glöm inte bort att köpa brallor med reflex.
Det är så otroligt tacksamt att möta motionärer med reflexer när man kör bil.
 
Nu hittar jag en bild på tightsen jag fundera på... han har ganska lik kroppsform som mig också.
2xu-tights.jpg
 
Ser bra ut med tights på män, även korta om bäraren inte har en skog på benen. Undantag är väll om bäraren är alltför smal/knotig eller alltför tjock.
Men funktionen är väll viktigast när man tränar tycker jag.
 
En fundering. Vad tycker ni tjejer om killar i tights ?
Är det fult/snyggt? Jag funderar på att skaffa då jag börjat träna rätt mkt löpning. Det ser ju sjukt skönt ut iaf... inget som fladdrar. Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker. Men jag ska ju ut och springa med en tjej imorgon. Tror ni jag skrämmer iväg henne om jag skulle komma i tights? :D Jag är en ganska smal kille i övrigt.

Klart du ska investera i tights! Ja, det är skitsnyggt att få se killens ben och rumpa. Det är det man tittar på när man ligger bakom på en stig ;) Men framförallt för det finns inget skönare att springa i! Ingenting som fladdrar, inget som skaver. De sitter som ett smäck bara. Jag tävlar orientering och vi tränar ofta i grupp både killar och tjejer. I princip ALLA killar/män under 50 år har tights i min klubb. Många över det också. Nu är det iofs inte tillåtet att tävla i shorts, av smitt- och skadesynpunkt, men vid ren löpträning så tränar många i tights-shorts (mina slutar direkt över knäet) och de är sköna på sommaren.

De 2XU du visar bild på är väl i dyraste laget för att vara dina "prova-på-tights". Om du inte nödvändigt behöver kompressionen för att maximera din prestation på träningen så duger ex N*ke alldeles utmärkt och har bra kvalite tycker jag för rimligt pris (4-500).

Om jag var du skulle jag köpa ofodrade för året-runt-användning. Och kryper det under nollan så använder du superunderställsbyxor under tightsen. Det ska rymmas, annars har du köpt för små... Passa på att köpa en underställströja samtidigt, det är gött på vintern (om du inte redan har såklart)
48900_hellyhansen_7040050784003_002.jpg


plus

886916714169_sportamore_001.jpg


för 600kr är väldigt prisvärt. Och inte hela världen om du MOT FÖRMODAN inte trivs i tights ;)
 
Nu hittar jag en bild på tightsen jag fundera på... han har ganska lik kroppsform som mig också.
2xu-tights.jpg
Både jag och maken har ett par sånna! Maken har även ett par korta i samma märke. Han har även liknande från Under Armour och något annat märke.

De är supersköna! Och snygga! Och 2xu är ju just nu ett av de hetaste märkena. Ska du har ett par sköna och snygga är det de du ska köpa.

Kolla in storleksguiden ordentligt. Jag tycker att de är lite korta. Både jag och maken har Long i våra brallor. Maken är 185 och väger 79 typ bara muskler. Han har medium long.

Maken tränar även pass i sina tajts. Ibland med snygga shorts över ibland inte. Han önskar sig vindtäta kallingar att ha under tajtsen när han springer.

Mvh Miks
 
Oavsett om det är snyggt eller fult så undrar jag varför en del tycker det är så hemskt att bulan råkar synas på en man i tights? Varför ska den skylas med fladdrande shorts för att någon eventuellt kan uppfatta den som stötande?

Min tanke också. Att killar har bula är fullt normalt, oavsett tights eller byxor.
 
Tights givetvis!!!
Bränn mjukisbyxorna!!!

Inte för utseendets skull(även om det även ser proffsigare ut)utan för enda vettiga orsaken: det är det ultimata!
Har du någon gång sett en elitlöpare flaxa omkring i dåliga mjukisbyxor?

Vill du inte ha det extremt tightaste, så välj ett par lite tightare överdragsbyxor, men ändå inte lika bra.

Sedan har jag då inte fattat att 2xu ska vara något att hänga i julgranen?
Har haft ett par strumpor, dyra och ej särskilt speciella. Ogillade dem från första stund.
Karln min vann ett par sådana byxor, använde dem en gång och gav bort dom, inget för honom. Ingen av de andra löparna jag känner har heller använt något från det märket, nån längre stund. Lägg pengarna på något bättre tycker jag.
 
Min tanke också. Att killar har bula är fullt normalt, oavsett tights eller byxor.
Precis som tjejer har två bulor, lite högre upp bara. Det nämner ingen att de behöver skylas med fladdrande t-shirt eller att tjejer skulle ha oformliga ben som inte klär i tights.
 
Det där förstår jag inte. Underättar det att ha tights när man ämnar begå sexuellt oftedande?

Jag skrev mest det där för att förekomma om någon eventuellt skulle reagera på mitt inlägg med att ifrågasätta om det fortfarande var okej för män att låta bulan av ex ett stånd synas i ett par tights om syftet med ståndet var att ofreda någon annan (tänk blottare, "snuskig farbror vid lekplatsen" o dyl). Blev kanske lite luddigt men när jag själv skriver något är det så självklart för mig vad jag menar så jag tänker inte alltid på att andra inte hänger med i tankegångarna :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 116
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
47 865
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 718
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 667
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp