Bukefalos 28 år!

Min söta Linderödsgylta.

Sv: Min söta Linderödsgylta.

Otroligt söt :love: men ska du ha den i koppel när den blir stor också? Min erfarenhet är att de blir ganska rejäla...

*ser framför mig hur eva släpas efter en fullvuxen brunstig Bianca i högsta fart* :rofl:

Min ena gamla linderödare Skippy gick glatt i koppel i vuxen ålder....

/KT
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Otroligt söt :love: men ska du ha den i koppel när den blir stor också? Min erfarenhet är att de blir ganska rejäla...

*ser framför mig hur eva släpas efter en fullvuxen brunstig Bianca i högsta fart* :rofl:

Tanken är att hon ska kunna gå i koppel även när hon blir stor, men vi får se vem hon blir som individ och om hon fortfarande tycker att det är roligt. :grin:

Det finns inte en chans att kunna hålla i om hon skulle få för sig att sticka i väg, men om dt skylle ske får jag väl locka henne med Ozzy. :o

Så fick jag göra när jag hade en otam galt på rymmen. Jag kopplade en av mina suggor och då följde galten snällt med hem. ;)
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Åh, hon är helt ljuvlig! :love:
Skulle jag skaffa grisd nån gång så skulle det bli Linderödare. :bow:

Mia, lantrasnörd. :cool:
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Nu kan Bianca "dansa" också. ;)

D.v.s. att hon kan snurra i vänstervarv. Och fort som attan går det.!:laugh:
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Nu har jag så smått börjat att miljöträna Bianca.
Härom dagen fick hon komma i huset och se sig runt lite.
Hon följde med så snällt uppför trappen och in i huset utan att tveka eller bli fundersam.
Väl inne i köket fick hon lite godis på golvet.
Snart är hon redo för en promenad i staden. :D

biancainne.jpg


Och i går var jag i Karlstad för att titta på en kompis till henne.
Hon är lite för livlig för att kunna gå med mina minisar ännu och jag vill ju inte att hon ska gå själv i en hage.
Kan man ha en kan man väl ha två. :angel:
(oj, oj....hur ska detta sluta....:o)
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Shit det var den vackraste gris jag sett!! DE föder upp en kull linderödare på vår djurgård med ursprungsraser mitt bland höghusen här. Men de får på sin höjd rödaktiga med svarta fläckar. Vilket påminner mig om att hon hade fått smått för 3 v sedan innan vi stack på semster! Bara regnet upphör imorgon så ska jag dit och kika!
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Shit det var den vackraste gris jag sett!!

Visst är hon vacker.
Och hon blir bra vackrare och rödare...:love:
Här är hon ca 4 månader.
narbild.jpg


och hon älskar att bli borstadmed diskborsten.
Så här kan man sitta i timmar. :D Och av min sambos min att dömma så har han suttit där ett tag..:p
borstars.jpg
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Shit det var den vackraste gris jag sett!! DE föder upp en kull linderödare på vår djurgård med ursprungsraser mitt bland höghusen här. Men de får på sin höjd rödaktiga med svarta fläckar. Vilket påminner mig om att hon hade fått smått för 3 v sedan innan vi stack på semster! Bara regnet upphör imorgon så ska jag dit och kika!
Du bor möjligen inte vid galaxen?:D
Sofia är ju jättesöt med sina kultingar ju!
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Så här gick det till när vi var hos veterinären för att öronmärka Bianca. :)

Här är några bilder från veterinärbesöket.
Jag är så stolt över min underbara nasse.

Jag kan också tala om att hon växer och frodas.
Hon är nu knappt 4,5 mån och är 43 cm hög, ca 80 cm lång och väger 31 kg.
Mammas "lilla" gumma. :love:

Bianca låg lugnt och stilla i bilen. Det är hennes första biltur sen hon kom till oss.
ibilen.jpg


ibilen2.jpg


fortsättning.....
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Vi väntade på parkeringen på våran tur att komma in.
Hon tog det hela med ro och brydde sig inte om trafiken i närheten.

parkering1.jpg


parkering2.jpg


parkering3.jpg


fortsättning.....
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Inne på klininken var det inte heller några problem. ;)

vantrummet.jpg


ikliniken.jpg


Här har hon fått en spruta och håller på att somna.

somnig.jpg


fortsättning.....
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Ligger nersövd på bordet.

sover.jpg


Märkningen.

markning.jpg


markning2.jpg


Jag bara tok-älskar detta bökmonster! :love:
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Du bor möjligen inte vid galaxen?:D
Sofia är ju jättesöt med sina kultingar ju!

Japps! Älskar området! Hundrastgården vid ankdammen är välutnyttjad som kanin rasthage oxå för den delen. Vi brukar släppa ihop en drös honor där. :love:
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Japps! Älskar området! Hundrastgården vid ankdammen är välutnyttjad som kanin rasthage oxå för den delen. Vi brukar släppa ihop en drös honor där. :love:

Oj släpper ni kaniner där:D Jag brukar släppa min vovva där ibland, den är lite liten men funkar när man är själv.
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Oj släpper ni kaniner där:D Jag brukar släppa min vovva där ibland, den är lite liten men funkar när man är själv.

Ja ibland men vi har emigrerat sedan myggen blev tokiga :D men nu är det nog fritt fram snart. Goda dofter för hundarna sedan :D

Vad har du för hund, kanske sett er?
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Jag förväntar mig att hon blir ca 80 cm hög och väga ca 150-200 kg som vuxen.

Ungefär som min minishettis.:D

Inga minigrisar alltså :) inte på långa vägar!
Har du henne endast som sällskap (såsom man t.ex har katt eller hund, kanin), eller har du något specifikt syfte med henne?
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Happimess
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 469
Senast: ameo
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 399
Senast: Badger
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 699
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp