Bukefalos 28 år!

Min bäbis dog

Vaknar och slås av tanken att lilla syster var så nära livet. Så nära en familj som skulle älska henne.
Så många saker vi såg fram emot att visa henne.

Jag gravid gnällde i nio månader. Och nu ligger jag här nysninittad och skulle haft en bäbis. Skulle haft en bild på underverket och massa grattis från nära och kära. Skulle kämpat med amning och blivit väckt på natten av annat än mina egna tankar.

Jag har gått igenom en hel graviditet men utan min belöning. Känner mig så snuvad.

Beklagar verkligen vad som hänt. :heart

Någonstans tror jag att det är bra att tillåta sig att känna alla känslor. Att känna sig snuvad på hela grejen är inte alls konstigt och helt normalt, ni har ju ändå väntat på ett barn - inte en stor sorg.

Det blir kanske aldrig "bra", men förhoppningsvis lite lättare att minnas med tiden.

Kram!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Beklagar verkligen vad som hänt. :heart

Någonstans tror jag att det är bra att tillåta sig att känna alla känslor. Att känna sig snuvad på hela grejen är inte alls konstigt och helt normalt, ni har ju ändå väntat på ett barn - inte en stor sorg.

Det blir kanske aldrig "bra", men förhoppningsvis lite lättare att minnas med tiden.

Kram!
Man verkligen pendlar mellan en positiv känsla av att inte längre vara gravid och börja blicka framåt emot att kunna göra allt det som man inte kunnat som gravid.

Och sorgen att vi inte fick henne att dela vardagen med.
Vi är så lyckliga över vår stora tjej som var på besök igår. Att vi ändå har en underbar tjej att dela vardagen med. Vi ville ha en till solstråle men det blev en ängel och en stjärna på himlen.
 
Vaknar och slås av tanken att lilla syster var så nära livet. Så nära en familj som skulle älska henne.
Så många saker vi såg fram emot att visa henne.

Jag gravid gnällde i nio månader. Och nu ligger jag här nysninittad och skulle haft en bäbis. Skulle haft en bild på underverket och massa grattis från nära och kära. Skulle kämpat med amning och blivit väckt på natten av annat än mina egna tankar.

Jag har gått igenom en hel graviditet men utan min belöning. Känner mig så snuvad.

En familj som älskade (älskar) henne hade hon redan. Ingen tröst misstänker jag men ändå.
Tänker på dig.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Vaknar och slås av tanken att lilla syster var så nära livet. Så nära en familj som skulle älska henne.
Så många saker vi såg fram emot att visa henne.

Jag gravid gnällde i nio månader. Och nu ligger jag här nysninittad och skulle haft en bäbis. Skulle haft en bild på underverket och massa grattis från nära och kära. Skulle kämpat med amning och blivit väckt på natten av annat än mina egna tankar.

Jag har gått igenom en hel graviditet men utan min belöning. Känner mig så snuvad.
Det är klart du känner dig snuvad. Tillåt dig känna alla känslor som kommer, det finns inga rätt eller fel i hur man ska känna. Hon ÄR en del av er familj, men på ett annat sätt än ni hade tänkt att det skulle bli.
 
Och sorgen att vi inte fick henne att dela vardagen med.
Vi är så lyckliga över vår stora tjej som var på besök igår. Att vi ändå har en underbar tjej att dela vardagen med. Vi ville ha en till solstråle men det blev en ängel och en stjärna på himlen.
Vad fint du skriver mitt i all den mörka sorgen. Kan inte förstå vad ni måste gå igenom, här rinner tårarna bara jag läser vad du skriver, men önskar er all styrka som behövs för att ta er igenom det här och att ni har det stöd i varandra och andra för att orka känna alla känslor som kommer. Ta hand om er och krama storasyster extra hårt!
 
Träffade läkaren idag och fick bekräftat att det var en hemskt förlossning. Gjorde mig ledsen att höra att tom hon reagerat på att jag hade så ont och smärtlindring en drog ut på tiden. Livmodern hade inte spruckit men det var nära och det var det som gjorde att jag hade lika ont oavsett om det var mellan värkar eller mitt under. Det var bara som en mangel av smärta som inte gick att komma undan.
Minns bara hur jag kved hela vägen till snittet och bönade och bad om hjälp...Jag trodde allvarligt att jag skulle dö. Och barnet var redan död... hemskt.
Så hela morgonen har varit jobbig. Men nu ska vi ta en sista titt på ängeln och sedan åka hem. Behöver komma ur sjukhusmiljön.

Fanns inget yttre fel på barnet. Det är väldigt ovanligt att det händer. Känns orättvist att de skulle hända oss. Men en prinsessa är bättre än ingen och den prinsessan vill man mysa med nu!
 
@Ray
Jag beklagar verkligen, fy så hemskt och sorgligt!
En kompis till mig förlorade sitt barn i magen när hon hade passerat BF med 11 dagar. Hon har skrivit mycket om det i sin blogg, och nu har hon äntligen fått sin bebis efter att ha varit gravid i över ett och halvt år... Du hittar bloggen om du söker på sugarmonkey och det hände i september 2014.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Träffade läkaren idag och fick bekräftat att det var en hemskt förlossning. Gjorde mig ledsen att höra att tom hon reagerat på att jag hade så ont och smärtlindring en drog ut på tiden. Livmodern hade inte spruckit men det var nära och det var det som gjorde att jag hade lika ont oavsett om det var mellan värkar eller mitt under. Det var bara som en mangel av smärta som inte gick att komma undan.
Minns bara hur jag kved hela vägen till snittet och bönade och bad om hjälp...Jag trodde allvarligt att jag skulle dö. Och barnet var redan död... hemskt.
Så hela morgonen har varit jobbig. Men nu ska vi ta en sista titt på ängeln och sedan åka hem. Behöver komma ur sjukhusmiljön.

Fanns inget yttre fel på barnet. Det är väldigt ovanligt att det händer. Känns orättvist att de skulle hända oss. Men en prinsessa är bättre än ingen och den prinsessan vill man mysa med nu!
Vilken fruktansvärd upplevelse. Och orättvist är bara förnamnet...
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Fick ni någon anledning till varför han dog?
Obduceras ni? Vi har fått den frågan många gånger men bestämt att inte Obduceras utan bara göra övriga undersökningar. Vad resultaten blir på dom får vi inte veta förrän om sex veckor.
Nu var inte frågan riktad till mig men kan ändå nämna att i "mitt" fall gjordes en obduktion och inga fel hittades. I alla mätbara avseenden var han en frisk pojke. Jag tror att det varit både på gott och ont att veta det.
 
Nu var inte frågan riktad till mig men kan ändå nämna att i "mitt" fall gjordes en obduktion och inga fel hittades. I alla mätbara avseenden var han en frisk pojke. Jag tror att det varit både på gott och ont att veta det.
Så förstod jag det också - att man troligen inte skulle hitta något konstigt. Jag vet inte om jag velat veta heller egentligen.
 
Konstruktiva tankar från 6 åringen. Visar bild på lillasyster när vi sa hej då idag.
Hm. Säger hon. Jag trodde dom skulle laga henne? Så hon inte var så död längre?
Ibland går det inte att laga gumman. ..
Men mamma- det finns kanske en bäbis till i magen. Som ingen har sett!
 
Åh Ray. Jag har ingen aning om vad ni går igenom men kan bara tänka mig hur fruktansvärt det är. Som med all sorg kan den säkert komma i vågor och ibland slå till när man minst anar. Ta hand om er, hela familjen:heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Konstruktiva tankar från 6 åringen. Visar bild på lillasyster när vi sa hej då idag.
Hm. Säger hon. Jag trodde dom skulle laga henne? Så hon inte var så död längre?
Ibland går det inte att laga gumman. ..
Men mamma- det finns kanske en bäbis till i magen. Som ingen har sett!

Hjärtat brister - vilken klokskap!
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 466
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev ett dagboksinlägg för ett år sedan som jag aldrig publicerade. Det handlade om sorgen efter min älskade katt jag precis fått...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: clusia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp