Min bäbis dog

Ray

Trådstartare
Vill inte dra ner vårföräldrarnas fina tråd med detta tragiska faktum. Men känner ändå ett behov av att se om det finns andra som gått igenom vad vi går igenom nu.
Finns det andra här som mist ett barn?
Som vill dela med sig av tankar och känslor när det som inte ska kunna hända händer?
 
:heart

Jag vet att du finns en här på buke som minste sitt barn i magen runt bf för några år sedan.
Jag vill inte tagga för det är ett känsligt ämne men jag hoppas hon hittar hit och vill dela med sig. Minns det som igår och det var med mitt förra nick så det måste ha varit 2007-2009 någonting.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Beklagar er förlust :heart finns inga bra ord i såna här situationer men stor kram till er. Vi kommer att mista vår ena tvillingpojke imorgon, v 25 "bara" men fruktansvärt jobbigt! Vi har ändå haft ca 2 veckor på oss att bearbeta det lite, men det jobbigaste är att han får ligga kvar i magen fram tills den andra föds. Är så rädd för kommande UL att man ska råka se osv.
 
Jag är otroligt ledsen för bägge er skull. Mardrömmar som ingen borde behöva vara med om.

Jag har två vänner som varit med om dels att förlora en bebis som dog i magen och en vars bebis dog i förlossningen. Ingen av dom finns här på buke och kan dela med sig, men jag vet att bägge två tog fotografier och hand/fotavtryck på sina barn. De har berättat att det var enormt svårt just då, men att det känns fint med minnen efteråt. De fick hålla i sitt barn både direkt när det hänt och även efteråt innan begravning. Ingen av barnen hade syskon - det var första barnet.
 
Beklagar er förlust :heart finns inga bra ord i såna här situationer men stor kram till er. Vi kommer att mista vår ena tvillingpojke imorgon, v 25 "bara" men fruktansvärt jobbigt! Vi har ändå haft ca 2 veckor på oss att bearbeta det lite, men det jobbigaste är att han får ligga kvar i magen fram tills den andra föds. Är så rädd för kommande UL att man ska råka se osv.
Åh vad jobbigt!
Även om ni nu hinner bearbeta det så kan jag verkligen förstå att det känns tufft att inte kunna ta avsked av honom förrän dom föds. Hur tänker ni göra när barnen kommer ut? Ska ni namnge den döde tvillingen oxå och begrava?
 
Jag är otroligt ledsen för bägge er skull. Mardrömmar som ingen borde behöva vara med om.

Jag har två vänner som varit med om dels att förlora en bebis som dog i magen och en vars bebis dog i förlossningen. Ingen av dom finns här på buke och kan dela med sig, men jag vet att bägge två tog fotografier och hand/fotavtryck på sina barn. De har berättat att det var enormt svårt just då, men att det känns fint med minnen efteråt. De fick hålla i sitt barn både direkt när det hänt och även efteråt innan begravning. Ingen av barnen hade syskon - det var första barnet.
Jag.är otroligt tacksam för att jag har en frisk och underbar dotter. Det gör allt så mycket lättare att hon finns att fokusera på
Vi har fått hand och fotavtryck av personalen här på förlossningen. De har en fotograf som tagit foton. Och vi har träffat henne och hållit henne. Och det lät konstigt när.vi först fick dessa erbjudanden- men känns skönt nu i efterhand. Att man sett att hon finns men oxå fått acceptera att hon.är död.
 
Jag.är otroligt tacksam för att jag har en frisk och underbar dotter. Det gör allt så mycket lättare att hon finns att fokusera på
Vi har fått hand och fotavtryck av personalen här på förlossningen. De har en fotograf som tagit foton. Och vi har träffat henne och hållit henne. Och det lät konstigt när.vi först fick dessa erbjudanden- men känns skönt nu i efterhand. Att man sett att hon finns men oxå fått acceptera att hon.är död.

Vad fint att personalen sett till att ni får minnen även i form av foton och avtryck.

Jag har en annan vän (ett ex faktiskt) vars andra barn dog strax efter förlossning, han hade en storasyster och hon fick träffa sin lillebror, hon klappade honom och pussade honom - vände sig till föräldrarna och sa att hon hellre ville ha en bebis som kunde öppna ögonen :love: . Jag hoppas att er dotter kan hantera förlusten på något bra sätt hon också. Så svårt för er att både hantera er sorg och chock och samtidigt guida henne i hennes sorg.

Jag tänker mycket på er och er lilla änglaflicka!
 
Vill inte dra ner vårföräldrarnas fina tråd med detta tragiska faktum. Men känner ändå ett behov av att se om det finns andra som gått igenom vad vi går igenom nu.
Finns det andra här som mist ett barn?
Som vill dela med sig av tankar och känslor när det som inte ska kunna hända händer?
 
Vad fint att personalen sett till att ni får minnen även i form av foton och avtryck.

Jag har en annan vän (ett ex faktiskt) vars andra barn dog strax efter förlossning, han hade en storasyster och hon fick träffa sin lillebror, hon klappade honom och pussade honom - vände sig till föräldrarna och sa att hon hellre ville ha en bebis som kunde öppna ögonen :love: . Jag hoppas att er dotter kan hantera förlusten på något bra sätt hon också. Så svårt för er att både hantera er sorg och chock och samtidigt guida henne i hennes sorg.

Jag tänker mycket på er och er lilla änglaflicka!
Vår lilla ängel är underbart söt men lite för påverkad av förlossningen. Så.vår stora tjej har bara fått se henne på kort.
Hon tar det bra. Först sa hon att det finns ju fler chanser- det kan ju bli en lillasyster nästa gång... Det är min största sorg- att jag inte kunde ge henne den där systern... Vi försöker prata mycket om att hon är storasyster och att lillasyster åkte direkt till himlen eftersom hon ville rida på en gammal ponny som dog för några år sedan... Hon är storasyster och vi är tvåbarnsföräldrar!
Personalen har varit övervägande ett bra stöd och verkligen tryckt på hur viktigt det är att hela familjen ska vara delaktig i sorgen och få ha minnen. Första känslan var annars att man bara ville radera hela graviditeten ur minnet! Nu känner vi att det är skönt att ge henne en identitet och liksom erkänna att hon finns.
 
Hej.
Är inte aktiv på bilen längre men fick ett pm att jag behövdes.

Jag beklagar verkligen din förlust och det är inget man önskar någon ska erfara.

Vi förlorade vår son strax innan naturlig förlossning. Gick 6 dagar över beräknad tid.

Nu den 26 mars är det 8 år sedan det hände och jag har idag en dotter som fyller 7 som är ljuset i mitt liv.
Hon känner väl till storebror och är med och tänder ljus för honom.

Jag är idag separerad från barnens pappa och har verkligen varit i helvetet och vänt på många plan. (Otrohet och cancer besked)

Du är stark och kommer klara detta och jag pratar gärna med dig.

Jag är idag fri från antidepressiva och har ett riktigt bra liv på många plan.

Kram
 
@Ray jag förstår verkligen känslan av att bara vilja glömma, åka hem och att allt bara ska vara som vanligt. Det är också en svår process att allt är så plötsligt och helt inpå som det är, kan jag tänka. Då är det fint att ni ändå verkar ha kunnat landa en smula i det ofattbara. Än en gång, många, många tankar från mig.
 
Hej.
Är inte aktiv på bilen längre men fick ett pm att jag behövdes.

Jag beklagar verkligen din förlust och det är inget man önskar någon ska erfara.

Vi förlorade vår son strax innan naturlig förlossning. Gick 6 dagar över beräknad tid.

Nu den 26 mars är det 8 år sedan det hände och jag har idag en dotter som fyller 7 som är ljuset i mitt liv.
Hon känner väl till storebror och är med och tänder ljus för honom.

Jag är idag separerad från barnens pappa och har verkligen varit i helvetet och vänt på många plan. (Otrohet och cancer besked)

Du är stark och kommer klara detta och jag pratar gärna med dig.

Jag är idag fri från antidepressiva och har ett riktigt bra liv på många plan.

Kram
Din tråd är den som berört mig mest på buke! Jisses vad jag grinade för er skull! Jag tänker ofta på er fina lilla kille! Jonathan eller hur? Och jag blev så glad när ni fick er lilla tjej! Tack för att du delat med dig :heart

Mvh Miks
 
@Ray Jag är så himla ledsen för er skull! Så oerhört tragiskt :cry:

Jag har en vän som varit med om samma sak. Jag har skickat ett meddelande till henne och efterfrågat vilka grupper hon är med i.

Vad skönt att personalen hjälpt er med fina minnen. Jag vet att min vän och hennes familj ofta är och hälsar på storasyster vid graven och hon har en naturlig del i deras liv. De visar även gärna bilderna på sin fina lilla tjej.

Stor kram och håll hårt i varandra :heart

Mvh Miks
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag beklagar verkligen. Ord är alldeles för små i såna här situationer. Min brorson dog 2 veckor innan beräknat förlossningsdatum. De hann inte ens ana oråd utan var inne på en rutinkontroll så ibland hjälper det inte att man praktiskt taget är på sjukhuset just då. För dem har det varit otroligt jobbigt men åtminstone för en utomstående ser de ändå ut att ha hanterat det bra. Jag är nog mest glad att de har haft varandra i allt det här. Jag hoppas att, om de vill, att de försöker igen, de skulle bli fantastiska föräldrar men de kommer såklart aldrig glömma sin förstfödda. :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det var dig jag menade @Spirit i mitt tidigare inlägg.

Vad skönt att höra att du har det bra och att Jonathan är med i era tankar och vardag.
Jag tänker på dig och honom då och då, din tråd berörde något enormt.
 
Tack för omtanken.
Jonathan är med oss och bor på månen. Vi vinkar till honom och pratar ofta om saknaden.
Dottern har idag två äldre styv syskon hos sin pappa men vill ändå ha sin egna bror hon aldrig träffat. Kommer djupa tankar från en 6 åring som nästan skrämmer mig.

Jag minns att min berättelse hjälpte en annan tjej att faktiskt ta tag i sin oro där bm tyckte allt var normalt. Hon stod på sig efter läst min tråd och det var nära ögat att det gick fel men barnet klarade sig.
Jag minns tyvärr inte idag vem hon var då det ändå är 8 år sedan nästa vecka :(
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Beklagar verkligen er oerhörda förlust :heart

Jag förlorade min systerson för ganska snart 1.5 år sedan. De åkte in till förlossningen med värkar 5 dagar över tiden och fick då besked om barnet dött i magen.

Vi har alla haft en tuff tid efter det, men tuffast har det varit för min syster med man. På Facebook finns en sida som heter "Barnuppropet" och där finns fler föräldrar till änglabarn. Där kan du fråga efter fler grupper.

Jag vill bara ge er mina varmaste kramar och ta hand om varandra. Det finns inga rätt eller fel i sorgeprocessen och eran flicka kommer alltid vara en del av er familj :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Hej.
Är inte aktiv på bilen längre men fick ett pm att jag behövdes.

Jag beklagar verkligen din förlust och det är inget man önskar någon ska erfara.

Vi förlorade vår son strax innan naturlig förlossning. Gick 6 dagar över beräknad tid.

Nu den 26 mars är det 8 år sedan det hände och jag har idag en dotter som fyller 7 som är ljuset i mitt liv.
Hon känner väl till storebror och är med och tänder ljus för honom.

Jag är idag separerad från barnens pappa och har verkligen varit i helvetet och vänt på många plan. (Otrohet och cancer besked)

Du är stark och kommer klara detta och jag pratar gärna med dig.

Jag är idag fri från antidepressiva och har ett riktigt bra liv på många plan.

Kram
Härligt ändå att höra att du fick din dotter så snabbt efter. Många i personalen här som betonar att det är det viktigaste ljuset i tunneln- både äldre syskon och nya barn.

Fick ni någon anledning till varför han dog?
Obduceras ni? Vi har fått den frågan många gånger men bestämt att inte Obduceras utan bara göra övriga undersökningar. Vad resultaten blir på dom får vi inte veta förrän om sex veckor.
 
Vaknar och slås av tanken att lilla syster var så nära livet. Så nära en familj som skulle älska henne.
Så många saker vi såg fram emot att visa henne.

Jag gravid gnällde i nio månader. Och nu ligger jag här nysninittad och skulle haft en bäbis. Skulle haft en bild på underverket och massa grattis från nära och kära. Skulle kämpat med amning och blivit väckt på natten av annat än mina egna tankar.

Jag har gått igenom en hel graviditet men utan min belöning. Känner mig så snuvad.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 269
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev ett dagboksinlägg för ett år sedan som jag aldrig publicerade. Det handlade om sorgen efter min älskade katt jag precis fått...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: clusia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
805
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp